Mercedes V 250 BlueTEC 4Matic: malý autobus 4x4 jede do Paříže

Největší MPV pro pohodlnou přepravu nabídne trojcípá hvězda v kombinaci s nejsilnějším motorem také ve čtyřkolce. Ukáže ji na autosalonu v Paříži.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes V 250 BlueTEC 4Matic: malý autobus 4x4 jede do Paříže

18.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Mercedes V 250 BlueTEC 4Matic: malý autobus 4x4 jede do Paříže

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Největší MPV pro pohodlnou přepravu nabídne trojcípá hvězda v kombinaci s nejsilnějším motorem také ve čtyřkolce. Ukáže ji na autosalonu v Paříži.

S novým královským přepravcem větší porce cestující - Mercedesem třídy V - jsme se seznámili již na sklonku ledna, a výstavní premiéru s ním oslavili na ženevském autosalonu. Poté jsme ještě přihodili český ceník a s lehkým odstupem přidali informace o jeho užitkovějším kolegovi Vitu. U toho jsme se podivovali nad bohatými možnostmi pohonu, které čítají pohon přední, zadní nebo obou náprav. Tyhle možnosti u luxusnějšího Véčka zatím chyběly.

Mercedes však zmíněné napraví už v Paříži, kde publiku hodlá ukázat variantu V 250 BluTEC 4Matic, která pohonem 4x4 disponuje. První Véčko s pohonem všech kol bude poháněno 2,1litrovým turbodieselem, který ze svých válců dostane 190 koní a až 440 Nm točivého momentu (v rozmezí 1 400 až 2 400 otáček).

S přenosem výkonu na silnici i nezpevněné cesty mu vypomůže automatická převodovka 7G-Tronic Plus, přičemž 4Matic bude preferovat při své činnosti zadní nápravu. Detailnější specifikaci zatím nemáme, ovšem trojcípá hvězda prozradila alespoň hodnotu průměrné normované spotřeby, která dosahuje 6,7 l/100 km, což znamená nárůst sedmi desetin litru oproti klasické verzi bez pohonu 4x4. Vsadit si můžete také na lehký nárůst hmotnosti a o něco horší dynamiku, která u standardního 250 BlueTEC znamená zrychlení na stokilometrovou metu za 9,1 sekundy a maximálku 206 km/h.

Palivová nádrž, do které se v současnosti vejde 57 litrů nafty také zřejmě ještě naroste, avšak 10 litrů kapacity pro kapalinu AdBlue určenou selektivnímu katalyzátoru SCR zůstane stejných. Všem, kteří mají zatraceně početnou rodinu a rádi s ní jezdí v zimě do náročných horských průsmyků, ještě dodáme, že cena bude v Německu u této varianty startovat na 53 109 Eurech, což odpovídá zhruba 1,46 milionům korun.


Mercedes V 250 BlueTEC 4Matic: malý autobus 4x4 jede do Paříže - 1 - Mercedes V 250 BT 4M 2014 avizo 01Mercedes V 250 BlueTEC 4Matic: malý autobus 4x4 jede do Paříže - 2 - Mercedes V 250 BT 4M 2014 avizo 02
Pokud máte rádi MPV největší možné velikosti a často s nimi také hodláte jezdit po polních cestách či na hory, nová varianta Mercedesu třídy V s pohonem všech kol přijde vhod

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.