Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Motory, o které nás připravují stále přísnější pravidla EU, se do aut vrací zadními vrátky
3.10.2020 | Petr Prokopec
Už jsme je začali oplakávat, ani jejich vyřazení z oficiálních nabídek automobilek ale nemusí znamenat jejich úplný konec. I když se tedy Mercedes s dvanáctiválci rozloučil, Brabus tento motor dál prodává.
Objemným víceválcovým motorům zvoní hrana a jako první mezi nimi čeká pohřeb dvanáctiválce. S těmi už skončil Mercedes, brzy skončí Audi a přidá se také BMW. Důvodem není nezájem o ně, ale stále přísnější pravidla Evropské unie, která vyžadují jejich neustálé úpravy, což je při omezeném objemu produkce takových motorů velmi drahé. A pak je tu pochopitelně jejich spotřeba a jí přímo úměrné emise CO2, které velké automobilky musejí snižovat stůj co stůj, jinak je čekají tučné pokuty.
Výrobci tak nejzajímavější motorizace posílají do věčných lovišť, jak je ale vidno, ani to nemusí být jejich úplný konec. Dokazuje to případ dvanáctiválce Mercedesu, který z hlediska nabídky produkčních aut třícípé hvězdy odkráčel do důchodu i se svými šesti litry objemu a dvěma turby. Automobilka ovšem motor nadále vyrábí a dodává mimo jiné značce Pagani a právě díky tomu si mohou najít cestu do aut třícípé hvězdy oklikou. Platí to i o přepracované třídě G, která byla v minulosti k dispozici také ve verzi G65 AMG, nově ale její nabídka končí na osmiválcovém G63.
Přesto je nové Géčko s dvanáctiválcem stále k mání, ovšem pod názvem G V12 900. Hozenou rukavici totiž zvedla tuningová firma Brabus, která legendární off-road motorem V12 osadila dodatečně a jako malosériový výrobce si s některými pravidly EU nemusí dělat hlavu, i když emise CO2 tohoto auta budou některé probouzet ze sna - 433 g/km je v dnešní době naprostý extrém.
Brabus se navíc nedržel při zemi, neboť šestilitrový agregát byl převrtán na 6,3 litru. Kromě toho dorazila větší turbodmychadla, nové sání či kompletně vyměněný výfukový systém, jehož dvojitá koncovka se dočkala černé pochromované úpravy. Jak napovídá již název nového provedení, výkon těmito úpravami poskočil na 900 koní, zatímco v případě točivého momentu lze počítat s 1 500 Nm. G V12 900 zvládá stovku již za 3,8 sekundy, zatímco v případě maximálky jeho rozlet zastaví omezovač ve 280 km/h.
Produkci tohoto auta je sice omezená na 10 kusů, v tuto chvíli je ale stále k dispozici komukoli. Stačí na něj „drobnost” - 605 055 Eur, tedy asi 16,4 milionu Kč. Inu, vymanit se hranicím běžně možného něco stojí.
Třída G se prodává s dvanáctiválcem s 900 koňmi, místo Mercedesu se o to ale zasloužil Brabus. A to i když motor samozřejmě stále pochází z produkce třícípé hvězdy. Foto: Brabus
Zdroj: Brabus
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
před 10 hodinami - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejnovější články
- Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
před 4 hodinami - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
před 6 hodinami - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
před 7 hodinami - VW Golf GTI po faceliftu citelně podražil a ztrácí pozici lidového sporťáku, nadšence odradí i okleštěním nabídky
před 9 hodinami - Mercedes potvrdil, že elektrický experiment se nezdařil, modely EQ končí. Spalovací platformy mají budoucnost
dnes