Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes omladil svá nejluxusnější dvoudvířka, teď působí ještě noblesněji
5.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vzhled zevnějšku i interiéru doznal jistého zjemnění, ty hlavní změny se ale odehrály v nitru. S Coupe i S Cabrio tak nyní nabízejí OLED nebo až 630 koní.
Modernizace Mercedesu třídy S se prozatím týkala pouze čtyřdveřových verzí. Nebylo to až tak překvapivé, neboť zejména po stránce vizuální limuzíny převzaly řadu prvků, jenž byly dosud vyhrazeny pouze kupé a kabrioletu. Nicméně poté je tu ještě stránka technická, ve které již dvoudvířka „zaostávala“. Třícípá hvězda proto dodala modernější systémy i těmto verzím, přičemž naživo nám faceliftované S Coupe a S Cabrio představí již příští týden ve Frankfurtu.
Virtuální prezentaci ovšem již máme za sebou, a tak se dvoudvířkům můžeme řádně podívat na zoubek. Nezůstane přitom jen u standardních verzí, modernizací prošly i varianty od AMG. Na ty ovšem přijde řada až za moment, nejprve se budeme věnovat základu nabídky. Ten spočívá v šestiválcovém provedení S450 4Matic, v jehož případě třílitrová jednotka dává k dobru 367 koní a 500 Nm točivého momentu.
Tato varianta je k dispozici pouze s pevnou střechou, přičemž sprint zabere kupé 5,5 sekundy. Průměrná spotřeba pak byla dle nového cyklu WLTP vyčíslena na 8,9 l/100 km, na čemž se podílí zejména příchod devítistupňového automatu. Provedení S560 je ovšem již k dispozici i v případě kabrioletu, ovšem pouze v kombinaci s pohonem zadních kol. U kupé ovšem mohou zákazníci znovu sáhnout i po systému 4Matic.
Mercedes čtyřlitrový motor popisuje jako nejúspornější osmiválec na světě, za čímž stojí i schopnost deaktivace poloviny válců. V případě kupé tak průměrná spotřeba činí rovných 8 litrů na sto kilometrů, respektive 8,7 l/100 km při volbě čtyřkolky. Stejná hodnota je pak vlastní i kabrioletu, navzdory pouze jedné hnané nápravě. Agregát přitom pokaždé dává 469 koní a 700 Nm, stovky vždy dosáhnete za 4,6 sekundy.
Od mechaniky se můžeme přesunout k vizuálu, jenž počítá se zařazením zadních OLEDek do standardní výbavy. Lehčí modernizací prošly také nárazníky, pár změn učinil Mercedes také u čelních lamp. Kromě toho byla obměněna i nabídka litých kol, kde lze nově sáhnout v kombinaci s paketem AMG Line po 20palcových ráfcích, jejichž povrch může být vyleštěn či naopak nalakován načerno.
V rámci interiéru lze očekávat rozšíření nabídky dostupných dekorací, z nichž některé můžeme vidět na fotkách a se kterými obě eSka vypadají ještě noblesněji. Došlo také na modernizaci multimediálního systému Comand i příchod nové funkce Energizing Comfort. Ta v závislosti na náladě a potřebách řidiče či spolujezdců upravuje klimatizaci, osvětlení či rozptylování vůně do kabiny a masážní strojek. K dispozici je šest programů, každý trvá zhruba 10 minut. O průběhu jsou přitom pasažéři informováni na jednom ze dvou 12,3palcových displejů.
Rozšířena byla rovněž nabídka asistenčních programů, a to o monitorování vozů před vámi a aktivní řízení. S oběma systémy lze počítat již ve standardu, za příplatek je pak k znovu k dispozici podvozek Magic Body Control umožňující „zaklekávání“ v zatáčkách za účelem vyrovnání karoserie. Tato technologie dostala aktuálně nové kamery a senzory, opětovně je však k dispozici pouze pro kupé.
Tím máme základní nabídku zmapovanou, přesunout se tak můžeme k verzím AMG. U varianty S63 došlo k nahrazení 5,5litrového osmiválce čtyřlitrovou jednotkou, jenž dává k dobru 612 koní a 900 Nm. Akcelerace na stovku se i vlivem devítistupňového automatu a pohonu všech kol odehraje za 3,5 sekundy, nejvyšší rychlost je pak omezena na 250 km/h a spotřeba byla vyčíslena na 9,3 l/100 km.
Tato data platí nejen pro kupé, ale v případě jízdní dynamiky rovněž pro kabriolet, ačkoliv je o více než sto kilo těžší (2 080 kg versus 2 185 kg). Daný handicap se ale projevuje na spotřebě, jenž vzrostla na 10,1 l/100 km. Mercedes přitom dodává, že stejně jako u méně výkonného osmiválce ve verzi S560 dochází i v tomto případě k možné deaktivaci druhého, třetího, pátého a osmého válce.
Dostáváme se k absolutnímu vrcholu, tedy k dvanáctiválcovému provedení S65. To disponuje pouze pohonem zadních kol a sedmistupňovou převodovkou, přičemž pod kapotou již k žádným změnám nedošlo. Nadále je tedy možné počítat s 630 koňmi a 1 000 Nm, sprint 2 185 kg (resp. 2 255 kg) vážícího vozu na stovku pak zabere 4,1 sekundy. Maximálka je opět omezena na 250 km/h.
V rámci vizuálních novinek můžeme zmínit zejména novou čelní masku Panamericana, mimo to se dozadu taktéž nastěhovaly organické diody a pozměněna byla i paleta litých kol. Mercedes přitom dodává, že velkou pozornost věnoval jejich designu, pročež má 20palcové provedení díky stylizaci střední části budit dojem větší velikosti. Za ráfky pak najdeme posílené šestipístkové přední a jednopístkové zadní brzdy.
Tím jsme se ale již dostali na úplný závěr, pročež jen dodáme, že prodej všech faceliftovaných dvoudvířek odstartuje ještě letos. Během prvních šesti měsíců pak bude možné kupé S63 osadit paketem Yellow Night Edition, jenž zahrnuje šedý lak doplněný žlutými ozbdobnými pruhy, černě lakovanými litými koly a především karbon-keramickými brzdami. Chybět nebude ani aerodynamický kit.
Mercedes-Benz S Coupe 2018
Mercedes-Benz S Cabrio 2018
Mercedes-AMG S63 Coupe 2018
Mercedes-AMG S65 Coupe 2018
Mercedes-AMG S63 Cabrio 2018
Mercedes-AMG S63 Cabrio 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB