Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno

Dacia proslula nabízením velmi smysluplných, hlavně rozum laskajících aut. To s elektrickým pohonem z podstaty nejde dohromady a Spring to nezmění. A nezmění to ani po faceliftu, který mu přihrál vizáž blízkou populárnímu Dusteru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno

22.2.2024 | Petr Prokopec

Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno

/

Foto: Dacia

Dacia proslula nabízením velmi smysluplných, hlavně rozum laskajících aut. To s elektrickým pohonem z podstaty nejde dohromady a Spring to nezmění. A nezmění to ani po faceliftu, který mu přihrál vizáž blízkou populárnímu Dusteru.

Za loňský rok Dacia prodala 61 803 exemplářů modelu Spring, což z něj dělá nejhůř prodávaný model značky - i relativně neznámý Jogger se prodává lépe, o Dusteru a dvojici Sandero/Logan ani nemluvě. Přesto je to vzhledem k tomu, co a za kolik tohle auto nabízí, docela hodně.

Jde totiž o elektrický vůz, která za takřka dvojnásobnou sumu, než jaká vám stačí na pořízení většího hatchbacku Sandero, nabízí jen míň. Pod kapotou se totiž skrývá pouhých 65 koní a 26,8 kWh, což znamená, že počítat lze s 19,1sekundovým zrychlením na stovku, maximálkou 125 km/h a dojezdem až 310 km, který byl ovšem vycucán z laboratorního prstu. S cenou startující na 576 400 Kč je to jasně nejvíc nesmyslná Dacia dneška. Kdo tedy tento vůz kupuje? Dotace, nikdo jiný.

Bez nich by si Spring neškrtl, jak ukazuje i pouhých 100 aut prodaných za celý loňský rok v Česku. Když ale ze zmíněné ceny sundáte stovky tisíc korun zaplacených z kapes všech, kteří elektromobily nechtějí, jeví se i výše popsaná, dosti katastrofická čísla jinak. A jsou opravdu mizerná, však Spring je pomalejší i než taková Škoda 105, tedy auto, které přišlo na svět před takřka půl stoletím. Automobilka si je jistě vědoma, že dotační schémata poněkud vysychají, a tak se dál bude pokoušet tento model prodávat v modernizované verzi, která přijala za svůj nový venkovní i vnitřní vzhled.

Inspirace Dacií Duster třetí generace je patrná na první pohled a je třeba dodat, že nová čelní maska, odlišné světlomety a přeprofilované nárazníky s ochrannými pláty elektromobilu sluší. Designéři značky si posvítili také na blatníky a na koncový sloupek přihodili kontrastní proužek, jenž má navodit dojem všehoschopného SUV. V nabídce litých kol končících 16palcovým rozměrem pak přibyly nové kousky, zatímco paleta barev obsahuje nový červený a béžový odstín.

Uvnitř pak Spring konečně nevypadá jako auto, které bylo zrozeno v 90. letech minulého století, ale o poznání moderněji. Stojí za tím 7palcový digitální přístrojový štít, 10palcová obrazovka multimédií a hlavně přepracované výdechy klimatizace, středová konzole, volič převodovky a odkládací polička před spolujezdcem. Ze zmíněného Dusteru pak byl dále převzat systém YouClip, který umožňuje uchycení speciálního držáku na telefon či tašky v různých částech interiéru.

Nic jiného se nemění, technika tedy zůstává při starém. Dacia totiž uvádí, že stávající majitelé tohoto vozu v průměru najedou denně 37 kilometrů při rychlosti 37 km/h. Skutečně tak vlastně nebylo co měnit, což ale mělo na druhou stranu značce umožnit, aby se dle jejího vyjádření ceny nadále držely nízko při zemi. My je tam nevidíme, za bezmála 600 tisíc korun tohle auto bylo a je nesmyslem.


Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 1 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 01Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 2 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 02Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 3 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 03Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 4 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 04Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 5 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 05Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 6 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 06Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 7 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 07Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 8 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 08Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 9 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 09Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 10 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 10Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 11 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 11Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 12 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 12Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 13 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 13Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 14 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 14Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 15 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 15Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 16 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 16Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno - 17 - Dacia Spring 2024 facelift prvni sada 17
Je třeba uznat, že Spring po faceliftu vypadá lépe. Ale to je všechno, za necelých 600 tisíc korun je to ryzí nesmysl. Foto: Dacia

Zdroj: Dacia

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.