Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes čaruje se svým novým řadovým šestiválcem, bude až překvapivě výkonný
30.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mercedes se velkolepě vrací s řadovými motory a pozoruhodné nebudou jen svým uspořádáním. Jednotka 3,0 R6 dodá verzím 53 AMG obrovský výkon.
Sportovní divize třícípé hvězdy aktuálně kromě vlastního Mercedesu-AMG GT produkuje tři různé typy poladěných modelů německé značky. Základem je řada 45, která ke svému pohonu užívá dvoulitrový čtyřválec, zatímco na vrchol vystoupaly vozy označené 63 AMG. Pod jejich kapotou se ovšem již delší dobu nenachází 6,3litrový osmiválec, místo toho tyto varianty stejně jako výše zmíněný supersport sází na čtyřlitrové twin-turbo.
Mezi tyto linie se pak nastěhovala řada 43, v jejímž případě si pohon vzal na starosti přeplňovaný třílitrový šestiválec. Tedy pohonná jednotka, která zvládá produkovat i více než 400 koní. Přesto jsou třiačtyřicítkové varianty terčem kritiky, neboť jejich agregáty nemá na starosti jeden člověk, jak je v Affalterbachu tradicí. Místo toho vznikají na běžných montážních linkách jako ostatní motory.
Možná i kvůli těmto nepříznivým ohlasům se Mercedes chystá představit zcela novou linii 53 AMG. Více válců či větší objem než u třiačtyřicítky ovšem nedostaneme, středobodem motorového prostoru bude i nadále třílitrový šestiválec. Půjde ale již o novou řadovou jednotku, jejíž standardní součástí je malý elektromotor. Ten by běžně měl dodávat jen asi 22 koní navíc, ve verzi 53 AMG by ale měl hodit do placu až 68 eletrických koní, k nimž spalovací jednotka dodá 435 benzinových.
Nové ústrojí by tedy kombinovaným výkonem mělo překročit bariéru 500 koní, stále se však na řadě důležitých trhů - zejména pak v Číně - vejde do nižšího daňového zatížení. Další výhodou hybridního ústrojí jsou nízká spotřeba a emise. Ty sice budou spíše papírové než reálné, to ale zejména úředníkům postačí.
Vůbec poprvé by se kombinace řadového šestiválce a elektromotoru měla ukázat pod kapotou nové generace Mercedesu CLS, který bude debutovat na podzim na autosalonu v Los Angeles. Postupně se pak rozšíří napříč portfoliem. Podobně to bude s 48voltovým elektrickým okruhem, který bude nezbytnou součástí pohonné soustavy. Ten se postupně objeví i u regulérních modelů značky.
V jejich případě by pomocný elektrický kompresor, který se na 70 tisíc otáček roztočí za pouhých 300 milisekund, měl za pomoci integrovaného startéru-alternátoru dodávat extra 14 až 20 koní. Zároveň tím zredukuje prodlevu běžného přeplňování v nízkých otáčkách. Agregáty by tak kromě již zmíněných benefitů měly přispět ještě lineární akcelerací.
Nová pohonná jednotka M256 se zatím neobjevila v žádném konkrétním modelu, Mercedes s ní má ale zjevně velké plány - její výkon vyšponuje až za hranici 500 koní
Takto jsme si nový motor mohli poprvé prohlédnout loni na oficiálních fotkách
Kritikou častovaný šestiválec jsme si nedávno mohli vyzkoušet pod kapotou Mercedesu C 43 4Matic Kombi. I my se přitom ptali, zda má ještě právo nosit označení AMG
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 8 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz