McLaren MP4-12C GT3 2013: několik vylepšení a Sébastien Loeb za volantem

Britský speciál se podrobil řadě drobných změn. Nejviditelnější je nová kapota s ventilačními otvory, nejdůležitější pak rozšíření zákaznické skupiny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren MP4-12C GT3 2013: několik vylepšení a Sébastien Loeb za volantem

18.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren MP4-12C GT3 2013: několik vylepšení a Sébastien Loeb za volantem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britský speciál se podrobil řadě drobných změn. Nejviditelnější je nová kapota s ventilačními otvory, nejdůležitější pak rozšíření zákaznické skupiny.

S novým modelovým rokem nepřichází pouze obměny v rámci běžných automobilů, ale také u závodních speciálů. V případě McLarenu MP4-12C GT3 však není tak výrazná jako u Porsche 911 991 GT3 Cup, kdy sportovní značka ze Zuffenhausenu nahrazovala jednu generaci druhou. Britská automobilka navíc ani není tak sdílná, v případě aktuálního výkonu proto nemůžeme posloužit přesnou hodnotou. Loňská verze přitom nabízela 500 koní, pro letošek však doznala přemapování řídicí jednotky. Je však otázkou, zda homologační pravidla nárůst u 3,8litrového přeplňovaného osmiválce dovolí, či zda McLaren mohl provést pouze změny v průběhu výkonu v nižších spektrech otáček.

Úpravy softwaru ovšem nejsou jedinou modernizací. MP4-12C GT3 modelového roku 2013 bude rovněž těžit z revidované elektroniky, upraveného chladicího systému a nových nárazníků. Nová je také kapota, kde jsou patrné ventilační otvory. Díky tomu by již nemělo docházet k přehřívání, čímž se McLaren stane konkurenceschopnějším v místech s poněkud teplejším klimatem.

Ke změnám pak dojde i mezi zákaznickou skupinou. Zatímco totiž loňská verze byla k dispozici pouze evropským týmům GT, pro letošek může po McLarenu sáhnout kdokoliv od profesionálů až po obyčejné sběratele či závodníky z jiných divizí. I díky tomu nakonec za volantem skončí Sébastien Loeb, jehož závodní tým kupuje hned dva exempláře.

Ceny startují na částce 325 000 GBP (cca 9,5 milionu korun), přičemž kromě výše zmíněného dostáváte také šestistupňovou sekvenční převodovku, 18palcová kola se závodními pneumatikami, stavitelný podvozek, závodní brzdy Akebono, 120litrovou palivovou nádrž nebo volant kopírující pracovní náčiní Jensona Buttona ve formuli 1.


McLaren MP4-12C GT3 2013: několik vylepšení a Sébastien Loeb za volantem - 1 - McLaren MP4-12C GT3 2013 01McLaren MP4-12C GT3 2013: několik vylepšení a Sébastien Loeb za volantem - 2 - McLaren MP4-12C GT3 2013 02McLaren MP4-12C GT3 2013: několik vylepšení a Sébastien Loeb za volantem - 3 - McLaren MP4-12C GT3 2013 03McLaren MP4-12C GT3 2013: několik vylepšení a Sébastien Loeb za volantem - 4 - McLaren MP4-12C GT3 2013 04McLaren MP4-12C GT3 2013: několik vylepšení a Sébastien Loeb za volantem - 5 - McLaren MP4-12C GT3 2013 05McLaren MP4-12C GT3 2013: několik vylepšení a Sébastien Loeb za volantem - 6 - McLaren MP4-12C GT3 2013 06McLaren MP4-12C GT3 2013: několik vylepšení a Sébastien Loeb za volantem - 7 - McLaren MP4-12C GT3 2013 07
Změny na závodním McLarenu MP4-12C GT3 jsou nepatrnější na přední kapotě, která se pyšní ventilačními otvory zlepšujícími chlazení

Zdroj: WorldCarFans

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.