Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG chystá hybridní čtyřválce, zvažuje i další samostatný model
7.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Divize z Affalterbachu pošilhává po nových trzích, čtyřdveřové AMG GT však není reálné. Hybridní motor pro příští A 45 je však již hotovou záležitostí.
Ještě před několika málo roky bylo sportovní oddělení z Affalterbachu ve stínu divize BMW M. Poté však přišel Mercedes-Benz SLS AMG a rázem bylo vše jinak. Sporťák třícípé hvězdy navíc oproti Audi R8 nebyl založen na žádném sesterském či dceřiném modelu, ale vznikl jakožto naprostý unikát. Značka se tak mezi německými výrobci rázem mohla postavit na pomyslný vrchol, ze kterého hned tak nehodlá sestoupit. K tomu ostatně AMG napomáhá také konkurence, neboť v Mnichově se o pořádném sporťáku jen mluví a nové Audi R8 vizuálně spíše zklamalo, než aby nadchnulo.
Je ovšem zajímavé, jakými způsoby hodlá divize z Affalterbachu svou pozici upevnit. Jedním z kroků by podle všeho měla být čtyřdveřová verze nového Mercedesu-AMG GT. To se ovšem snáze řekne a hůře udělá, neboť hliníkový prostorový rám spojený s komplikovaným zadním zavěšením není zrovna snadným startovním bodem chystané konverze. Šéf divize Tobias Moers ovšem na autosalonu v New Yorku naznačil, že až tak přitažené za vlasy dané spekulace nejsou.
„Mohli bychom mít samostatně stojící čtyřdveřový sporťák, který není sdílen s žádným existujícím vozem Mercedesu,“ uvedl šéf AMG. Zároveň však dodal, že „platforma GT není k takovému kroku vhodná“. V nejbližších letech se tedy nejspíše takové novinky nedočkáme, jisté ovšem je, že divize z Affalterbachu po novém segmentu trhu pošilhává, a to nejspíše kvůli Číně, kde čistokrevné sporťáky nejsou až tak žádané.
Čtyřdveřový model s dostatkem místa na zadních sedadlech by pro změnu byl tím pravým ořechovým, zvláště když dle AMG by daný model měl navýšit registrace. Kromě oněch technických komplikací ale bude třeba zanalyzovat také trh, neboť kromě Číny by novinka měla oslovit celý svět. Zároveň však takový model nesmí ohrozit exkluzivitu sportovního oddělení.
„Pokud by AMG bylo příliš velké, pak by již nebylo tak flexibilní. Již bychom nebyli výkladní skříní Mercedesu,“ naznačuje možné komplikace Moers. „Pokud ovšem veškeré úsilí vložíme do vozu ve stylu třídy C nebo E, potom je možné soustředit značný potenciál do čistokrevných sportovních modelů, jakým je GT a plánovaná rodina derivátů.“
Dá se tedy předpokládat, že ačkoliv AMG o vlastním čtyřdveřovém sporťáku uvažuje, nejspíše se jej nedočkáme. Místo toho dorazí opravdu nemalé množství variant zmíněného GéTéčka, což ostatně Moers potvrdil. Ve všech případech se dočkáme osmiválcového motoru, mimo něj ovšem sportovní divize neopomíná ani na své čtyřválce.
Tyto pohonné jednotky se aktuálně starají o modely A 45, CLA 45 a GLA 45 AMG, přičemž jejich výkon 360 koní je momentálně vrcholem možného. Během pár let ale nejspíše tento výkon nebude stačit ani na druhé či třetí místo, pročež v Affalterbachu počítají s hybridizací. Tato změna přitom bude souviset se světem Formule 1.
Moers již zmínil, že AMG na nové generaci výkonných čtyřválců spolupracovalo s týmem usazeným v britském Brixworthu. Trochu zvláštní v dané větě je minulý čas, který naznačuje, že hybridní motory jsou již hotové. Pokud tedy máte zájem jen o spalovací jednotky, rychle si pospěšte, neboť v jejich případě bude reálná zřejmě již jen lehká evoluce.
Na druhou stranu, s příchodem elektromotorů by měla být zlepšena jedna z nejproblematičtějších oblastí stávajících agregátů, a sice špatná odezva na plyn v nízkých otáčkách. Kromě toho lze očekávat také navýšení výkonu a zároveň i snížení spotřeby. Poněkud sporný je však fakt, zda daná hybridizace čeká také zbytek agregátů AMG.
Pokud by k takovému kroku došlo, pak musí divize z Affalterbachu i tým v Brixworthu vyřešit jeden zásadní problém, a sice trojí koncepci. Se čtyřválci je totiž spojen motor vpředu a pohon všech kol, zatímco osmiválce pohání kola zadní. V tomto směru se ovšem liší uložení převodovky, neboť kupříkladu GT ji má usazenou u zadní nápravy.
Aby toho navíc nebylo málo, pak zde máme již poněkud archaický Mercedes třídy G. V jeho případě přitom více než 50 procent všech prodaných exemplářů připadá na verze G 63 a G 65, hybridizace by tedy v takovém případě byla nezbytností. Na příchod palivových článků ale máme rovnou zapomenout, neboť s nimi není spojen vysoký výkon.
Moers přitom dodává, že „nemůžete vyrábět sportovní nebo luxusní auto, pokud je ve hře takový výhled do budoucnosti. Palivovými články tak sice může být osazen třeba ryzí městský vůz, ale nikoliv takový s logem AMG.“



































































Hliníkový prostorový rám Mercedes-AMG GT není dobrým základem pro zvažovaný čtyřdveřový model. Divize z Affaltebachu tak nakonec nejspíše zůstane jen u dvoudveřových derivátů
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT včera 15:01
- První brazilské vítězství v Moto2; Salač out včera 14:00
- Vítězem Moto3 byl prohlášen lídr šampionátu Rueda včera 13:00
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem 28.6.2025
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash 28.6.2025
Nejnovější články
Klání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před hodinouČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 3 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 4 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
před 6 hodinamiIronie osudu: Auta Jaguaru vyšla ze studie kvality poprvé dobře ve chvíli, kdy je zrovna přestal vyrábět
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva