Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem

(+ video) Podivně, ale přitažlivě vyhlížející auto je první Morgan v historii s karbonovými částmi karoserie. I přes elektrický pohon má vážit jen 500 kg.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem

1.3.2016 | Marek Bednář | 1 příspěvek

(+ video) Podivně, ale přitažlivě vyhlížející auto je první Morgan v historii s karbonovými částmi karoserie. I přes elektrický pohon má vážit jen 500 kg.

Co kdyby elektromobil byl ručně vyráběn a skutečně zajímavý na řízení? Takhle přemýšlela britská automobilka Morgani při stavbě svého nového stroje, označeného EV3. Electric Vehicle se třemi koly. Stojí na základě Morganu 3 Wheeler a aby nebylo čísla tři málo, dostal přesně tři přední světlomety. Představuje se na ženevském autosalonu.

Oproti benzínovému 3 Wheeleru byla karoserie upravena, a to zejména v přední části, kde je úplně jiná maska. Hlavně tu není vidlicový dvouválec „standardní” verze, byl nahrazen kapalinou chlazeným elektromotorem o výkonu 63 koní. Ten stále pohání jedno zadní kolo, jehož šířka je mnohem větší než u těch předních.

Točivý moment neznáme, ale víme, že EV3 zvládne stovku do 9 vteřin a maximálka má být přes 145 km/h. Nic moc, ale na tříkolku, ve které sedíte s hlavou vystrčenou jako ze závodního auta 30. let, to může být docela zážitek. Standardní 3 Wheeler s výkonem 82 koní není o tolik rychlejší; klíč k jeho zábavnosti je právě fakt, že má tři kola, a také že váží 525 kilogramů.

EV3 je dokonce lehčí, má vážit asi 500 kg, a to i přes 20kWh baterie a elektromotor. Dostal totiž některé panely karoserie z karbonu a jiné z hliníku; je to tedy nejen úplně první elektromobil Morganu, ale také první Morgan s použitím karbonových vláken. Baterie mají stačit na 240 km dojezdu, a to i s halogenovými, nikoliv LEDkovými světlomety, které vypadají vskutku jako nic jiného.

V interiéru je ohromný volant a kousek vlevo je přístrojový štít s kulatým displejem, který zobrazuje např. dojezd a další data o jízdě. Tachometr je analogový a je úplně vlevo, uprostřed je jednoduchý volič mezi jízdou dopředu, neutrálem a dozadu. Interiér není jednomístný, jen je druhé místo přikryté, aby nepůsobilo zbytečný odpor vzduchu. Kryt je zespoda kožený a jeho konstrukci tvoří také karbon.

Nedíváme se zatím na produkční stroj, nýbrž na prototyp. Morgan je s EV3 v pozdní fázi testování a do prodeje by měl přijít koncem letošního roku. Do té doby se jistě dozvíme přesnější data o dynamice a také dojezdu. O ceně se hovoří už nyní - má být srovnatelná s 3 Wheelerem, který stojí 25 950 liber, tedy asi 890 tisíc korun.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 1 - morgan ev3 prvni 01Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 2 - morgan ev3 prvni 02Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 3 - morgan ev3 prvni 02aMorgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 4 - morgan ev3 prvni 03Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 5 - morgan ev3 prvni 04Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 6 - morgan ev3 prvni 05Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 7 - morgan ev3 prvni 06Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 8 - morgan ev3 prvni 07Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 9 - morgan ev3 prvni 08Morgan EV3: první elektromobil značky je lehčí než ten s dvouválcem - 10 - morgan ev3 prvni 09
Morgan EV3 je designem velmi přitažlivý

Marek Bednář

Diskuze 1 příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama