Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“
5.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka nehodlá investovat do vývoje sedanů, místo toho prim hrají crossovery a hybridy. Koncept XR-PHEV II tak dorazí i ve výkonné verzi.
Japonská automobilka představila na ženevském autosalonu nový koncept XR-PHEV II, který je předobrazem příští generace modelu ASX. Ta by měla dorazit někdy v příštím roce, přičemž kromě standardních verzí je ve hře také provedení Evolution. Daná varianta sice ještě nedostala oficiální požehnání, pozitivně však o jejím příchodu mluvil prezident Mitsubishi Motors Tetsuro Aikawa. Ten zároveň zmínil i důvody, proč je po smrti Lancer Evo a především to, proč se již nevrátí mezi živé.
„Po tu dobu, co budu vést značku, se nejspíše nedočkáme představení nové generace Mitsubishi Lancer,“ prohlásil na výstavišti Palexpo Aikawa. A zároveň dodal, že „prvním důvodem, proč se tak nestane, jsou nemalé investice, které jsou potřeba na vývoj. Tyto finance ovšem budou směřovat k budoucím crossoverům, SUV, hybridům a elektromobilům. Druhým důvodem je pak velká konkurence v daném segmentu, a tak je velmi náročné dosáhnout zisku.“
Mitsubishi přitom již před rokem zvažovalo spolupráci s Renaultem, která by pomohla dané náklady rozmělnit. Podle Aikawy však tato kooperace nebyla pro obě strany výhodná, a tak došlo k jejímu ukončení. Právě tento fakt přitom jen potvrzuje, že dosáhnout úspěchu v segmentu sedanů je nadmíru těžké. A právě proto se stávající Lancer bude muset ještě chvíli na trhu udržet, přestože na svět přišel již v roce 2007.
Jelikož jde ale o postarší mechaniku, těžko by na takovém základě mohlo být stvořeno nové Evo, zvláště taková verze, která by vyhověla všem emisním předpisům. A pokud k tomu připočteme vše výše zmíněné, pak se dostáváme k jedinému závěru, tedy že ostrý sedan je definitivně minulostí. Místo toho má být budoucnost spojena s ostrým SUV, které emisní regule ošálí hybridní technikou.
Aikawa přitom dodává, že takový model bude muset být „králem hybridních SUV, přičemž král hybridních SUV by měl dostat nálepku Evo“. Počítat přitom v takovou chvíli máme s nemalým potenciálem, kdy elektromotor poskytne vozu dostatek okamžitě dostupného výkonu pro bleskurychlé starty. Navíc s ohledem na dva agregáty dojde k ideálnímu zapojení všech čtyř kol.
Jako vzor přitom japonská automobilka má moderní hybridní supersporty, které dostaly do vínku stejnou techniku. Enormní ceny se však obávat nemáme, neboť klíč k jejímu ponížení leží ve stávající politice Mitsubishi. „Chceme totiž prodávat více a více hybridů, díky čemuž budeme vytvářet zisk a ten využijeme na vývoj výkonných verzí, takový je náš cíl,“ říká Aikawa.
Abychom si tedy vše sesumírovali, můžeme říci, že značka se třemi diamanty ve znaku bude v blízké budoucnosti vyrábět více SUV a hybridů, aby vygenerovala zisk, díky kterému světlo světa spatří nové Evo. To bude vycházet z produkční verze konceptu XR-PHEV II, přičemž má dosáhnout reputace „krále hybridů“. Zda se ale tyto plány skutečně naplní, to je ve hvězdách.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.





















Koncepční Mitsubishi XR-PHEV II není jen předobrazem příští generace modelu ASX, ale také výkonné verze Evolution
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva