Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na nejlevnějším autě schopném jet 312 km/h výrobce prodělává až 463 tisíc na kuse
1.12.2019 | Petr Miler
Mnohokrát jsme se divili, jak se může jakékoli automobilce dařit vyrábět tak rychlý supersport s motorem uprostřed za cenu 1,39 milionu Kč a odpověď je poměrně prostá: Ono se jí to nedaří.
I když do konce letošního roku zbývá ještě několik týdnů, nemůže se stát už nic, co by nový Chevrolet Corvette připravilo o titul jedné z nejdůležitějších automobilových novinek roku 2019. Od Corvette se nikdy nečeká málo a napětí jistě stoupalo od momentu, kdy byla oficiálně potvrzena změna koncepce vozu, nikdo rozumný ale přesto nemohl čekat to, co Chevrolet nakonec vytáhl.
Je to malý zázrak na kolech, neboť svým pojetím jde o vůz, který by klidně mohl stát 3 nebo 5 milionů Kč a nikdo by se nemohl divit. Točivý osmiválec uprostřed, pohon zadních kol, dvouspojkový automat, stovka pod 3 sekundy, maximálka 312 km/h, spousta už základní výbavy v atraktivně vyvedeném interiéru a řada nových vychytávek činí toto auto zajímavým volbou bez ohledu na cenu. Ono ale začíná na 59 995 dolarech, tedy skoro přesně 1,39 milionu Kč. Hovořit v tomto případě o zázraku skutečně není přehnané.
Od chvíle odhalení se nespočet lidí z řad zákazníků i novinářů divil, jak se koncernu GM, který za tímto kouskem stojí, něco takového povedlo. Nyní ale vyplynula na povrch poměrně prostá odpověď: Ono se mu to nepovedlo.
Magazínu Motor Trend to potvrdil jeden z manažerů firmy, podle nějž GM nejenže nevydělává, ale prodělává až 20 tisíc dolarů na každé prodané Corvette C8 v nízkých výbavových specifikacích. To je spousta peněz, asi 463 tisíc Kč, cena už celého jiného slušného auta. A za rozdílem stojí rozpor mezi tím, čím nová Vette původně být měla a čím nakonec je.
Z technického hlediska projekt počítal se základní cenou vozu okolo 80 tisíc dolarů, lidé z marketingu GM se ale nakonec zalekli jeho špatného přijetí. Však Corvette vždy platila za sporťák pro masy a rozhodli o prodejní ceně začínající okolo 60 tisíc dolarů. Tady vznikl onen 20tisícový rozdíl, který už nebylo možné smazat a automobilka vůz začíná prodávat s prodělkem.
Zní to jako nesmysl, na věc je ale třeba hledět ze všech úhlů pohledu. Jednak je otázkou, kolik Corvette C8 v základu Chevrolet vůbec prodá a každý výbavový prvek navíc ztrátu umenšuje. Jednak sám citovaný manažer řekl, že cena bude postupně růst a už modelový rok 2021 přijde s citelně vyššími ciframi. A jednak je třeba vnímat marketingový efekt současné základní ceny. Kolem nové Vette by nikdy nebyl takový humbuk, kdyby nepřišla s tak nízkou cenou. Automobilka tak možná bude krátkodobě prodělávat, novinka už ale jednou bude do pamětí lidí zapsána jako „to levné auto”. A to je mnohem lepší stav než rozčarování z vysoké ceny a pozdější (často marné) pokusy napravit pošramocenou pověst drahými reklamními kampaněmi informujícími o slevách.
Uvést vůz na trh tímto způsobem tedy považujeme za velmi chytré a GM si to zřejmě může snadno dovolit - podle zákulisních informací je Corvette jeho dlouhodobě jasně nejziskovějším modelem a dotovat z minulých (a pravděpodobně i budoucích) zisků vstup zcela jinak pojaté nové generace na trh není nic nerozumného. Už jen proto, že nízká cena zavírá ústa kritikům.
Nová Corvette oslnila kombinací svých vlastností a nečekaně nízké ceny. Ona cena je ale podle manažera GM zatím spíše marketingový fígl než odraz nákladové reality, na modelech s nejnižší výbavou automobilka prodělává přes 460 tisíc korun
Zdroj: Motor Trend
Bleskovky
- V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Nejnovější články
- Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera - Mercedes elektrifikoval další sporťák. Je znovu tak těžký, že o jeho hmotnosti vůbec nechce mluvit
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.21. 11:00 - rutak11