Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit

Když máte supersport, kterého vzniklo ani ne 150 kusů a patří mezi vůbec nejrychlejší auta světa, může se zdát, že nelze mít víc. Jak se ukazuje, lze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit

24.7.2017 | Petr Prokopec | 7 příspěvků

Když máte supersport, kterého vzniklo ani ne 150 kusů a patří mezi vůbec nejrychlejší auta světa, může se zdát, že nelze mít víc. Jak se ukazuje, lze.

Pagani Zonda je fascinujícím autem. Prvotina značky se velice rychle stala legendou a tento status si neustále utužuje. Její výrobu Italové na oko ukončili v roce 2011, nicméně každý rok vzniká nově vyrobený exemplář. A zatímco před pár dny spatřila světlo světa Zonda Oliver Edition, dnes tu pro změnu máme provedení Fantasma Evo. To ovšem není až tak úplně nové, jak by se mohlo zdát.

Italské kupé poprvé spatřilo světlo světa již v roce 2012 jako oranžově lakovaná Zonda F se šasí číslo 53. Jako takové si jej pořídil Peter Saywell, ten však následně vůz prodal hongkongskéhomu miliardáři Jonu Huiovi. Jeho peněženka ale v té době nejspíše byla větší než schopnosti za volantem, což nevyhnutelně vedlo k nehodě. Vůz si z ní odvezl více než jen pár škrábanců, proto zamířil zpět do Itálie kvůli renovaci.

Jon Hui jej při té příležitosti nechal vylepšit, ve finále se stal čtvrtým členem 760kové rodiny. Jednou z hlavních změn byla přeměna karoserie. Její panely byly vyrobeny znovu, jsou nalakovány na červeno a doplněny italskou trikolorou na přední kapotě. V tomto stavu ale Fanstasma vydržela pouze do začátku letošního roku, pak se přestala zdát Huiovi dost dobrá. A tak se do továrny italské značky znovu vrátila.

„Nižší hmotnost, vyšší výkon, tři pedály, červený karbon,“ takový byl nový požadavek Johna Huie, přičemž Horacio Pagani mu jako svému „velmi dobrému příteli“ vyšel vstříc. Vůz tak dostal přídomek Evo, za kterým se skrývá příchod odlišné čelní kapoty či přelakování kol načerno. Dovnitř se pak nastěhovala moderní sportovní sedadla, původní bílo-černé kožené čalounění nahradila černá Alcantara.

Nejpodstatnější novinkou je ovšem příchod šestistupňového manuálu, který nahradil někdejší sedmistupňovou sekvenci. Jízdní dynamika se tak možná o trochu zhoršila, na druhou stranu se ale majitel může cítit více propojen se svým znovuzrozeným vozem a cítit se trochu jako Lewis Hamilton. Převodovka navazuje na 7,3litrový atmosférický dvanáctiválec z produkce AMG. Ten by tak měl dávat výkon 760 koní (s ohledem na požadavek o vyšším výkonu ale možná i více), o jejich zkrocení se na obou nápravách starají karbon-keramické brzdy s 380milimetrovými kotouči a červeně lakovanými třmeny.

Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 1 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 01Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 2 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 02Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 3 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 03Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 4 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 04Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 5 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 05Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 6 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 06Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 7 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 07Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 8 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 08Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 9 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 09Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 10 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 10Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 11 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 11Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 12 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 12Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 13 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 13Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 14 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 14Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 15 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 15Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 16 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 16Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 17 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 17Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 18 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 18Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 19 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 19Miliardáři nestačilo jedno z nejlepších aut světa. Takto si ho nechal vylepšit - 20 - Pagani Zonda Fantasma Evo 2017 prvni sada 20
Fantasma Evo byla zrozena již v roce 2012 jako Pagani Zonda F. Po havárii následovala první modifikace, letos si majitel z Hongkongu objednal další

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 7 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama