Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLC 2016: facelift SLK je venku, AMG přišlo o V8 a 54 koní
16.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Modernizovaná verze roadsteru počítá ve standardu pouze se čtyřválci, varianta SLC 43 AMG nahradila motor V8 šestiválcem s 367 koňmi.
Co se ještě včera zdálo být ne zrovna krásným snem, to je dnes realitou. Automobilka s třícípou hvězdou ve znaku totiž ve snaze maximálně vyhovět emisně-spotřebovému diktátu Bruselu sebrala Mercedesu SLC osmiválcovou pohonnou jednotku. Na její místo se nastěhoval přeplňovaný šestiválec, který již známe z modelů C 450 nebo GLE 450. Ačkoliv jde přitom o nový vrchol řady, k navýšení výkonu nedošlo. Počítat tedy nadále můžeme „pouze“ se 367 koňmi a 520 Nm točivého momentu.
Ve srovnání s dosavadní 5,5litrovou variantou naladěnou na 421 koní a 540 Nm tedy nejde jen o downsizing (-2,5 litru, 2 válce), ale celkovou degradaci, neboť kromě menšího objemu doznala zhoršení rovněž jízdní dynamika. Ke zrychlení z klidu na stovku totiž potřebujete 4,7 sekundy, tedy o desetinu více než dříve. Počítat je sice možné s nižší spotřebou (7,8 versus 8,4 l/100 km), nicméně to je nejspíše slabá útěcha. To samé pak ostatně platí o nejvyšší rychlosti omezené opětovně na 250 km/h.
Souběžně se změnou agregátu došlo rovněž k výměně převodovky, sedmistupňový automat tak byl nahrazen devítistupňovým s jízdními režimy Comfort, Sport, Sport Plus, Eco a Individual. Mimo to je možné vrcholnou verzi roadsteru osadit sportovním podvozkem AMG Ride Control, který počítá se stavitelnými tlumiči, nebo mechanickým samosvorem, 18palcová litá kola jsou však již v základu. A stejně tak je možné počítat ve standardu s koženým čalouněním.
Stejně jako zbytek řady se i verze SLC 43 AMG chlubí především pozměněnou přídí, kde najdeme novou čelní masku a nárazník či zrevidované světlomety, které mohou být na přání vybaveny diodami. Vzadu se pak roadster třícípé hvězdy chlubí přeprofilovaným nárazníkem, do kterého byly integrovány falešné koncovky výfuku. Také zde je přitom možné mluvit o jiné grafice lamp, dále facelift přiváží nová 16palcová až 18palcová litá kola.
Uvnitř je možné počítat s novým sportovním volantem obšitým perforovanou kůží nebo zrevidovaným přístrojovým štítem. Modernizace se dočkal i multimediální systém Comand Online, který počítá s novými funkcemi, dvěma porty na USB a větším sedmipalcovým displejem. Jiné je rovněž čalounění nebo hliníkové či karbonové dekory, zmínit můžeme také modernizovanou navigaci, která počítá s tříletou obnovou map zcela zdarma.
Revizím se nevyhnula ani elektrohydraulická střecha, kterou nyní můžete stahovat či natahovat při rychlostech do 40 km/h. Při volbě prosklené varianty nebo paketu Keyless-Go je přitom možné v zavazadlovém prostoru počítat se separátorem, který automaticky zabrání jejímu stažení, pokud máte nad zadní nápravou příliš mnoho tašek. Pro maximální komfort při jízdě „nahoře bez“ je pak opětovně k dispozici krční šála Airscarf.
Zmínit můžeme ještě tolik, že standardní verze Mercedesu SLC počítají pouze se čtyřválcovými motory, jejichž výkony pokrývají pásmo od 156 do 245 koní. Provedení SLC 180 a SLC 200 jsou v základu osazena šestistupňovým manuálem, za příplatek je ovšem můžete stejně jako varianty SLC 300 a SLC 250d osadit devítistupňovým automatem.
Živý debut modernizovaného roadsteru je naplánován na lednový autosalon v Detroitu, do prodeje se pak Mercedes SLC dostane na jaře příštího roku. Na ceny je ovšem prozatím ještě příliš brzy, i když razantní změnu oproti stávajícímu stavu především u čtyřválcových modelů nečekáme.

















Standardní verze Mercedesu SLC již počítají pouze se čtyřválci...
















...zatímco varianta SLC 43 AMG dostala do vínku šestiválec
Technické parametry jednotlivých modelů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejčtenější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
27.10.2025
Škoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
28.10.2025
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
28.10.2025
Prodeje elektromobilů v USA se s koncem dotací zhroutily o 60 procent, říká analýza. Tolik k udržitelnosti „elektrické revoluce”
28.10.2025
Kouzelný malý přívěs ve tvaru slzy nabídne jako jediný útočiště pro celou rodinu díky neobvyklému triku
28.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
