Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Urban eTruck je náklaďák, co přepřáhl na elektřinu. Ujet má až 200 km
22.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další studie třícípé hvězdy pohání dva elektromotory o celkovém výkonu 339 koní krmené bateriemi o kapacitě 212 kWh. Na výběr jsou tří jízdní režimy.
Před několika málo dny nás Mercedes seznámil s novou koncepční dodávkou Vision Van, jež dostala elektrický pohon, speciální zavazadelník a možnost doručování balíků pomocí dronů. Třícípá hvězda přitom dále oznámila spuštění iniciativy adVANce, na jejímž základě má být redefinován celý segment nákladních vozů. Pod křídla tohoto programu spadá i další koncept, který se naživo ukáže již zítra na veletrhu užitkových vozů v Hannoveru, a sice elektrický kamion Urban eTruck.
Tato novinka má na palubě tři nezávislé moduly lithium-iontových baterií, které souhrnně mají s kapacitou 212 kWh. To by mělo bez problémů vystačit na 200kilometrový dojezd, přičemž samotný pohon mají na starosti dva asynchronní třífázové motory. Každý z nich najdeme na jedné straně vozu, dohromady pak produkují 339 koní a 1 000 Nm točivého momentu.
Mercedes dodává, že hnací ústrojí je značně variabilní. V případě potřeby lze paket baterií zmenšit, či naopak dodat druhý a navýšit tak dojezd. Řídicí systém je vybaven třemi jízdními profily, kdy „Auto“ reguluje konzumaci elektřiny tak, aby proud vystačil až do cíle. V případě režimu „Agile“ je pro změnu k dispozici maximální výkon, zatímco mód „Eco“ redukuje míru produkovaného výkonu pro navýšení dojezdu.
S režimem „Auto“ je spojena i nejnovější verze organizéru FleetBoard, která používá pokročilou telematiku, aby z řidiče, vozu a příjemce nákladu učinila jedinou jednotku. Veškeré plánování stran cesty a precizního doručení přitom začíná ještě před samotnou jízdou. Mimo to může ovšem řidič spoléhat ještě na 12,3palcový displej, který zdobí středovou konzoli a zobrazuje data navigace, kapacitu baterií apod.
Ve finále ještě něco málo o designu. Ten je optimalizován pro dosažení co nejnižšího aerodynamického odporu. Z toho důvodu je vůz namísto klasických zrcátek vybaven zpětnými kamerami. Na druhou stranu, Mercedes nezapomenul na masku chladiče, byť ta není potřeba. Její účel však není jen čistě ozdobný, o což se mají postarat zakomponované LEDky.
Mercedes-Benz Urban eTruck je koncept kamionu budoucnosti, který počítá s elektrickým pohonným ústrojím a dojezdem až 200 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před hodinou - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 2 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 3 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 5 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz