Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Citan: kompaktní dodávka odhalena
16.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mercedes se pokouší dodat užitkovému autu publicitu obvyklou pro ta osobní a po několika postupných krocích dnes odhalil svůj Citan. Co nabízí?
Německá automobilka již v únoru avizovala brzké představení nové kompaktní dodávky a krom první ilustrace odhalila i jeho jméno. Slovo Citan zní poněkud zvláštně, jde ale po vzoru Volkswagenu Tiguan (tiger a leguan) o slepeninu dvou různých slov (city a titan). Nejsme si tedy jisti, jestli zrovna dodávka může být něco jako městský titán, nezbývá nám než toto přesvědčení Mercedesu respektovat.
Krom jména jsme se toho tehdy moc nedozvěděli, na celém kroku ale bylo zajímavé už to, že se k němu ve Stuttgartu odhodlali. Nebývá totiž zvykem, aby se představení nového užitkového auta vůbec podrobněji věnovala jiná než odborná média patřičného druhu a podle toho k nim automobilky přistupují. Mercedes ale očividně zatoužil po širší publicitě, a tak se i v tomto případě pustil do jakéhosi postupného odhalování s cílem přilákat zájem publika, které se o dodávky obvykle nezajímá.
Už fakt, že se tomuto modelu věnujeme, dosvědčuje, že taktika automobilka nepadla úplně mimo úrodnou půdu a ačkoli jsme další dílčí informace o Citanu ignorovali, jeho odhalení jsme nechtěli prováhat. Je třeba říci, že vám zatím nemůžeme nabídnout kompletní představení, ale jen pár prvních snímků a informací. Stále totiž platí zájem třícípé hvězdy vyrukovat s Citam v plné parádě až na podzimní IAA Commercial Vehicle Show v Hannoveru.
První záběry nicméně ukazují, že vzhled novinky se od prvních oficiální ilustrací zásadně neliší, a tak nabízí na užitkové auto docela atraktivní design. Na Pařížské s ním asi neoslníte, ale vůbec snaha Mercedesu udělat ze Citanu něco jiného než krabici se cení - přední partie lze označit snad i za líbivé, ty zadní si zatím můžeme prohlédnout jen na jediném snímku v jediném provedení. Soudě dle něj ale v těchto místech už tolik prostoru pro kreativitu designérů logicky nezbylo.
Podívat se můžeme i do interiéru, který už je o poznání „užitkovější”, nedá se ale říci, že by byl přespříliš jednoduchý. O zbytku vnitřku máme jen kusé informace, bude se ale dozajista lišit podle zvoleného provedení vozu. Ten bude nabízet se třemi karoseriemi s délkou od 3,94, přes 4,32, do 4,71 metru a adekvátně odlišnými rozvory náprav. Uvnitř pak bude možné volit od čistě užitkové, dvoumístné verze až po osobní, pětimístnou. Podle toho by se měly lišit i možnosti otevírání bočních a zadních dveří.
'Benz dále slibuje bohatou bezpečnostní výbavu využívající třeba až šest airbagů a i nějaké ty komfortní prvky. Pod kapotou se objeví naftové motory (patrně vždy 1,5 dCi, zde s poněkud „mercedesovitějším” jménem) s výkony od 75 do 110 koní, k dispozici bude i blíže neupřesněné benzinové turbo (že by jedna-šestka?) se 114 koňmi. Poháněná kola budou pochopitelně přední, převodovky manuální s pěti nebo šesti stupni.
Podrobnější technické informace si zatím nechává výrobce pro sebe, neopomněl se ale pochlubit škálou ekovýmyslů od systému start and stop přes pneumatiky s nízkým valivým odporem až po dílčí rekuperaci kinetické energie přes alternátor při brzdění, které budou standardem u verzi BlueEfficiency.
Kompletního představení se zřejmě dočkáme až při hannoverské premiéře, nicméně překvapivá data nečekejme. Vůz vznikl ve spolupráci s Renaultem a od začátku je mu věštěna příbuznost s modelem Kangoo, vyráběn dokonce bude ve stejné továrně ve francouzském Maubeuge. A tak i technicky budou oba vozy dozajista technicky spřízněny.
Mercedes Citan je na dodávku celkem sexy. Je ale otázkou, jestli zrovna to zákazníky těchto aut zajímá...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch