Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem
1.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Podivně, ale přitažlivě vyhlížející auto je první Morgan v historii s karbonovými částmi karoserie. I přes elektrický pohon má vážit jen 500 kg.
Co kdyby elektromobil byl ručně vyráběn a skutečně zajímavý na řízení? Takhle přemýšlela britská automobilka Morgani při stavbě svého nového stroje, označeného EV3. Electric Vehicle se třemi koly. Stojí na základě Morganu 3 Wheeler a aby nebylo čísla tři málo, dostal přesně tři přední světlomety. Představuje se na ženevském autosalonu.
Oproti benzínovému 3 Wheeleru byla karoserie upravena, a to zejména v přední části, kde je úplně jiná maska. Hlavně tu není vidlicový dvouválec „standardní” verze, byl nahrazen kapalinou chlazeným elektromotorem o výkonu 63 koní. Ten stále pohání jedno zadní kolo, jehož šířka je mnohem větší než u těch předních.
Točivý moment neznáme, ale víme, že EV3 zvládne stovku do 9 vteřin a maximálka má být přes 145 km/h. Nic moc, ale na tříkolku, ve které sedíte s hlavou vystrčenou jako ze závodního auta 30. let, to může být docela zážitek. Standardní 3 Wheeler s výkonem 82 koní není o tolik rychlejší; klíč k jeho zábavnosti je právě fakt, že má tři kola, a také že váží 525 kilogramů.
EV3 je dokonce lehčí, má vážit asi 500 kg, a to i přes 20kWh baterie a elektromotor. Dostal totiž některé panely karoserie z karbonu a jiné z hliníku; je to tedy nejen úplně první elektromobil Morganu, ale také první Morgan s použitím karbonových vláken. Baterie mají stačit na 240 km dojezdu, a to i s halogenovými, nikoliv LEDkovými světlomety, které vypadají vskutku jako nic jiného.
V interiéru je ohromný volant a kousek vlevo je přístrojový štít s kulatým displejem, který zobrazuje např. dojezd a další data o jízdě. Tachometr je analogový a je úplně vlevo, uprostřed je jednoduchý volič mezi jízdou dopředu, neutrálem a dozadu. Interiér není jednomístný, jen je druhé místo přikryté, aby nepůsobilo zbytečný odpor vzduchu. Kryt je zespoda kožený a jeho konstrukci tvoří také karbon.
Nedíváme se zatím na produkční stroj, nýbrž na prototyp. Morgan je s EV3 v pozdní fázi testování a do prodeje by měl přijít koncem letošního roku. Do té doby se jistě dozvíme přesnější data o dynamice a také dojezdu. O ceně se hovoří už nyní - má být srovnatelná s 3 Wheelerem, který stojí 25 950 liber, tedy asi 890 tisíc korun.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Morgan EV3 je designem velmi přitažlivý
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva