Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 v příští generaci ještě více zhubne, bude nejlehčí v historii
22.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci hodlají u páté generace roadsteru využít dostupnou formu karbonu. S nižší hmotností pak dle značky logicky není třeba objemných motorů.
Stávající provedení Mazdy MX-5 stále nazýváme novou generací, neboť na český trh přišla před necelým rokem. Nicméně ke slavnostnímu odhalení na pařížské motor show došlo již před dvěma roky, pročež má japonský roadster nemalou část životního cyklu za sebou. Vůbec bychom se tedy značce nedivili, kdyby už měla hotový facelift, ona ovšem již začíná mluvit o příští generaci.
Ta by neměla dorazit před rokem 2021, což znamená, že aktuální model toho má ještě hodně před sebou. Je přitom možné, že jeho kariéra bude v závěrečné fázi u některých limitovaných edic ovlivněna vývojem novinky, neboť ta staví hlavně na karbonu. „V budoucnu budou odlehčené materiály velmi důležité a budou použity na tomto voze,“ říká k příští MX-5 produktový manažer Nobuhiro Yamamoto.
„V současnosti je karbon velmi drahý, ale již vyvíjíme dostupnější formu, tudíž Mazda MX-5 bude v budoucnu lehčí, dodává Yamamoto. S nižší hmotností přitom podle něj souvisí objem pohonných jednotek, což ostatně potvrzuje již stávající provedení. To je totiž menší a lehčí než model, který nahradilo a právě proto mohla Mazda v jeho útrobách nasadit 1,5litrovou jednotku o výkonu 131 koní.
„Koncepce je jednoduchá. Pokud má vůz nižší hmotnost, pak může být použit menší motor a užší pneumatiky. Pak je to odlehčený sportovní vůz,“ odkazuje na ducha Colina Champana, zakladatele značky Lotus, Yamamoto. Mimo to dodává, že velikost stávající generace je zcela vyhovující, a proto se již do budoucna měnit nebude. Objem motorů ale možná ještě níže zamíří.
Chystaná pátá generace by totiž měla být ovlivněna koncepty Speedster a Spyder, jenž se ukázaly loni na tuningové show SEMA. První z nich přitom použil právě v hojné míře karbon a zároveň přišel o střechu a okna, načež jeho hmotnost klesla o nemalých 115 kilogramů. S takovou redukcí u příští Mazdy MX-5 sice nepočítáme, nicméně zanedbatelná nebude.
Vůz má být nejlepší MX-5 vůbec, a je proto velmi pravděpodobné, že se novinka dostane pod úroveň originálu, který vážil 940 kilogramů. V takové chvíli bude k jejímu pohonu stačit tříválec, který by nejspíše posloužil jako základní pohonná jednotka. Vrchol by pak zůstal u čtyřválce, i když nejspíše již nikoliv dvoulitrového.









Příští Mazda MX-5 bude ovlivněna loňskými koncepty Spyder a Speedster, jenž kladly důraz hlavně na nižší hmotnost
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před hodinouPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 8.9.2025
Nejnovější články
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před hodinouAudi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před 3 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva