Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes představil rodinnou revolucí, kompaktní SUV pro 7 se stovkou za 5,2 s
29.8.2019 | Petr Prokopec
Takovouhle kombinaci vlastností ještě nikdo nenabídl. Na stovku akceleruje stejně jako kdysi Porsche 911 Turbo, ubytuje přitom sedm lidí a díky malým rozměrům nebude zase tak drahé.
Ještě donedávna byl vysoký výkon obvykle doprovázen jedním párem dveří a jednou řadou sedadel. Další možností byly limuzíny nejvyšší třídy, které jej ovšem potřebovaly hlavně na to, aby odvezly několik tun luxusu. Dnes ovšem není neobvyklé, že stovky koní pohání i rodinná přibližovadla. Ta se ovšem vždy musela spokojit pouze se dvěma řadami sedadel. A když již došlo i na tu třetí, chtělo to zase relativně velké, nebo relativně slabé auto, třeba Škodu Kodiaq RS.
Vše se ale rozhodl změnit Mercedes-Benz, který na trh uvádí nový model GLB 35 AMG. Jak již název napovídá, jde o produkt divize z Affalterbachu, který se stejně jako třeba A35 pyšní přeplňovaným dvoulitrem naladěným na 306 koní a 400 Nm točivého momentu. S tímto výkonem zvládá zrychlit na stovku za 5,2 sekundy, což je doba, se kterou bylo spojené Porsche 911 930 Turbo. To pak rovněž dosahovalo nejvyšší rychlosti 250 km/h, jako je tomu i u vrcholného GLB.
Podstatné ovšem je, že Porsche bylo schopné odvézt pouze dvě dospělé a jejich dvě ratolesti. GLB oproti tomu počítá se třemi řadami sedadel a tedy se sedmi místy k sezení. Do značné míry tu tedy máme revoluci v osobní dopravě, jež nechce oslnit jen praktičností či rychlostí v přímém směru, ale vším dohromady. Technici proto přepracovali řízení, jehož posilovač reaguje na rychlost a jehož variabilní poměr slibuje „nejlepší možnou kontrolu“ ve vysokých rychlostech.
AMG si zároveň podalo také podvozek, pročež se dopředu nastěhovala nová kontrolní ramena i specifický pomocný rám, zatímco zadní náprava disponuje novými náboji kol. GLB 35 tak mnohem lépe potlačuje náklony karoserie a je stabilnější i v zatáčkách. Posílení se dočkaly také brzdy, které spoléhají na 350milimetrové kotouče vpředu a 330milimetrové kotouče vzadu. Specifický program má i osmistupňový automat, překalibrován byl systém pohonu všech kol 4Matic.
Dodat pak už jen lze, že vrcholné provedení GéeLBéčkové řady dostalo do vínku aerodynamický paket, s nímž je spárována maska Panamericana, čelní splitter, zadní difuzor rámovaný dvěma koncovkami výuku nebo zadní spoiler a 19palcová odlehčená litá kola. Pokud vám ovšem ty nestačí, můžete je za příplatek nahradit až jednadvacítkami. Kromě toho se mezi doplňky objevuje třeba paket AMG Night zahrnující doplňky z leštěného černého chromu.
Dovnitř se pak nastěhovala sportovní sedadla čalouněná mikrovláknem a zdobená kontrastními červenými švy. Volant byl pro změnu potažen kůží Nappa, přičemž přírodní useň je možné objednat i pro zbytek interiéru, a to dokonce ve dvoubarevné kombinaci. Na ceny zřejmě přijde řeč až po autosalonu ve Frankfurtu, kde se GLB 35 ukáže. Musíme ovšem dodat, že i ona sedmimístná konfigurace je za příplatek a standardně dochází 306 koní vozí pouze dvě řady sedadel. I tak půjde s ohledem na to, co všechno vůz dokáže, o relativně levnou nabídku, třebaže na finální cenu si ještě musíme počkat.


























Mercedes-AMG GLB 35 páruje až sedm sedadel s výkonem 306 koní
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 11 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
