Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejdražší automobilový klíč světa stojí jako několik domů, umí pořád to samé
2.7.2019 | Petr Miler
Kdo si potrpí na funkci, ten nabídku dubajské firmy Awain asi neocení. Řeší „problém příliš levných klíčů od vozu” tak, že jim dá exkluzivní obal, nikoli náplň.
Stále tomu říkáme klíč od vozu, většinou v sobě ta věc dokonce i klíč stále skrývá. Stále častěji ale jde jen o předmět, který stačí mít u sebe a vůz nás nejen pustí dovnitř, ale také nám umožní odjet. Vlastně ani nemusí jít o krabičku s tlačítky. Aston Martin či Land Rover lze otevřít prostřednictvím exkluzivního řemínku na zápěstí, u Hyundai nyní postačí již jen otisk prstu. Jde jen o špičky ledovce, neboť bez klíčků lze dnes otevřít prakticky každý automobil. Tedy bez klíčků, na mysli máme spíše ono mačkání tlačítka na dálkovém ovládání. Ani to ale již není třeba vyndávat z kapsy, technologie zkrátka pokročily.
Dubajská firma Awain má ovšem dojem, že ti nejmovitější z nejmovitějších stále lpí na tradicích. A co více, automobilky na ně vůbec nemyslí. Když zakladatel firmy zkoušel ty nejluxusnější vozy na světě, byl podle svých slov zklamán přístupem jejich výrobců. Ti autům za desítky milionů korun dodali obyčejné klíčky nikoli nepodobné těm, které dostanete třeba k Octavii. A to je prý chyba, kterou je třeba napravit.
Firma se rozhodla netroškařit a podle svých slov „problém příliš levných klíčů od vozu” vyřešit jednou pro vždy. Nově tak nabízí klíč, který svou cenou překoná i dosud nejdražší klíč, který si za 250 tisíc USD nechal zhotovit zákazník Koenigseggu. To je dnešním kursem 5,6 milionu Kč - žabařina proti tomu, co za 563 361 USD, tedy 12,7 milionu Kč nabízí Awain.
Suma, za kterou byste u nás koupili dva slušné domy (a v levnějších lokalitách klidně i tři), vystačí v tomto případě na jediný klíč k vozu zvaný Phantom. Nemá žádné zvláštní funkce, pořád jen zajistí otevření a nastartování vozu jako ten, který dostanete při koupi bez jakéhokoli příplatku, ale má tu moc udělat větší dojem na okolí. U Phantomu se o to stará lemování diamanty o hmotnosti 34,5 karátu a použití 170 gramů 18karátového zlata na jeho těle. Firma vyrobí jen jeden jediný a pokud byste o něj měli zájem, je třeba o něj požádat a nechat firmu rozhodnout, jestli jej přiklepne právě vám.
Pokud se na vás Phantom nedostane, existují i alternativy. Tou nejlevnější je klíč Quantum, které bude vyroben ve 20 kusech. Každý pokrývá mozaika ze 354 diamantů o celkové hmotnosti 3,6 karátu a též trocha osmnáctikarátového zlata. Jeho barvu si můžete vybrat, což ostatně platí také o koženém povrchu klíčku. Ten je rovněž možné zaměnit za dřevěné obložení.
Tytéž volby vás čekají rovněž u klíčku Serenity. Rozdíl se skrývá v tom, že je pokryt diamanty o hmotnosti 20 karátů. Navíc v tomto případě jsou kousky mnohem větší a zbroušené do trojúhelníků, což cenu dostalo na 100 000 USD (2,25 milionu Kč) za Quantum se platí 55 000 USD (1,24 milionu Kč). To už ale jistě budou pro náročnou klientelu jen druhořadé cetky - chce to Phantom.
Výroba každého klíčku zabere 100 až 300 hodin. Tento rozptyl je dán i tím, že klient může požádat ještě o další individualizaci, v takové chvíli ale zmíněné ceny dále porostou. Není tak podivné, že klíčky jsou nabízeny pouze pro vozy luxusních výrobců Aston Martin, Bugatti, Bentley, Lamborghini, Maserati, Maybach, Mercedes-Benz, McLaren, Porsche a Rolls-Royce. V případě jiných aut nakonec nedávají velký smysl. A nebo byste si k Octavii koupili klíč za 12,7 milionu Kč?














Společnost Awain představila kolekci exkluzivních klíčků určených jen pro ty nejbohatší, ten jménem Phantom je v tuto chvíli tím úplně nejdražším na světě
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před hodinou
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
