Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MSO HS plně odhalen. Dynamiku ale neprozradil, z pozoruhodného důvodu
18.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po včerejším úniku vám aktuálně nejrychlejší silniční McLaren můžeme představit oficiálně. Ani jeden z 25 kusů nebude stejný jako druhý.
O novém McLarenu MSO HS jsme ze široka psali již včera, kdy se ven dostala celá sada oficiálních fotek i část informací. Dnes se k tomuto britskému supersportu musíme vrátit, neboť k dispozici máme všechny oficiální fotografie i další data. Přesto nevíme vše, třeba data o jízdní dynamice či hmotnosti jsou nadále neznámou. To ale ve výsledku není až tak překvapivé, neboť klienti McLarenu se podíleli individuálně na vývoji každého exempláře, a tak dva stejné kusy tedy nenajdete.
Lišit se přitom nebudou jen barvou karoserie a čalounění, ale také designem kol. Odlišné bude i množství použitých dílů z uhlíkových vláken, jež mají vliv na hmotnost. Třeba příplatková karbonová sedadla s vícebodovými závodními pásy ji sráží o 15 kilogramů. A použití Alcantary místo kůže Nappa šetří dalších 3,5 kg.
Finální hmotnost tedy bude kus od kusu odlišná, což pozmění i dynamiku. McLaren by tedy nejspíše při detailní prezentaci musel zveřejnit data všech 25 vozů, což není dost dobře možné. Momentálně tedy musíme vyjít pouze ze zmínek o 3,8litrovém motoru V8 twin-turbo, který je ve všech případech identický a produkuje 688 koní a 700 Nm. Jak moc rychlým ale učiní kterýkoli z kusů, nevíme.
Máme tu nicméně vyšší výkon než u McLarenu 675 LT, za kterým stojí hlavně titanový výfuk se dvěma rozměrnými koncovkami. Maximum točivého momentu se nezměnilo, hmotnost by ale měla být nižší. Očekávat lze tedy zrychlení z klidu na stovku pod 2,9 sekundy, na dvoustovku pak za méně než 7,9 s. Nejvyšší rychlost by přitom mohla přesáhnout 330 km/h. A to jsou velmi působivé parametry.
O verzi Long Tail se přitom nezmiňujeme náhodou, právě zkušenosti z jejího vývoje a výroby napomohly stvoření varianty High Sport. Ta sice původně vzešla ze základního kupé 650S, nicméně McLaren použil pouze holé šasí a zbytek již dotvořil k obrazu každého zákazníka. Nový bodykit by přitom při rychlosti 240 km/h měl produkovat 220 kg přítlaku.
Zásluhu na tom nese odlišný čelní nárazník s bočními stabilizačními spoilery, upravené boční prahy či především rozměrné zadní křídlo. Jeho tvar a funkce byly ovlivněny spoilerem z McLarenu P1 GTR, přičemž posloužit může také jako aerodynamická brzda. Kromě toho mohou zákazníci počítat s několikerým elektronickým nastavením sklonu.
Přesunout se můžeme ještě jednou do interiéru, kde lze zmínit kupříkladu odstranění tlačítek klimatizace. Ta se místo toho ovládá pomocí dotykového displeje, čímž McLaren ušetřil další gramy. Součástí multimediálního systému je přitom i souprava tří kamer a paket McLaren Track Telemetry, jenž napomůže majitelům ve zlepšování schopností na okruhu.
Ve finále pak jen dodáme, že kromě jízdní dynamiky nebyla zveřejněna ani cena. Ta ale bezesporu nebude lidová, koneckonců zmiňovaný McLaren 675 LT startoval na 259 500 librách (cca 8 125 000 Kč). Verze MSO HS pak bude dozajista dražší, přičemž jak jsme již uvedli výše, počítá se pouze se striktně omezenou sérií 25 exemplářů, která byla rozprodána ještě před dnešním debutem.
Vzhled tohoto konkrétního McLarenu MSO HS nás již nepřekvapí, dalších 24 exemplářů se ovšem má v mnoha detailech lišit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před hodinou - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 4 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva