Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno
22.2.2024 | Petr Prokopec
Dacia proslula nabízením velmi smysluplných, hlavně rozum laskajících aut. To s elektrickým pohonem z podstaty nejde dohromady a Spring to nezmění. A nezmění to ani po faceliftu, který mu přihrál vizáž blízkou populárnímu Dusteru.
Za loňský rok Dacia prodala 61 803 exemplářů modelu Spring, což z něj dělá nejhůř prodávaný model značky - i relativně neznámý Jogger se prodává lépe, o Dusteru a dvojici Sandero/Logan ani nemluvě. Přesto je to vzhledem k tomu, co a za kolik tohle auto nabízí, docela hodně.
Jde totiž o elektrický vůz, která za takřka dvojnásobnou sumu, než jaká vám stačí na pořízení většího hatchbacku Sandero, nabízí jen míň. Pod kapotou se totiž skrývá pouhých 65 koní a 26,8 kWh, což znamená, že počítat lze s 19,1sekundovým zrychlením na stovku, maximálkou 125 km/h a dojezdem až 310 km, který byl ovšem vycucán z laboratorního prstu. S cenou startující na 576 400 Kč je to jasně nejvíc nesmyslná Dacia dneška. Kdo tedy tento vůz kupuje? Dotace, nikdo jiný.
Bez nich by si Spring neškrtl, jak ukazuje i pouhých 100 aut prodaných za celý loňský rok v Česku. Když ale ze zmíněné ceny sundáte stovky tisíc korun zaplacených z kapes všech, kteří elektromobily nechtějí, jeví se i výše popsaná, dosti katastrofická čísla jinak. A jsou opravdu mizerná, však Spring je pomalejší i než taková Škoda 105, tedy auto, které přišlo na svět před takřka půl stoletím. Automobilka si je jistě vědoma, že dotační schémata poněkud vysychají, a tak se dál bude pokoušet tento model prodávat v modernizované verzi, která přijala za svůj nový venkovní i vnitřní vzhled.
Inspirace Dacií Duster třetí generace je patrná na první pohled a je třeba dodat, že nová čelní maska, odlišné světlomety a přeprofilované nárazníky s ochrannými pláty elektromobilu sluší. Designéři značky si posvítili také na blatníky a na koncový sloupek přihodili kontrastní proužek, jenž má navodit dojem všehoschopného SUV. V nabídce litých kol končících 16palcovým rozměrem pak přibyly nové kousky, zatímco paleta barev obsahuje nový červený a béžový odstín.
Uvnitř pak Spring konečně nevypadá jako auto, které bylo zrozeno v 90. letech minulého století, ale o poznání moderněji. Stojí za tím 7palcový digitální přístrojový štít, 10palcová obrazovka multimédií a hlavně přepracované výdechy klimatizace, středová konzole, volič převodovky a odkládací polička před spolujezdcem. Ze zmíněného Dusteru pak byl dále převzat systém YouClip, který umožňuje uchycení speciálního držáku na telefon či tašky v různých částech interiéru.
Nic jiného se nemění, technika tedy zůstává při starém. Dacia totiž uvádí, že stávající majitelé tohoto vozu v průměru najedou denně 37 kilometrů při rychlosti 37 km/h. Skutečně tak vlastně nebylo co měnit, což ale mělo na druhou stranu značce umožnit, aby se dle jejího vyjádření ceny nadále držely nízko při zemi. My je tam nevidíme, za bezmála 600 tisíc korun tohle auto bylo a je nesmyslem.
Je třeba uznat, že Spring po faceliftu vypadá lépe. Ale to je všechno, za necelých 600 tisíc korun je to ryzí nesmysl. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 3 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 5 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 6 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva