Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá

12.9.2016 | Marek Bednář | 8 příspěvků

(+ videa) Tahle motorka vypadala na první pohled ohromně, měli jsme ale pocit, že zůstane jen u toho. Nezůstalo, tato šílenost jezdí. A šíleně, i pomalu.

Letošní ženevský autosalon ukázal, tak jako ostatně pokaždé, hromadu zajímavých novinek o dvou stopách. Pozorný návštěvník na něm ale objevil také několik motorek. Jednu z nich jsme označili za největší šílenost letošní Ženevy - byl to stroj Lazareth LM 847, francouzská motorka, která měla „v útrobách” osmiválec Maserati.

„V útrobách” je v uvozovkách schválně, protože se tady o nějakých skutečných útrobách nedá moc hovořit. Lazareth LM 847 - podle 8 válců a 4,7 litru objemu - totiž je v podstatě motor, na který Ludovic Lazareth připevnil řidítka, kola, sedadlo a rámeček na registrační značku. A označil to za motocykl.

Výsledek podle firmy Lazareth váží 400 kilogramů a má 470 koní a 620 Nm, takže jezdec může mít až 70 kg a nedostane se pod tisíc koní na tunu. Tenhle nápad je nicméně tak šílený, že jsme si nebyli jisti - a nebyli jsme jistě sami - že tahle věc někdy bude jezdit. Jak se nyní ukazuje, byť půl roku po představení, LM 847 skutečně jezdí.

Video níže ukáže tuto pekelnost v pohybu. Sice v relativně nízkých rychlostech, ve městě, ale když jezdec - který tedy má asi víc než 70 kg, ale to není podstatné - zastaví u restaurace, je dobře vidět, jak extrémně dlouhý tenhle stroj je - přesně 2 650 mm. A když pak lehounce tahá za plyn, je vidět, jak chce motor otáčet nejen kardanovou hřídelí, ale i celou motorkou.

Už tohle je bláznivé, fascinující je ale také způsob, jakým motorka zatáčí. Víme, že vpředu jsou dvě kola, ale motorky se při zatáčení musí naklápět. V tomto případě se přední světla a dvojdílný štít naklápí s předními koly; nevíme, nakolik je to praktické, ale vizuálně to je velmi efektní. Ovšem, slovo „praktičnost” tahle motorka nezná vůbec, i kdyby jen kvůli své převodovce o pouze jednom stupni, takže zůstaňme u té efektnosti - normální tu prostě není nic.

Ptáte-li se na cenu, nemůžeme sloužit, jisté ale je, že Lazareth pro vás tuto motorku bude ochoten vyrobit - jinak by ji nenabízel. Cifry v řádu statisíců Kč. bychom ale nečekali, to tady bude stát už jen samotný motor...

Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 1 - lazareth lm 847 v pohybu 01Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 2 - lazareth lm 847 v pohybu 02Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 3 - lazareth lm 847 v pohybu 03Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 4 - lazareth lm 847 v pohybu 04Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 5 - lazareth lm 847 v pohybu 05Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 6 - lazareth lm 847 v pohybu 06Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 7 - lazareth lm 847 v pohybu 07Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 8 - lazareth lm 847 v pohybu 08Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 9 - lazareth lm 847 v pohybu 09
Způsob zatáčení je velmi zajímavý, zejména při pohledu zepředu

Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 10 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 01Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 11 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 02Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 12 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 03Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 13 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 04Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 14 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 05Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 15 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 06Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 16 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 07Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 17 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 08Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 18 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 09Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 19 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 10Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 20 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 11Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 21 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 12Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 22 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 13Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 23 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 14Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 24 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 15Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 25 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 16Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 26 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 17Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 27 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 18Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 28 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 19Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 29 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 20Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 30 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 21Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá - 31 - Lazareth LM847 zive Zeneva 2016 22
Takhle se Lazareth LM 847 ukázal v březnu v Ženevě

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše