Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější ruská motorka je tak trochu auto, tak trochu vesmírná loď na kolech
6.11.2018 | Petr Prokopec
Jsou to přirovnání jistě odvážná, nikoli však přehnaná. Dnes už nepříliš často vídané spojení motorky se sajdkárou se dočkalo motoru používajícího materiálů NASA a k tomu pohonu obou zadních kol.
Motocyklům se na našem webu věnujeme spíše okrajově, dnes ale musíme udělat jednu výjimek. Ruská značka Ural se totiž v mnohém přibližuje světu automobilů, a to zvláště v případě modelu Gear Up, který byl čerstvě modernizován pro modelový rok 2019. Je to sice pořád motocykl, se sajdkárou a druhým poháněným kolem ale k autu nemá zase tak daleko.
Se třemi koly je spojena celá stávající nabídka Uralu, dopřát si v této konfiguraci tedy můžete jak základní model CT, tak i M70 se stylovým retro tachometrem. Toto provedení ale letos končí, přičemž stejně jako základ mělo poháněné jen jedno zadní kolo. To ve všech případech roztáčel dvouválec s protiběžnými písty o objemu 750 cm2, který původně vznikl u BMW. Gear Up jej má rovněž, nově navíc řádně vylepšený. A jeho výkon proudí vždy na obě zadní kola.
Úpravy motoru jsou v tomto případě zajímavější, než obvykle bývají. Kompletně přepracována byla horní část boxeru, která se pyšní hlubšími žebry kvůli lepšímu chlazení i prodloužení životnosti. Nové jsou sací a výfukové kanály, stejně jako je vylepšeno opracování povrchů kvůli zabránění uniku oleje okolo ventilů. Značka dále nasadila nové písty, kterých se týká největší změna. Původně byly kovány, nově jsou odlévány z nové slitiny NASA388, která páruje hliník a křemík. Ty mají povrch ošetřený pro co nejnižší tření. Najdeme na nich teflon, fosfát hořčíku či plazmou nanášený molybden.
Pomalu se tedy zdá, že Ural začal chystat vesmírnou loď, ovšem nakonec z toho firmě vylezla tříkolová motorka. Její písty nově mají být silnější a lehčí, přičemž se zároveň lépe vypořádají se střídáním teplot. Tím ale novinky nekončí, dále lze zmínit i přepracované vstřikování paliva, kde senzor polohy plynového pedálu prý zásadně zvyšuje odezvu.
Zmínit můžeme také vylepšení stabilizace tlaku palivového systému, stejně jako modifikovanou palivovou pumpu integrovanou do samotné nádrže či zlepšenou kontrolu volnoběhu. Jiný je rovněž olejový okruh, jehož součástí je i přepracovaná vana. Ta má nyní větší kapacitu než dosud, světlá výška se však nezměnila a zůstává v případě modelu Gear Up na 17 cm.
Ural CT má podvozek o půl centimetru níže, zaměřen je spíše na jízdu ve městě či po hladkém asfaltu. Gear Up však i díky pohonu dvou kol má obstát také v terénu, kde jeho majitelé ocení další novinku, a sice nové ráfky, které jsou díky přepracovanému náboji plně zaměnitelné. Je tedy jedno, zda píchnete to přední či zadní, rezerva poslouží tam i tam.
Tím nám novinky končí, zmínit tak již jen můžeme, že třeba ve Státech bude vylepšený Ural Gear Up k mání od ledna 2019 za 16 999 USD (cca 385 700 Kč). Vůči předchozímu provedení se tedy cena nemění, při starém pak zůstává i výkon 41 koní a točivý moment 57 Nm. Stačí to na nezměněnou maximálku 112 km/h.

















Ural Gear Up se dočkal nových kol...


...stejně jako přepracovaného motoru s protiběžnými písty, jenž má kořeny u BMW
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 56 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 56 minutami
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před hodinou
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 3 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.06. 09:12 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
