Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Superleggera Vision je nejhezčí neminiovaté Mini, které kdy vzniklo
24.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Mini není neúspěšné, jeden problém ale má. Neumí vystoupit ze stínu originálního Mini a uspět s něčím jiným. Tohle je další pokus.
Mini je legenda, Mini je kult, Mini je styl. To všechno je pravda, prakticky veškeré pozitivní hodnoty související s touto britskou značkou jsou ale vměstnány do jediného vozu, který byl nedávno vyhlášen nejlepším britským autem všech dob. Je to na jednu stranu dar, na tu druhou ale i prokletí - cokoli se od této tradice zásadně odchýlí, na trhu spláče na výdělkem. Automobilka je tak v podstatě nucena dělat koncepčně jen jedno a to samé auto, třebaže dnes už originálu fakticky značně vzdálené, pokusy zaujmout v jiných vodách vesměs selhávají.
Kupříkladu takové Mini Coupe John Cooper Works je řidičsky excelentní vůz, který klasický hatchback svými schopnostmi snadno zastíní, jeho prodeje jsou ale přesto mizivé - nevypadá už tak moc jako původní hatchback Sira Aleca Issigonise. A i když se Britové vydají lovit do úplně jiných vod, třeba mezi SUV, stejně musí udělat něco podobného originálnímu hatchbacku. Utéci z této pasti se pokoušejí pravidelně, zatím bez úspěchu. Koncept Mini Superleggera Vision je dalším výstřelem z Aurory a podle nás je zatím tím nejzajímavějším.
Pravda, ani tohle auto nejde tak úplně svou vlastní cestou, když se na něj ale poprvé zadíváte, napadne vás spíše podobnost s jinou legendou, Mazdou MX-5, než s prťavým třídvířkem z hloubi minulého století. Na to novinka odkazuje snad pouze částmi přídě, jinak si vše dělá po svém, a to i na zádi. Všimněte si koncových světel ve tvaru připomínajícím britskou vlajku, docela elegantní.
Tohle auto se nám prostě líbí, a to nakonec i svým vnitřkem. Také ten se sice snaží připomínat klasiku, dominujícím motivem je ale absolutní čistota a jednoduchost - v tomhle interiéru se při pátrání po umístění kýženého ovladače ztratíte jen stěží.
Jak už název díla naznačuje, vzniklo ve spolupráci automobilky BMW a karosárny Touring Superleggera. Stejně tak vás asi nepřekvapí, že jeho cílem je zaujmou publikum letošního Concorso d'Eleganza Villa d'Este u jezera Como, kde bude v enklávě zajímavých aut BMW vystaveno po boku BMW Vision Future Luxury a Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Waterspeed. Jde o vizi, koncept, a tak rozhodně nečekejte, že by tohle auto mělo brzy zamířit do sériové produkce, přímo lidé z BMW ale říkají, že by měli udělat vůz, který bude oproti stávajícím produktům „něčím jiným”, zároveň ale „bude jasně rozpoznatelný coby Mini”. Tohle Superleggera Vision splňuje a podle zákulisních zpráv by - pakliže bude pozitivně přijato - mohlo zamířit do produkce na přelomu let 2015 a 2016 coby nástupce špatně prodávaného kupé a roadsteru a zároveň jako přímý konkurent už zmiňované MX-5. Jak se do té doby změní, uvidíme.
Pokud se ptáte na náš názor (a pokud ne, stejně vám ho řekneme...), říkáme: Neměňte nic a vyrobte to, tohle je nejhezčí neminiovaté Mini, které kdy vzniklo. A to navzdory faktu, že je zase o něco větší (automobilka hovoří nekonkrétně o delší a širší karosérii než u současného roadsteru) než předchozí modely podobného ražení.
V případě techniky nemáme mnoho co říci. Víme jen, že automobil stojí na nové modulární platformě UKL1 a je poháněn elektricky - má v útrobách jediný elektromotor a akumulátory o neznámé kapacitě (vše bude zřejmě pocházet z BMW i3). Další detaily si Mini resp. BMW nechalo pro sebe, traduje se však, že pokud dojde na výrobu, o čistě elektrický model pochopitelně nepůjde. Počítá se hlavně s motory 1,6 turbo naladěné na výkon okolo 200 koní, které by v tomto modelu zatopily i několikrát přetřásané Mazdě.
Tak uvidíme, co z tohoto nápadu vzejde. My bychom se jeho přetvoření v sériový model rozhodně nebránili...
Mini Superleggera Vision je podle nás zatím nejúspěšnějším pokusem uprchnout ze spárů křivek původního Mini, který si přitom nejde zcela vlastní cestou a odkazem na minulost není jen trapný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva