Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-4 oficiálně odhalena. Až 192 koní japonské X4 ale nepotěší každého
25.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový crossover je určen primárně čínskému publiku, jež může vybírat mezi dvěma benzinovými motory a pohonem předních nebo všech čtyř kol.
O novém japonském crossoveru se zmiňujeme soustavně prakticky od loňského debutu konceptu Koeru na frankfurtském autosalonu. Letošek se pro změnu nesl hlavně ve světle špionážních snímků produkčního modelu, který měl dle mnohých spekulací nést označení CX-4. Tyto domněnky byly potvrzeny až v březnu, krátce poté byla zmíněna i premiéra na autosalonu v Pekingu. Souběžně s tím jsme se ovšem dozvěděli, že novinka má prozatím zamířit pouze na čínský trh.
Tento fakt se s oficiálním představením nezměnil, přičemž aktuálně není jisté, kdy a zda vůbec se Mazda CX-4 podívá také do Evropy. Odpověď možná dorazí až na podzim do Paříže, tak tuto otázku necháme prozatím otevřenu a budeme se již věnovat jen samotnému vozu. Ten vychází z modelu CX-5, jehož rozvor 2 700 milimetrů a šířka 1 840 mm zůstaly zachovány. Délka se natáhla na 4 633 mm, výška pro změnu klesla na 1 535 mm.
Po stránce motorické je možné u základní verze počítat s benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem SkyActiv-G, který přední nápravu zásobuje 158 koňmi a 202 Nm točivého momentu skrze šestistupňový automat. Stejnou převodovku přitom dostane i 2,5litrová pohonná jednotka naladěná na 192 koní a 250 koní, v tomto případě je však již standardem pohon všech kol. Spotřeba pak byla vypočítána na 6,2 l, resp. 7,2 l/100 km.
Jízdní dynamika zveřejněna nebyla, přesunout se tak můžeme ke vzhledu. Ten vychází ze zmíněného konceptu Koeru, přítomna zůstala rozměrná čelní maska doplněná úzkými diodovými světlomety. Vzadu nechybí střešní spoiler, kterému společnost dělá koncovka výfuku v každém rohu. Nad nimi byly do nárazníky zakomponovány mlhovky, standardem jsou pak 17palcová litá kola (k mání jsou i devatenáctky) a světlá výška 20 cm.
Po nastoupení dovnitř vás obklopí již důvěrně známá atmosféra, v jejímž případě se počítá s malým volantem či centrálním sedmipalcovým displejem vystupujícím z palubní desky. Ovládání je alokováno na středovém tunelu, stejně jako elektronická parkovací brzda, zatímco v případě středové konzole je možné počítat s dvouzonovou klimatizací. Tím nám ale dostupné informace končí.
Mazda CX-4 se ukázala na autosalonu v Pekingu, do Evropy zatím nemíří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před hodinou - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 3 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva