Nafocena byla nová dynamická bomba Ferrari, s až 720 koňmi dá stovku za 2,7 s

Italové vrátí do hry legendární jméno GTO, za nímž se bude skrývat stroj schopný postavit se i McLarenu 720S a novému Porsche 911 GT2 RS.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nafocena byla nová dynamická bomba Ferrari, s až 720 koňmi dá stovku za 2,7 s

21.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nafocena byla nová dynamická bomba Ferrari, s až 720 koňmi dá stovku za 2,7 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italové vrátí do hry legendární jméno GTO, za nímž se bude skrývat stroj schopný postavit se i McLarenu 720S a novému Porsche 911 GT2 RS.

Ač se to nemusí zdát, v únoru uplynou již tři roky od představení Ferrari 488 GTB. Tento model je výrazně faceliftovaným provedením předchozí 458 Italia, vůči níž se neliší jen vzhledem, ale především přeplňovaným motorem. Jeho zvukový projev již není tak působivý jako v případě předchozího atmosférického osmiválce, nicméně rychlostně šlo Ferrari kupředu a o to jde zákazníkům především.

Dnes ponechme spor „atmosféra versus turbo“ stranou a místo toho se zaměřme na další osud přeplňované 488. Ta se dostává do závěrečné fáze svého životního cyklu a dle zvyklostí Ferrari lze někdy v roce 2019 očekávat debut nástupce. Než se tak stane, automobilka rozvíří dnes již nikterak poklidné supersportovní vody verzí GTO, která byla nově přistižena, i když stále ještě částečně maskovaná.

I přes kamufláž si ovšem chystanou novinku můžeme patřičně představit po falktické stránce, informací se nám nashromáždilo již dostatek. Začneme pod kapotou. Mnohé spekulace sice naznačují, že se tam objeví nějaké hybridní ústrojí, ale elektromotor je zatím určen pouze pro dvanáctiválce, osmiválce si musí vystačit s přeplňováním. To u Ferrari 488 GTO má nabídnou vyšší plnicí tlak a tedy vyšší výkon.

Přesná data zatím samozřejmě neznáme, nicméně v zákulisí se mluví o rozmezí 700 až 720 koní. Točivý moment se ale nejspíše nepohne ze stávajících 760 Nm, neboť sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka Getrag zvládá přenést maximálně toto číslo. Je ale samozřejmě možné, že Ferrari sáhne po evoluční a především robustnější skříni, překvapivá by nebyla ani verze s jednou spojkou.

Zda na tento krok dojde či nikoliv, to je zatím ve hvězdách. Logický by ovšem byl, neboť GTO stran navýšení výkonu počítá také s dietou. Hmotnost by měla klesnout o nějakých 30 až 40 kilo, za čímž lze hledat více karbonu, nahrazení standardního skla oken tenčím či příchod kovaných kol a karbon-keramických brzd. Dojde pak i na redukci odhlučnění a komfortu v interiéru.

Tyto modifikace by měly výrazně umocnit jízdní dynamiku vozu, kdy čas potřebný k akceleraci na stovku má poklesnout na 2,7 sekundy, dvoustovku pak GTO zvládne za 7,5 sekundy. To jsou hodnoty, kterým se nemůže rovnat ani McLaren 720S. Stran britského vozu se ovšem Ferrari hodlá postavit i nové generaci Porsche 911 GT2 RS, byť rekord Ringu z toho nejspíše nebude, na to Italy příliš neužije.

Kromě vyššího výkonu dostane vůz i modifikovaný podvozek a agresivnější bodykit. Bez ohledu na kamufláž jsou jisté nejen nové nárazníky, ale také jiná přední kapota, zadní kryt motoru či boční prahy. Ceny pak vzrostou nad 6,2 milionu korun bez daně.


Nafocena byla nová dynamická bomba Ferrari, s až 720 koňmi dá stovku za 2,7 s - 1 - Ferrari 488 GTO 2017 prvni spy foto 01Nafocena byla nová dynamická bomba Ferrari, s až 720 koňmi dá stovku za 2,7 s - 2 - Ferrari 488 GTO 2017 prvni spy foto 02
Nafocena byla nová dynamická bomba Ferrari, s až 720 koňmi dá stovku za 2,7 s - 3 - Ferrari 488 GTO 2017 prvni spy foto 03Nafocena byla nová dynamická bomba Ferrari, s až 720 koňmi dá stovku za 2,7 s - 4 - Ferrari 488 GTO 2017 prvni spy foto 04Nafocena byla nová dynamická bomba Ferrari, s až 720 koňmi dá stovku za 2,7 s - 5 - Ferrari 488 GTO 2017 prvni spy foto 05
Chystané Ferrari 488 GTO bylo nafoceno špionážními fotografy přímo v Maranellu, oficiálně se má ukázat v příštím roce

Zdroj: Motor.es

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše