Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nabídka 911 je už tak složitá, že ji Porsche začalo vysvětlovat jako nikdo před ním
4.11.2018 | Petr Prokopec
Porsche 911 zná snad každý, ale tušíte vůbec, v jak nepřeberném množství variant je nabízeno? Sama automobilka se v tom zřejmě začala ztrácet, a tak stvořila video, které nabídku 911 vysvětluje.
Žádné auto toužící po širším spektru zákazníků není nabízeno v jediné verzi. Nakonec, ani „komunistické” Škody 742 nebyly jen nejvíce proslulé „stodvacítky”, mohli (a nebo nemohli, to už je jiná věc...) jste mít verze 105 a 120, později i 125, 130, 135 a dokonce 136. Přišly i různé výbavové varianty od S po GL a nejinak tomu bylo i u pozdějších modelů. Dnes je nabídka škodovky jistě ještě košatější, vyznat se v ní ale dá - taková Octavia je buď liftback nebo kombi, buď standard, RS nebo Scout. Krom jistého dělítka mezi standardem a RS je to ale pořád jedno a to samé auto, které se liší výkonem a výbavou, Scout přidá pár stylových plastů navíc.
U Porsche je to jinak. Schválně se v duchu zkuste zamyslet a odhadnout, kolik variant svého kultovního modelu 911 dnes německá automobilka nabízí. Málokdo si tipne tak vysoké číslo, ale v reálu je dnes možné vybírat z 24 variant. A nejde jen o to, že jednou dostanete zelenou barvu a podruhé větší křídlo, jsou to často hodně odlišná auta, na jejichž zcela odlišný charakter si i dlouholetí uživatelé musí zvykat. Porsche tak jedním modelem pokrývá prakticky veškerá zákoutí sportovního segmentu od relativně komfortních GT až po nekompromisní okruhové mašiny, ovšem zákazníkům z toho může jít hlava kolem.
Porsche se proto rozhodlo, že do chaosu vnese pořádek. Dalo tedy vzniknout videu, které z pohledu zákazníka jiných značek může působit trochu komicky - nedokážeme si představit, že by něco podobného udělala třeba zmíněná Škoda. S ohledem na výše zmíněné ale není těžké tento bezprecedentní krok pochopit, v současné nabídce zuffenhausenské značky se bez návodu vyznají jen fandové.
Porsche tedy říká, že startovní čarou je Porsche 911 Carrera, jehož název je odvozen od legendárního závodu Carrera Panamericana. Toto provedení můžete objednávat jak s pevnou střechou, tak s plátnem, které lze sklopit za hlavu. Obě základní varianty lze zkombinovat s pohonem zadních a všech kol, přičemž v takové chvíli doplní oficiální název číslice „4“. Nejinak je tomu u Porsche 911 Carrera S, které je dostupné ve všech výše zmíněných variacích. Oproti základu přichází s vyšším výkonem, zároveň má k dispozici také unikátní prvky příplatkové výbavy jako třeba řiditelnou zadní nápravu.
Přesunout se můžeme k Porsche 911 Carrera T, které je reminiscencí stejně nazvané verze z konce 60. let. Podle automobilky se jedná o návrat k ryzí formě řízení, která se v rámci hierarchie začlenila mezi základní model a „eSko“. Vrcholem vozů určených pro denní ježdění je pak varianta GTS, jež dostala do vínku unikátní designové elementy i rozšířenou standardní výbavu.
Dostáváme se k variantě Targa, která odkazuje na specifické řešení střechy. Zatímco na počátku milénia tato verze disponovala pouze posuvným proskleným dílem, nyní ji nechybí ani Targu definující hliníkový oblouk nad hlavou posádky. Tento derivát je v současnosti k mání pouze s pohonem všech kol, vybírat však můžete mezi základním výkonem a silnější variantou S.
Tím máme zmapován základ a střed nabídky, soustředit se můžeme pouze na vrchol. Ten tvoří na jedné straně modely Turbo a Turbo S, které odkazují na přeplňovaný motor. Kdysi jím bylo osazeno pouze toto provedení, nyní však turbem disponují téměř všechny verze. V tomto případě má ale motor větší objem, stejně jako lze počítat s vyšším výkonem.
Ve finále zamíříme k variantám GT, které mají podle automobilky přímou souvislost s motorsportem. Kromě toho již pouze v tomto případě lze počítat s atmosférickým motorem, čtyřlitrovým šestiválcem jsou však osazeny jen verze GT3 a GT3 RS. První zmíněná zvládá obstát v každodenním provozu, druhá s více koňmi a méně kily již touží hlavně po okruhu.
Kromě této dvojice pak mezi GéTéčky figuruje ještě Porsche 911 GT2 RS, které se ovšem již vrací k přeplňování. Založeno je na variantě Turbo, od ní se odlišuje pohonem jen zadní nápravy. Pohonná jednotka pak dává k dobru nejvyšší výkon, jaký je s modelovou řadou 911 spojen. Naneštěstí však tato verze byla již dávno rozprodána.
Pokud vám tedy v hledáčku skončí třeba Porsche 911 Targa 4S, nyní byste již měli vědět, že jde o provedení se střešním obloukem s pohonem všech kol. Ten je pak spojen s přeplňovaným motorem, který produkuje více koní než základní Targa 4.
Podobné nuance jsou tady ale spíše druhotné, zásadní je celková pestrost nabídky současné „devětsetjedenáctky”. Pokud budete někdy mít tu možnost třeba u vstřícnějších dealerů v místech, kde se 911 prodává více než pár za rok, zkuste si sjet se základní Carrerou a pak s některým z modelů GT - nejlépe pak uvidíte, jak odlišná auta umí Porsche na jedněch základech postavit.












Porsche 911 je aktuálně k mání ve 24 verzích, jenž spadají do 11 základních modelových linií
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 10 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 3 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 4 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 6 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva