Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejdražší automobilový klíč světa stojí jako několik domů, umí pořád to samé
2.7.2019 | Petr Miler
Kdo si potrpí na funkci, ten nabídku dubajské firmy Awain asi neocení. Řeší „problém příliš levných klíčů od vozu” tak, že jim dá exkluzivní obal, nikoli náplň.
Stále tomu říkáme klíč od vozu, většinou v sobě ta věc dokonce i klíč stále skrývá. Stále častěji ale jde jen o předmět, který stačí mít u sebe a vůz nás nejen pustí dovnitř, ale také nám umožní odjet. Vlastně ani nemusí jít o krabičku s tlačítky. Aston Martin či Land Rover lze otevřít prostřednictvím exkluzivního řemínku na zápěstí, u Hyundai nyní postačí již jen otisk prstu. Jde jen o špičky ledovce, neboť bez klíčků lze dnes otevřít prakticky každý automobil. Tedy bez klíčků, na mysli máme spíše ono mačkání tlačítka na dálkovém ovládání. Ani to ale již není třeba vyndávat z kapsy, technologie zkrátka pokročily.
Dubajská firma Awain má ovšem dojem, že ti nejmovitější z nejmovitějších stále lpí na tradicích. A co více, automobilky na ně vůbec nemyslí. Když zakladatel firmy zkoušel ty nejluxusnější vozy na světě, byl podle svých slov zklamán přístupem jejich výrobců. Ti autům za desítky milionů korun dodali obyčejné klíčky nikoli nepodobné těm, které dostanete třeba k Octavii. A to je prý chyba, kterou je třeba napravit.
Firma se rozhodla netroškařit a podle svých slov „problém příliš levných klíčů od vozu” vyřešit jednou pro vždy. Nově tak nabízí klíč, který svou cenou překoná i dosud nejdražší klíč, který si za 250 tisíc USD nechal zhotovit zákazník Koenigseggu. To je dnešním kursem 5,6 milionu Kč - žabařina proti tomu, co za 563 361 USD, tedy 12,7 milionu Kč nabízí Awain.
Suma, za kterou byste u nás koupili dva slušné domy (a v levnějších lokalitách klidně i tři), vystačí v tomto případě na jediný klíč k vozu zvaný Phantom. Nemá žádné zvláštní funkce, pořád jen zajistí otevření a nastartování vozu jako ten, který dostanete při koupi bez jakéhokoli příplatku, ale má tu moc udělat větší dojem na okolí. U Phantomu se o to stará lemování diamanty o hmotnosti 34,5 karátu a použití 170 gramů 18karátového zlata na jeho těle. Firma vyrobí jen jeden jediný a pokud byste o něj měli zájem, je třeba o něj požádat a nechat firmu rozhodnout, jestli jej přiklepne právě vám.
Pokud se na vás Phantom nedostane, existují i alternativy. Tou nejlevnější je klíč Quantum, které bude vyroben ve 20 kusech. Každý pokrývá mozaika ze 354 diamantů o celkové hmotnosti 3,6 karátu a též trocha osmnáctikarátového zlata. Jeho barvu si můžete vybrat, což ostatně platí také o koženém povrchu klíčku. Ten je rovněž možné zaměnit za dřevěné obložení.
Tytéž volby vás čekají rovněž u klíčku Serenity. Rozdíl se skrývá v tom, že je pokryt diamanty o hmotnosti 20 karátů. Navíc v tomto případě jsou kousky mnohem větší a zbroušené do trojúhelníků, což cenu dostalo na 100 000 USD (2,25 milionu Kč) za Quantum se platí 55 000 USD (1,24 milionu Kč). To už ale jistě budou pro náročnou klientelu jen druhořadé cetky - chce to Phantom.
Výroba každého klíčku zabere 100 až 300 hodin. Tento rozptyl je dán i tím, že klient může požádat ještě o další individualizaci, v takové chvíli ale zmíněné ceny dále porostou. Není tak podivné, že klíčky jsou nabízeny pouze pro vozy luxusních výrobců Aston Martin, Bugatti, Bentley, Lamborghini, Maserati, Maybach, Mercedes-Benz, McLaren, Porsche a Rolls-Royce. V případě jiných aut nakonec nedávají velký smysl. A nebo byste si k Octavii koupili klíč za 12,7 milionu Kč?
Společnost Awain představila kolekci exkluzivních klíčků určených jen pro ty nejbohatší, ten jménem Phantom je v tuto chvíli tím úplně nejdražším na světě
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito