Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Svět žasne nad českou prací. Vzniklo tu nejnovější Bugatti se dvěma tisíci motory
31.8.2018 | Petr Prokopec
O České republice se automobilový svět obvykle dozvídá v souvislosti se Škodou či Tatrou. Tentokrát ale Češi postavili Bugatti, v životní velikosti. Jen místo 1 500 koní má 5,3 koně.
Kladno, to je to město, zpívá Yo-Yo Band v dnes již legendární písničce. Pro letošek je tato lokalita vyhledávaná hlavně fanoušky hokeje, neboť zpátky na místní led zamířil Jaromír Jágr. Přestože je jeden z nejlepších hráčů v celé historii NHL spojován s exkluzivními automobily, neboť třeba jako jeden z prvních v České republice vlastnil Dodge Viper, dnes o něm hovořit nebudeme. Existenci Kladna totiž tento týden připomněla světu docela jiná věc.
Za vším stojí společnost Lego, která před nedávnem začala prodávat Bugatti, které si může dovolit prakticky každý. Na mysli nyní samozřejmě nemáme nový model Divo, který vychází ze základního Chironu, ovšem má sníženou maximálku, za což si automobilka z Molsheimu říká o neskutečných 5 milionů Eur (cca 128,67 mil. Kč). Řeč je naopak o té verzi hypersportu, jež vás v řadě českých obchodů vyjde na méně než osm tisíc korun. Počítat ovšem musíte s měřítkem 1:8.
Technici Lega se ovšem kupodivu nezastavili jen u zmenšeného provedení, ale sestavili také model v životní velikosti. Na ten bylo použito více než 1 milion dílků stavebnice Technic, mezi něž patří i 2 304 elektrických motůrků. Ty produkují 5,3 koně, což ve srovnání se skutečným Chironem (1 500 koní) není zrovna působivý výkon. Nicméně nesmíme zapomínat na skutečnost, že stále mluvíme o pouhé hračce - i když ta váží neskutečných 1,5 tuny, a co je nejpodstatnější, skutečně jezdí.
Že nejde jen o pouhý výplod marketingového oddělení, prokázal i několikanásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans a současný testovací pilot automobilky Andy Wallace. Ten usedl do dvoumístného kokpitu přímo na testovací dráze Ehra-Lessien koncernu VW Group, kde probudil k životu nejen oněch 2 304 motorů a 5,3 koně, ale také 4 032 ozubených kol převodového ústrojí a odhadovaných 92 Nm točivého momentu. S nimi pak dosáhl tempa přesahujícího 20 kilometrů v hodině.
„Řídit Lego Chiron byl skvělý zážitek, užil jsem si to. Za všechny ty roky jsem totiž nikdy ani nepomyslel na to, že jednoho dne skutečně budu řídit auto postavené z Lega,“ uvedl posléze Wallace. Ocenil přitom i skutečnost, že Chiron nemá jen funkční hnací ústrojí, ale také zadní spoiler, rychloměr, přední a zadní světla nebo brzdový pedál. Kromě toho Lego u tohoto modelu vůbec poprvé ve své historii použilo i nový typ průhledných kostiček.
A co s tím má společné ono Kladno zmiňované v úvodu, ptáte se? Důvod je prostý, Chiron postavený bez použití lepidla totiž stvořil tým šestnácti specialistů právě z kladenské továrny Lega. Těm vývoj a samotná stavba zabraly 13 438 hodin, přičemž speciálně pro tento exponát museli vytvořit 58 na zakázku vyrobených dílů stavebnice Technic. Rozhodně si tedy zaslouží obdiv, i proto, že díky nim znají Kladno ve světě i jiní lidé než jen fanoušci hokeje.



































Toto Bugatti Chiron postavili na Kladně, z více než milionu dílků stavebnice Lego
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 10 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
před 9 hodinamiNejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 10 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 11 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva