Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár

Nic proti retru, tohle auto ale vypadá nejen jako posel minulosti, nýbrž také jako posel ošklivosti. Mitsuoka Ryugi je nově pojatý stroj na bázi dvanáct let staré Toyoty. A skoro nechápeme, co na něm kdo může vidět.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár

6.4.2024 | Petr Prokopec

Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár

/

Foto: Mitsuoka

Nic proti retru, tohle auto ale vypadá nejen jako posel minulosti, nýbrž také jako posel ošklivosti. Mitsuoka Ryugi je nově pojatý stroj na bázi dvanáct let staré Toyoty. A skoro nechápeme, co na něm kdo může vidět.

Malá japonská automobilka Mitsuoka před dvěma měsíci oslavila 56. výročí svého založení. Za tu dobu si získala pověst výrobce aut, která neoplývají zrovna čarokrásným designem, většina z nich je navíc postavena na existujících modelech ostatních výrobců, což rozporuplnost její nabídky jen umocňuje. Originály totiž v nejhorším případě vypadají tuctově či nudně. Jakmile však k prefektuře Toyama projdou modifikacemi, je často zapotřebí opravdu odolný žaludek, abyste své poslední jídlo neviděli podruhé.

Aktuálně Mitsuoka vyrukovala s novým provedením svého modelu Ryugi. Sedan i kombi přitom vychází z Toyoty Corolla jedenácté generace, jenž byla představena před dvanácti lety. Dárcovský vůz ale skoro nemáte šanci v nové kreaci rozpoznat. Kde totiž originál disponuje úzkou čelní maskou, na kterou navazují podobně velká světla zasahující až do boků, tam Mitsuoka přišla s „chrámem“ připomínajícím čelní partie britských limuzín. Společnost mu pak dělají kulaté lampy.

Japonci pochopitelně upravili i zbytek karoserie, v případě boků jde ovšem jen o drobné detaily, zatímco v případě zádě lze mluvit o vertikálních světlometech a přepracovaném víku zavazadelníku. Jako celek to příliš nefunguje, oba konce vozu působí nejen jako od jiného výrobce, ale rovněž z odlišného století. Není tedy ani zdaleka překvapivé, že Mitsuoka zvládá prodávat jen pár desítek aut měsíčně. Nejde přitom o registrace tohoto modelu, ale celkový výsledek společnosti.

Co se hnacího ústrojí týče, zde již vše zůstává beze změn. Klientela se tedy může rozhodnout mezi čistě benzinovou či hybridní jedna-pětkou, kdy v prvém případě dostal 110 koní na povel pětistupňový manuál, zatímco v tom druhém lze počítat s převodovkou CVT. Spalovací ústrojí přitom v takovém případě produkuje 75 koní, zatímco to elektrické dává k dobru dalších šedesát. Celkově je pak možné od systému očekávat 100 koní a udávanou spotřebu 3,1 l/100 km.

Zmínit lze už jen interiér, kde se veškeré úpravy soustředí pouze na implementaci vlastního loga na volant a sedadla. Jinak tu nicméně máme již letitou architekturu, která ale vlastně ve finále koresponduje s retro vzhledem vozu. Pro letošek se tak Mitsuoka alespoň rozhodla navýšit standardní výbavu, která nově zahrnuje samozatmavovací zpětné zrcátko či přední a zadní parkovací senzory. Tím nám ale proměna 4,4metrového vozu definitivně končí.

Ryugi v přepočtu startuje na 475 tisících korun, což na letitý model s prapodivným designem není zrovna málo. Pokud navíc zákazníci zatouží po hybridním kombíku v plné palbě, musí si připravit dokonce 635 000 Kč. Opravdu tedy není divu, že se prodejci značky musí opravdu snažit, aby firmě vydělali alespoň na katalogy.


Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár - 1 - Mitsuoka Ryugi 2024 prvni sada 01Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár - 2 - Mitsuoka Ryugi 2024 prvni sada 02Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár - 3 - Mitsuoka Ryugi 2024 prvni sada 03Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár - 4 - Mitsuoka Ryugi 2024 prvni sada 04Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár - 5 - Mitsuoka Ryugi 2024 prvni sada 05Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár - 6 - Mitsuoka Ryugi 2024 prvni sada 06
Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár - 7 - Mitsuoka Ryugi 2024 prvni sada 07Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár - 8 - Mitsuoka Ryugi 2024 prvni sada 08Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár - 9 - Mitsuoka Ryugi 2024 prvni sada 09Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár - 10 - Mitsuoka Ryugi 2024 prvni sada 10Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár - 11 - Mitsuoka Ryugi 2024 prvni sada 11
Ryugi opravdu nepůsobí přitažlivě, letitou techniku navíc Japonci nenabízí zrovna levně. Je tak vlastně malý zázrak, že vůbec zvládají něco prodat. Foto: Mitsuoka

Zdroj: Mitsuoka

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.