Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na nový VW Golf se valí kritika, v crash testu se mu při nárazu otevřely dveře
18.12.2019 | Petr Prokopec
Nový Golf nebyl přijat s takovým nadšením, jak asi Volkswagen očekával a jeho představení v crash testu mu reputaci nenapraví. Formálně sice získal obligátních pět hvězd, fakticky ale neexceloval.
Během posledních několika málo měsíců jsme si mohli představit hned dvě stěžejní koncernové novinky. Tou první byl Volkswagen Golf osmé generace, jenž následovala Škoda Octavia čtvrté generace. Nadmíru zajímavá byla ovšem skutečnost, že i Němci propadli spíše českému než domácímu vozu. To ale nakonec nebylo až tak překvapivé, neboť zatímco Octavia oproti předchůdci zamířila vzhůru, Golf spíše opačným směrem. Viditelné je to i na šetření na nesprávných místech, jako jsou třeba plynové vzpěry kapoty motoru - Octavia je dostala, Golf jich pozbyl.
Ve Wolfsburgu nejspíše v uplynulých týdnech bubnovali na poplach, což je plně pochopitelné. Golf totiž již dosud musel čelit nemalé konkurenci v podobě stále větší záplavy SUV všeho druhu. Nyní však jeho prodeje evidentně bude více než kdy dříve ohrožovat sourozenec, který měl zůstat v německém stínu. Byť je třeba připomenout, že Škoda s příchodem čtvrté generace nabrala nemalé sebevědomí a její ceny mají daleko k lidovým.
Přesto tu nakonec máme jednu oblast, ve které Octavia tahá za kratší konec provazu. Řeč je o crash testech Euro NCAP, jimiž české kombi prošlo před nedávnem. Odneslo si přitom pětihvězdičkové hodnocení, stejné, jaké nyní obdržel Golf. Nicméně pokud se zadíváme na hodnocení v jednotlivých kategoriích, zjistíme, že Škoda má navrch jen u elektronických berliček, a to o pouhé procento. Ve všech ostatních ohledech však dostává na frak.
Neznamená to ovšem, že by německý vůz byl zcela bez chybičky. Stejně jako u modelu Sharan, který prošel crash testy nedávno, totiž také v tomto případě došlo po bočním nárazu na otevření dveří. To Euro NCAP považuje za tristní, v případě kolize totiž může dojít na ohrožení pasažérů i jejich prvotním otevřením a následným bouchnutím. Organizace proto vítá, že Volkswagen hodlá nalézt příčinu, jenž nejspíše tkví u subdodavatele.
Zajímavé je, že i když člověk to bez hlubšího povědomí o crash testech jistě bude vnímat jako problém a také NCAP připouští, že je to problém, na výsledek nárazové zkoušky to nemá vliv, protože taková věc se nehodnotí a při prvotním nárazu posádku neohrožuje. Tento problém navíc není jediným, kriticky se totiž Euro NCAP vyjádřilo také k bezpečnosti cestujících vzadu při nárazu celou částí přídě. Jde o stejné zvýšené riziko, jaké má na kontě i Octavia, vůči ní se však Golf může pochlubit příkladnou bezpečností při narážení na kůl. To je s ohledem na ono otevření dveří více než překvapivé. Zajímavá i logická zároveň je pak skutečnost, že delší záď českého kombíku má lepší hodnocení při nárazu zezadu.
Euro NCAP nicméně hýřilo chválou v případě navýšené konektivity, nový Golf je totiž prvním vozem Volkswagenu, který zvládá komunikovat s okolní infrastrukturou i dalšími vozy. Může tak umocnit varování před hrozícím nebezpečím. Prevenci se přitom bruselská organizace snaží dávat prioritu, proto již naznačila, že tato technologie bude zakrátko zařazena do nárazových zkoušek. Že to povede k dalšímu zdražení aut, snad ani nemusíme dodávat, ale to je trochu jiný příběh. Nyní je faktem, že novému Golfu při nárazu mohou upadnout dveře, což v případě opakovaného nárazu může způsobit posádce fatální zranění i při relativně drobné sekundární nehodě. Oněch pět hvězdiček vozu lze tak tentokrát brát vážně ještě méně než jindy.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP




Tabulka s klíčovými výsledky Volkswagenu Golf
Záběry s následky jednotlivých testů
Zdroj: Euro NCAP
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 7 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 16 minutami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před hodinou
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 3 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 4 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
