Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G-Code: nové SUV pro L.A. je menší než GLA, jezdí na vodík
3.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Německá novinka se pyšní unikátním hnacím ústrojím, jemuž asistuje multi-voltaický lak nebo podvozek produkující elektřinu.
Současné trendy favorizují SUV a crossovery. Není proto divu, že dané železo kuje skoro každá automobilka v jakémkoli segmentu. Mercedes-Benz proto na autosalonu v Los Angeles odhalí nový koncept zvaný G-Code, který míří do nejnižšího segmentu. Na délku totiž měří pouhých 4 100 milimetrů, díky čemuž je o 317 mm kratší než GLA. Při výšce 1 500 milimetrů je pak o 6 mm nižší, šířkou 1 900 mm však svého sourozence o 96 milimetrů převyšuje.
Samotnou karoserii definují jen a pouze obliny, se kterými přichází 21palcová litá kola, LEDková světla vpředu i vzadu nebo kamery nahrazující zpětná zrcátka. Dále tu máme „sebevražedné“ zadní dveře, ty však s největší pravděpodobností do sériové výroby nedorazí. Otázkou je pak ostatně i budoucnost samotné novinky, která je prozatím titulována pouze jako koncept - spíše se však očekává, že pouze ovlivní další malý crossover.
Dále je rovněž sporné, na jaký trh by daná novinka mohla zamířit. Na konceptu totiž spolupracovala designová centra v Německu a Číně, což naznačuje případný prodej na asijském trhu. Tyto zvěsti by ale třícípá hvězda mohla upřesnit v samotném Los Angeles, pročež je prozatím můžeme ponechat stranou a místo toho jen dodáme, že G-Code dostal specifickou čelní masku, jejíž barva se mění dle zvoleného jízdního režimu.
Lak karoserie je pak „multi-voltaickým“, pročež generuje elektrickou energii při postávání pod sluncem a zároveň elektrostatickou ve chvílích, kdy proráží větrnou bariéru. Dále tu pak máme speciální podvozek, který rovněž produkuje elektřinu, a to ve chvílích, kdy dochází ke stlačení tlumičů a pružin. Následná energie je totiž směřována do generátoru.
Uvnitř najdeme jednoduchou kabinu, která hostí karbonová sedadla a rozměrný displej nahrazující většinu ovladačů. Máme tu rovněž hliníkové doplňky nebo speciální systém klimatizace, který používá kyslík vzniklý během vodíkové syntézy a díky kterému najdeme svěží vzduch v kabině i ve chvílích, kdy vůz projíždí městskou či průmyslovou zástavbou.
Pokud se přitom ptáte, odkud se vzal onen vodík, pak odpovědí je „pokročilé vodíkové pohonné ústrojí osazené turbodmychadlem“, které pohání přední nápravu. Tu zadní má pak na starosti elektromotor, díky čemuž máme tu čest se čtyřkolkou. Výkon bohužel nebyl specifikován, jeho přenos má však na svědomí dvouspojkový automat.
Dodat již můžeme pouze tolik, že pod podlahou zavazadlového prostoru najdeme dva elektrické skútry, které se dobíjení ve chvílích, kdy se Mercedes-Benz G-Code pohybuje. I ve chvílích, kdy mu dojde „šťáva“, tak máte zaručenou jistou mobilitu.



































Mercedes-Benz G-Code jako takový do výroby nejspíš nedorazí, ovlivnit má ovšem chystaný nejmenší crossover třícípé hvězdy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 2 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před hodinou
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 2 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
