Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Motorka s 4,7 V8 od Maserati skutečně jezdí. Stejně šíleně, jako vypadá
12.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Tahle motorka vypadala na první pohled ohromně, měli jsme ale pocit, že zůstane jen u toho. Nezůstalo, tato šílenost jezdí. A šíleně, i pomalu.
Letošní ženevský autosalon ukázal, tak jako ostatně pokaždé, hromadu zajímavých novinek o dvou stopách. Pozorný návštěvník na něm ale objevil také několik motorek. Jednu z nich jsme označili za největší šílenost letošní Ženevy - byl to stroj Lazareth LM 847, francouzská motorka, která měla „v útrobách” osmiválec Maserati.
„V útrobách” je v uvozovkách schválně, protože se tady o nějakých skutečných útrobách nedá moc hovořit. Lazareth LM 847 - podle 8 válců a 4,7 litru objemu - totiž je v podstatě motor, na který Ludovic Lazareth připevnil řidítka, kola, sedadlo a rámeček na registrační značku. A označil to za motocykl.
Výsledek podle firmy Lazareth váží 400 kilogramů a má 470 koní a 620 Nm, takže jezdec může mít až 70 kg a nedostane se pod tisíc koní na tunu. Tenhle nápad je nicméně tak šílený, že jsme si nebyli jisti - a nebyli jsme jistě sami - že tahle věc někdy bude jezdit. Jak se nyní ukazuje, byť půl roku po představení, LM 847 skutečně jezdí.
Video níže ukáže tuto pekelnost v pohybu. Sice v relativně nízkých rychlostech, ve městě, ale když jezdec - který tedy má asi víc než 70 kg, ale to není podstatné - zastaví u restaurace, je dobře vidět, jak extrémně dlouhý tenhle stroj je - přesně 2 650 mm. A když pak lehounce tahá za plyn, je vidět, jak chce motor otáčet nejen kardanovou hřídelí, ale i celou motorkou.
Už tohle je bláznivé, fascinující je ale také způsob, jakým motorka zatáčí. Víme, že vpředu jsou dvě kola, ale motorky se při zatáčení musí naklápět. V tomto případě se přední světla a dvojdílný štít naklápí s předními koly; nevíme, nakolik je to praktické, ale vizuálně to je velmi efektní. Ovšem, slovo „praktičnost” tahle motorka nezná vůbec, i kdyby jen kvůli své převodovce o pouze jednom stupni, takže zůstaňme u té efektnosti - normální tu prostě není nic.
Ptáte-li se na cenu, nemůžeme sloužit, jisté ale je, že Lazareth pro vás tuto motorku bude ochoten vyrobit - jinak by ji nenabízel. Cifry v řádu statisíců Kč. bychom ale nečekali, to tady bude stát už jen samotný motor...
Způsob zatáčení je velmi zajímavý, zejména při pohledu zepředu
Takhle se Lazareth LM 847 ukázal v březnu v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito