Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejbezpečnějším autem v historii crash testů se překvapivě stalo dostupné SUV
14.11.2019 | Petr Prokopec
Fakt, že jde o SUV, není překvapením. I Euro NCAP je ale udiven, že lepší ochrany dospělých než u aut nejprestižnějších značek se podařilo dosáhnout té obyčejné.
Představení každého nového modelu auta představuje pro výrobce určitý risk. Nicméně jen málo aut mělo cestu ke slávě tak umetenou jako nová Mazda CX-30. Japonské SUV usazené mezi menší CX-3 a větší CX-5 nyní potvrzuje očekávání, neboť vyhrálo jednu z kategorií ankety Zlatý Volant. Kromě Německa ovšem zamířilo také do Belgie ke crash testům organizace Euro NCAP. A výsledný dojem je lepší, než kdokoli očekával - Mazda si odváží 99procentní hodnocení za ochranu dospělé posádky, což je nejlepší výsledek v historii crash testů.
Japonské SUV tak nepřekonalo pouze Mazdu 3, se kterou sdílí mnoho komponentů, ale také třeba Volvo V40 nebo XC60. Celá tato trojice se totiž může pochlubit „pouze“ 98procentním hodnocením. Není tedy divu, že se novinka těší nebývalé chvále a její bezpečnost bruselská organizace označuje za „opravdu působivou. Mazda CX-30 je mainstreamovým vozem dostupným za přijatelnou cenu, který ovšem v případě nárazových zkoušek dosahuje vrcholných výsledků. V případě nehody je tak jen málo bezpečnějších míst, než jsou přední sedadla Mazdy CX-30.“
Je přitom třeba dodat, že menší riziko tu ale nadále máme, a to zejména v případě nárazu menší částí přídě, kdy jsou v ohrožení nohy řidiče i spolujezdce. Kromě toho se SUV dočkalo ještě lehčí výtky za hlavové opěrky v případě nárazu zezadu. Tím však jakákoliv kritika končí, tedy v rámci dospělých. Ochrana dětí je pak sice taktéž výtečná, ovšem dosažených 86 procent je stejným hodnocením jako v případě Fordu Explorer či Opelu Corsa, jenž byly otestovány v tomto kole rovněž. Stejně jako Mercedes-Benz GLB, který získal dokonce 88 procent.
Kde se však Japonci opětovně vrací na vrchol, to je ochrana chodců. Stejně jako v případě dospělé posádky přitom značná chvála míří na autonomní brzdy, které skutečně fungují a většině kolizí dovedou zabránit, případně pak redukují jejich následky. CX-30 je tedy stejně jako veškerá další auta kritizováno za tuhost čelních sloupků, to však jako cestující rozhodně za vadu považovat nebudete. Jinak jsou ovšem karoserie, kapota motoru i její lemy vůči hlavě, pánvi i nohám cestujících přívětivé, což lze říci také o předním nárazníku.
Zbývá už jen dodat pár slov o kategorii elektronických berliček, s ohledem na již zmíněné vás ale 77procentní - a tedy v tomto kole nejvyšší - hodnocení jen těžko překvapí. Mazda v tomto ohledu ztrácí nejvíce pouze u monitoringu jízdních pruhů, který byl shledán pouze průměrným. Automobilka má tak prostor ke zlepšení, jakkoliv Euro NCAP přímo nezmiňuje, co stojí za ztrátou dvou bodů ze čtyř. Pouze uvádí, že systém bez problémů zvládá nejen varovat řidiče, ale dokonce i jemně upravit samotné řízení vozidla.
Suma sumárum je tedy Mazda CX-30 opravdu neskutečně bezpečným vozem, který na českém trhu startuje na částce 614 900 Kč. Za to je možné počítat s benzinovým motorem o výkonu 122 koní, nejlevnější dieselová varianta pak vychází na 663 900 Kč. Pokud ovšem zatoužíte po revolučním motoru SkyActiv-X, který dostal do vínku 180 koní, nebudete kupodivu muset sahat do kapsy o poznání hlouběji, neboť nejlevnější úroveň výbavy zvaná GT startuje na 690 900 Kč.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP
Tabulka s klíčovými výsledky Mazdy CX-30
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Mazdy CX-30 na stránkách Euro NCAP.
Zdroj: Euro NCAP
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Jerezu už dále bez Caneta 09:00
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
Nejnovější články
- Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 33 minutami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 2 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 07:49 - Milanito
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz