Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes představil diesel budoucnosti, je to 300koňový bobřík odvahy
11.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mluvit v dnešním politickém klimatu o dieselu v souvislosti s budoucností je docela odvážné. Mercedes to přesto dělá a odvaha nechybí ani jeho řešení.
Po skandálu Volkswagenu se rozpoutal doslova hon na „dieselové čarodějnice“. Jednou z mála značek, které se za tyto pohonné jednotky postavily, byl i Mercedes-Benz. Asi by nás proto nemělo překvapit, že tato automobilka nechystá jen nové turbodiesely, ale také dieselové jednotky jakožto součást hybridních agregátů, což je něco, s čím dosud každý narazil; vzpomeňme třeba pokus Peugeotu.
Mercedes je přesto přesvědčen, že toto je cesta a jeho první diesel-hybridní vlaštovka bude stavět na novém dvoulitrovém čtyřválci OM 654. Součástí kompletu se stane rovněž devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic a elektromotor. Ten ovšem nebude součástí převodovky, místo toho jej značka spojí s měničem točivého momentu. Aby bylo zabráněno vibracím, dostane převodovka hned dva tlumiče - jeden bude umístěn mezi ní a spalovací jednotku, druhý bude integrován do zmiňovaného konvertoru točivého momentu.
Elektromotor byl vyvinut speciálně pro tuto plug-in hybridní jednotku, přičemž pracuje na bázi permanentního synchronního magnetu. Stator je tedy pevnou součástí elektrického ústrojí a je napevno připevněn k vnějšímu obalu, rotor se pohybuje uvnitř. Oba komponenty lze separátně chladit. Dodat pak lze, že systém během decelerace a tedy rekuperace mění elektromotor na generátor, který napájí lithium-iontové baterie.
Rovněž akumulátory jsou nové, přičemž disponují kapacitou 13,5 kWh při zachování kompaktních rozměrů. To dle Mercedesu umožnilo nové chemické složení jednotlivých článků. Značka navíc dodává, že energie má vystačit na 50 kilometrů „bezemisní“ jízdy, přičemž v rámci dobíjení lze již počítat s příkonem 7,2 kW. Plnou kapacitou lze tedy při rychlodobíjení disponovat již do dvou hodin.
Dieselový agregát bude produkovat standardních 194 koní, elektromotor pak přihodí dalších 122 koní a 440 Nm točivého momentu. Celkově lze pak od soustavy očekávat zhruba 300 koní a 700 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou špatné parametry. Je však otázkou, za jak moc „kacířský“ budou lidé nový agregát považovat, i když jde o plug-in hybrid.
Dodat pak jen lze, že s dieselovým plug-in hybridem krátce koketovalo i Volvo, které doplnilo dieselový pětiválec naladěný na 220 koní elektromotorem produkujícím dalších 68. Nicméně ani model V60 D5 TwinEngine neměl velkého úspěchu, Švédové tak aktuálně již párují s elektřinou jen benzinové jednotky a o dieselech mluví maximálně jen jako o „zlu“. Mercedes, jak vidno, setrvává na „opačné straně barikády”...
Dieselová plug-in hybridní jednotka Mercedesu vychází z již známého dvoulitru OM654
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024 - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva