Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu

Ener-G-Force bude na autosalonu v L.A. nejen součástí tamní Design Challenge. Předznamenávat má také budoucí třídu G, tu pro 2025.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu

16.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ener-G-Force bude na autosalonu v L.A. nejen součástí tamní Design Challenge. Předznamenávat má také budoucí třídu G, tu pro 2025.

Aktuální úspěch Range Roveru Evoque je trnem v oku všem ostatním automobilkám. Land Rover navíc již prohlásil, že svou nabídku hodlá do roku 2020 patřičně rozšířit, a to nejen o další karosářské variace své luxusnější řady, ale také o modely zaměřené daleko více na užitnou stránku věci. Nový Defender tak rozhodně nedorazí pouze ve formě, která bude odkazovat na klasické tvary, ale i jako produkční verze odvážně stylizovaného konceptu DC100.

To očividně ještě více popíchlo Mercedes-Benz, jehož třída G může jako jediná na světě s Land Roverem Defender soupeřit. Na autosalonu v Los Angeles se tak objeví koncept Ener-G-Force, který by budoucnost pravověrného off-roadu s třícípou hvězdou ve znaku měl přivést do nových perspektiv. Otázkou samozřejmě zůstává, nakolik se tento krok Mercedesu povede uskutečnit.

Vůbec poprvé se totiž značka rozhodla třídu G, která byla představena v roce 1979, nahradit před pár lety modelem GL. Díky negativním reakcím odborné i laické veřejnosti však nakonec od záměru sešlo a třída GL se stala luxusnější verzí klasického géčka. Což je stav, který rozhodně ještě pár let potrvá, neboť letos byla do prodeje uvedena druhá generace.

Budoucnost je však značně otevřená, neboť Mercedes počítá s tím, že třída G by se měla rozrůst na tři různě zaměřené modely. Všechny budou založené na stávajících platformách a hnacích ústrojích, odlišný tak bude především vzhled a výbava. Odvážné křivky konceptu však zřejmě neponese jediná verze.

Stejně tak se nedá počítat ani s tím, že by sériový model dostal koncepční pohon. Mercedes-Benz Ener-G-Force totiž pohání čtyři elektromotory, které najdeme v každém kole. Sílu jim ovšem nedodává benzinový či dieselový motor, nýbrž vodíkové články.

Systém zvaný Hydro-Tech Converter přitom vodu čerpá ze zásobníků na střeše a mění ji na energii, která je skladována v bateriích, jež na sebe vzaly formu výrazně tvarovaných bočních prahů. Dojezd má činit 800 km, systém je dnes ovšem prakticky nerealizovatelný a jestli za 13 let bude, to je velká otázka.

Produkční verze tak zřejmě přiveze klasické spalovací jednotky a pokud dojde na elektromotor, tak leda v nějaké hybridní soustavě. To je ostatně i záležitost, nad kterou přemýšlí (a příští rok uvede do provozu) také Range Rover a třícípá hvězda jistě nebude chtít stát stranou.


Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 1 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 01Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 2 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 02Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 3 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 03Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 4 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 04Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 5 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 05Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 6 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 06Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 7 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 07Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 8 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 08Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 9 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 09Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 10 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 10Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 11 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 11Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 12 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 12Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 13 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 13Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 14 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 14Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 15 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 15Mercedes Ener-G-Force: nová třída G pro rok 2025 chce jezdit na vodu - 16 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 16
Koncept Mercedes-Benz Ener-G-Force se na autosalonu v Los Angeles zúčastní soutěže Design Challenge. Kromě předobrazu policejního vozu budoucnosti by přitom měl naznačovat, jakým směrem se bude ubírat třída G

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.