Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější speciál Bentley je pro Evropu ošizený. Důvod může být jen jeden
27.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do prodeje míří nová limitovaná edice Continental GTC Timeless a k mání bude v Evropě i v USA. Na obě místa ale nedorazí ve stejné podobě.
Příchod třetí generace Bentley Continental je doslova za dveřmi, podle dosavadních náznaků by ke slavnostnímu debutu mělo dojít během zářijového autosalonu ve Frankfurtu. Virtuální odhalení tedy můžeme čekat v následujících týdnech. Jelikož se o novince mluví již déle než rok, není překvapivé, že zájem o stávající provedení začíná výrazně klesat. Bentley proto zákazníky vnadí jednou limitovanou edicí za druhou.
Nově si můžeme představit provedení s příznačným jménem Timeless (nadčasový), ve kterém bude k dispozici otevřená varianta Continental GTC. Slavit má čtrnáctiletý pobyt vozu na trhu, jenž pokrývá hned dvě generace - i když ta stávající je spíše větší evolucí originálu, neboť dostala do vínku tutéž architekturu a k výrazným změnám nedošlo ani pod kapotou. Ostatně, mimořádně odlišná není vůči běžnému modelu ani nejnovější limitovaná edice.
Po stránce exteriérové jsou jedinou novinkou chromové lišty, které se objevují na čelních partiích. Mimo ně dorazily ještě plaketky označující, že toto není jen tak obyčejné Bentley. Zákazníci mohou vybírat mezi sedmi barevnými variacemi karoserie (Glacier, Camel, Light Ice, Cool, Dark Sapphire, Onyx a Havana), za dalšími novinkami už musí zamířit do interiéru.
Uvnitř nechybí záplava kůže, kterou již lze specifikovat prakticky v jakémkoliv odstínu. Společnost jí pak dělají unikátní dřevěné dekory Liquid Amber, jenž se pyšní pěti ručně nanášenými vrstvami laku kvůli vyššímu lesku. Standardem jsou i vyhřívaná a klimatizovaná přední sedadla s masážním strojkem, zpětná kamera či volant potažený přírodní usní ve dvou odstínech.
Je zde i mnoha odkazů na limitovanou sérii, kupříkladu nápisy Timeless na opěrkách sedadel či dveřních prazích. Dorazila pak ještě sada diod, které po otevření dveří promítnou na zem logo značky, tím jsou ovšem novinky u konce. Zmínit lze snad již jen možnost přikoupit audio systém Naim s osmi digitálními procesory, ten je ale k mání i nelimitovaným modelům.
Velmi zajímavý je ovšem pohled pod kapotu, kde v případě evropských trhů bude svou práci odvádět čtyřlitrový osmiválec ve své potentnější verzi S. To znamená 528 koní, stovku za 4,7 sekundy a maximální rychlost 308 km/h. O přenos výkonu na silnici se pak starají 20palcová kola s černými středy, zákazníci si ale mohou připlatit i za jednadvacítky.
Nic špatného, jistě. Ovšem ona 21" kola jsou (spolu s červenými středy) standardem v Americe, kam vůz dorazí s šestilitrovým dvanáctiválcem. To znamená až 590 koní výkonu, zrychlení z 0 na 60 mph za 4,4 sekundy a maximální rychlost až 315 km/h. A to je lepší. Proč se Britové rozhodli Evropany „šidit”, můžeme jen spekulovat, sázka na nižší normovanou spotřebu a tedy i nižší emise CO2 osmiválcové verze ale zřejmě nebudou ránou mimo.
Pokuty spojené s nadlimitními hodnotami jsou v Evropě mnohem drastičtější a 11,1 litru benzinu na 100 km u osmiválce je přece jen méně než 14,4 litru u verze W12. Optikou CO2 je to 258 vs. 333 gramů na km a při „ceně” 95 Eur za 1 nadlimitní gram na kilometr (a to jsou u Bentley vždy všechny) se bavíme o slušné cifře i na auta této značky, třebaže by někdo mohlo namítnout, že se v záplavě všech prodaných Volkswagenů musí ztrácen. Zjevně nemusí, vítejte v Evropské unii roku 2017...













Nová edice Timeless sice bude k mání v Evropě i Americe, ovšem pouze Nový kontinent se může těšit na dvanáctiválec. Na Starém dostanou zákazníci o čtyři válce méně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 9 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 11 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
