Mazda MX-5 v příští generaci ještě více zhubne, bude nejlehčí v historii

Japonci hodlají u páté generace roadsteru využít dostupnou formu karbonu. S nižší hmotností pak dle značky logicky není třeba objemných motorů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda MX-5 v příští generaci ještě více zhubne, bude nejlehčí v historii

22.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda MX-5 v příští generaci ještě více zhubne, bude nejlehčí v historii

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonci hodlají u páté generace roadsteru využít dostupnou formu karbonu. S nižší hmotností pak dle značky logicky není třeba objemných motorů.

Stávající provedení Mazdy MX-5 stále nazýváme novou generací, neboť na český trh přišla před necelým rokem. Nicméně ke slavnostnímu odhalení na pařížské motor show došlo již před dvěma roky, pročež má japonský roadster nemalou část životního cyklu za sebou. Vůbec bychom se tedy značce nedivili, kdyby už měla hotový facelift, ona ovšem již začíná mluvit o příští generaci.

Ta by neměla dorazit před rokem 2021, což znamená, že aktuální model toho má ještě hodně před sebou. Je přitom možné, že jeho kariéra bude v závěrečné fázi u některých limitovaných edic ovlivněna vývojem novinky, neboť ta staví hlavně na karbonu. „V budoucnu budou odlehčené materiály velmi důležité a budou použity na tomto voze,“ říká k příští MX-5 produktový manažer Nobuhiro Yamamoto.

„V současnosti je karbon velmi drahý, ale již vyvíjíme dostupnější formu, tudíž Mazda MX-5 bude v budoucnu lehčí, dodává Yamamoto. S nižší hmotností přitom podle něj souvisí objem pohonných jednotek, což ostatně potvrzuje již stávající provedení. To je totiž menší a lehčí než model, který nahradilo a právě proto mohla Mazda v jeho útrobách nasadit 1,5litrovou jednotku o výkonu 131 koní.

„Koncepce je jednoduchá. Pokud má vůz nižší hmotnost, pak může být použit menší motor a užší pneumatiky. Pak je to odlehčený sportovní vůz,“ odkazuje na ducha Colina Champana, zakladatele značky Lotus, Yamamoto. Mimo to dodává, že velikost stávající generace je zcela vyhovující, a proto se již do budoucna měnit nebude. Objem motorů ale možná ještě níže zamíří.

Chystaná pátá generace by totiž měla být ovlivněna koncepty Speedster a Spyder, jenž se ukázaly loni na tuningové show SEMA. První z nich přitom použil právě v hojné míře karbon a zároveň přišel o střechu a okna, načež jeho hmotnost klesla o nemalých 115 kilogramů. S takovou redukcí u příští Mazdy MX-5 sice nepočítáme, nicméně zanedbatelná nebude.

Vůz má být nejlepší MX-5 vůbec, a je proto velmi pravděpodobné, že se novinka dostane pod úroveň originálu, který vážil 940 kilogramů. V takové chvíli bude k jejímu pohonu stačit tříválec, který by nejspíše posloužil jako základní pohonná jednotka. Vrchol by pak zůstal u čtyřválce, i když nejspíše již nikoliv dvoulitrového.


Mazda MX-5 v příští generaci ještě více zhubne, bude nejlehčí v historii - 1 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 02Mazda MX-5 v příští generaci ještě více zhubne, bude nejlehčí v historii - 2 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 03Mazda MX-5 v příští generaci ještě více zhubne, bude nejlehčí v historii - 3 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 04Mazda MX-5 v příští generaci ještě více zhubne, bude nejlehčí v historii - 4 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 05Mazda MX-5 v příští generaci ještě více zhubne, bude nejlehčí v historii - 5 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 06Mazda MX-5 v příští generaci ještě více zhubne, bude nejlehčí v historii - 6 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 07Mazda MX-5 v příští generaci ještě více zhubne, bude nejlehčí v historii - 7 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 08Mazda MX-5 v příští generaci ještě více zhubne, bude nejlehčí v historii - 8 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 09Mazda MX-5 v příští generaci ještě více zhubne, bude nejlehčí v historii - 9 - Mazda MX-5 Spyder a Speedster prvni foto 10
Příští Mazda MX-5 bude ovlivněna loňskými koncepty Spyder a Speedster, jenž kladly důraz hlavně na nižší hmotnost

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše