Nejmenší Škoda ve své dosavadní podobě skončila, elektrický nástupce zatím není

Pokud byste zatoužili po nejmenším modelu Škody, u nás můžete vybírat už jen ze skladových vozů a na elektrického nástupce leda čekat. V jiných zemích ho lze aspoň rezervovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejmenší Škoda ve své dosavadní podobě skončila, elektrický nástupce zatím není

4.7.2019 | Petr Prokopec

Nejmenší Škoda ve své dosavadní podobě skončila, elektrický nástupce zatím není

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud byste zatoužili po nejmenším modelu Škody, u nás můžete vybírat už jen ze skladových vozů a na elektrického nástupce leda čekat. V jiných zemích ho lze aspoň rezervovat.

Uplynul již více než měsíc od chvíle, kdy Škoda odstartovala svou elektrickou éru. Mladoboleslavská automobilka v závěru května představila plug-in hybridní Superb a elektrické Citigo. Druhému zmíněnému vozu se nyní patřičně pověnujeme, neboť odstartovaly předobjednávky. Nikoliv však u nás, což je do značné míry pochopitelné - elektromobilita v Česku nefrčí, i proto zde loni bylo prodáno jen 618 elektrických aut (z toho polovina připadá na modely Volkswagenu). Přesto se tento krok Česka týká - ve své dosavadní podobě tu Citigo skončilo.

Rezervační systém vedoucí k pořízení verze iV byl nyní spuštěn v Norsku a Nizozemí, tedy v zemích, kde jsou nejštědřejší dotace. Ve Skandinávii se navíc Citigo iV dočkalo ještě podpory v podobě soutěže, jejíž vítěz získá vůz zcela zdarma. Stačí jediné - zaregistrovat svůj zájem a zaplatit rezervační poplatek ve výši 5 tisíc norských korun (13 220 Kč). Pokud si zájemce v mezičase svou touhu vlastnit český elektromobil rozmyslí, lze vše stornovat a poplatek je vrácen.

Šance na zisk vozu zcela zdarma jsou přitom relativně vysoké, neboť Norové se rozhodli počet rezervací omezit pouze na tisícovku. V Nizozemsku oproti tomu žádné podobné obstrukce nejsou, jednoduše tak jen zaplatíte 250 Eur (6 360 Kč) a vyčkáte na potvrzení. Na druhou stranu však nejste zařazeni do žádné soutěže. Pokud si tedy své záměry nerozmyslíte, skončíte nakonec „jen“ se samotným vozem, za který navíc zaplatíte plnou cenu - byť sníženou i velkorysé dotace.

Na jakou částku Citigo iV v Norsku či Nizozemsku přijde, zatím není známo. Škoda ostatně nezveřejnila ani české ceny. Podrobná nabídka bude představena až na autosalonu ve Frankfurtu, což ostatně platí také o plug-in hybridním Superbu. Nicméně automobilka naznačovala, že základ by měl startovat pod půl milionem korun, což na jedné straně je na elektromobil cena relativně nízká. Nicméně na vůz typu Škody Citigo pro změnu o žádnou láci nejde. Je tak otázkou, jak chce automobilka realizovat svůj nadmíru ambiciózní plán, dle kterého by mělo být v Česku ročně prodáno 2 500 elektromobilů s logem okřídleného šípu.

Citigo iV dostane do vínku elektromotor o výkonu 61 kW/83 koní, se kterým zvládne sprint na stovku za 12,5 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 130 km/h, omezena byla kvůli dojezdu. Ten dosahuje použitelných 265 kilometrů zajišťovaných bateriemi o kapacitě 38,5 kWh. Zavazadelník standardně pobere 250 litrů, po sklopení zadních sedadel pak dokonce až 923 l. To je na 3 597 milimetrů dlouhý vůz skvělý počin, nicméně i přes tyto benefity bude pro většinu českých zákazníků startovní cena až příliš vysoká. Pokud však budou chtít Citigo, nic jiného jim nezbude, neboť, jak jsme již zmínili, verze se spalovacím motorem skončily.


Nejmenší Škoda ve své dosavadní podobě skončila, elektrický nástupce zatím není - 1 - Skoda Superb facelift a Citigo iV 2019 prvni foto 09Nejmenší Škoda ve své dosavadní podobě skončila, elektrický nástupce zatím není - 2 - Skoda Superb facelift a Citigo iV 2019 prvni foto 10
Nejmenší Škoda ve své dosavadní podobě skončila, elektrický nástupce zatím není - 3 - Skoda Superb facelift a Citigo iV 2019 prvni foto 11Nejmenší Škoda ve své dosavadní podobě skončila, elektrický nástupce zatím není - 4 - Skoda Superb facelift a Citigo iV 2019 prvni foto 12
Škodu Citigo iV lze již v některých evropských zemích rezervovat, první kusy však k lidem dorazí až na sklonku roku

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.