Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejsilnější Volvo historie vyzvalo na souboj německé sportovní modely, nemělo to dělat
6.1.2020 | Petr Miler
Auta od Volva si až na drobné výjimky ve světě neudělala jméno díky své dynamice, o německých sportovních modelech platí spíše opak. Ani v roce 2020 se na tom nic nemění.
Když se řekne Volvo, představíte si bezpečná auta, když se řekne Audi, BMW nebo Mercedes, představíte si spíše vozy rychlé nebo luxusní. Staré pořádky v novém miléniu v automobilovém světě tak úplně neplatí a zejména za posledních 10 až 15 let se toho změnilo opravdu hodně, jedna konstanta ale v platnosti zůstává - Volva ani s výkonnými motory nejsou rychlé a řidičsky podmanivé automobily.
Potvrzuje to srovnání Mata Watsona z carwow, který na letiště tentokrát přitáhl vskutku pestrou směsici výkonných modelů. Hlavní hvězdou bylo Volvo S60 vyladěné dnes už divizí firmy jménem Polestar, které s dvoulitrovým benzinem dopovaným turbem, kompresorem a ještě ke všemu elektromotorem dává přes 400 koní výkonu. To z něj dělá nejsilnější sériově vyráběné Volvo všech dob a většina soupeřů z tohoto klání by pro něj měla být snadným soustem.
Vedle něj se totiž postavilo nové, tedy dieselové Audi S4 Avant s ani ne 350 koňmi, další na řadě bylo BMW M340i s 380 kobylami a vedle něj Mercedes-AMG C53 Coupe s 435 koňmi. To by tedy teoreticky mohlo být nejrychlejší, neboť je jasně nejvýkonnější a stejně jako soupeři má pohon všech kol a automat. Druhé by mělo být Volvo, pak BMW, pak Audi. Tolik naznačuje šedá teorie papírových parametrů, které trochu dělá čáru přes rozpočet nejvyšší hmotnost u Mercedesu a Volva, ale rozdíly nejsou vyloženě propastné - děsivě těžká, mezi 1 700 a 2 000 kg vážící, jsou všechna tato auta.
Co na všechno říká zelený strom přímého srovnání na letištní dráze? Že výkon na papíře neznamená zase tak moc. Při akceleraci z místa na 400 metrech konkurenci doslova roztrhá druhé nejslabší BMW, které je skoro o sekundu rychlejší než všichni ostatní. Následuje jej úplně nejslabší Audi, pak Mercedes a až úplně poslední je Volvo.
Velmi podobné pořadí se opakuje i v dalších kláních. Při pružné akceleraci s předem zařazeným kvaltem je BMW opět první a Volvo opět poslední, při deceleraci vítězí Audi před BMW a Volvo s Mercedesem jsou svorně poslední. Z Volv se tedy ani s vysokým výkonem a laděním Polestaru opravdu rychlá auta nestala, což asi až tak nepřekvapí. Co by překvapit mohlo, je, že švédský sedan je navzdory holedbání se vysokou bezpečností nejhorší při brzdění, což je zrovna pro bezpečnost jízdy dost kritická oblast. Němci tady zkrátka neprohráli, a to ani s nejnižšími výkony - BMW je jasný vítěz s Audi za zády.
Pokus Volva vyrovnat se německé konkurenci na poli výkonných sedanů, kombíků a kupé úspěchem opravdu neskončil
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 5 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami