Home > Rubriky a sekce > Představení, Zajímavosti > Článek
Němci konečně ukázali rekordní jízdu z nejlepší silnice Číny, je jako zrychlený film
16.10.2019 | Mirek Mazal
Rekordem jako takovým se pochlubili až dávno, záznam jízdy ale neukázali. To napravili až teď a je to fascinující podívaná - je až těžké věřit, že záběry nejsou zrychlené.
Německý Volkswagen už v létě avizoval snahu pokořit nejlepší silnici Číny v rekordní čase. Dle předpokladů se výprava v čele s profesionálním jezdcem Romainem Dumasem usadila 2. září na začátku klikaté horské silnice Tianmen Mountain Big Gate Road. Závratně točitá cesta k vrcholu zvaného Nebeská brána vede 99 ostrými zatáčkami s převýšením 1 100 metrů na délce 11 kilometrů.
Místy jen šest metrů široké serpentiny chtěli Němci zdolat v nejlepším možném čase pomocí vytříbeného jízdního stylu, který francouzský pilot zdokonaloval za volantem speciálů pro snad všechny disciplíny automobilového sportu. Ani zkušenosti z Le Mans nebo Pikes Peak by ale v Číně nestačily bez adekvátního vybavení, Dumas tak dostal k rukám pískající speciál ID R. Elektrický závoďák o výkonu 500 kW (680 koní) váží jen 1 100 kilogramů, zrychluje na stovku za 2,25 sekundy, proto dokázal trumfnout i dlouho nepřekonaný čas Stefana Belofa z proslulé Severní smyčky Nürburgringu.
Hora Tianmen kapitulovala v oficiálním čase 7 minut 38,585 sekund při průměrné rychlosti 85,4 km/h. Tím se Němci pochlubili už v září, záznam z rekordní jízdy ale chyběl. Ten byl uvolněn až nyní a neskutečným tempem chvílemi způsobuje závratě. Záběry místy připomínají zrychlený film a milimetrově přesnému kroucení volantem na hraně prudkých srázů je třeba vyseknout poklonu.
Splněný úkol je především dobře zvládnutý marketingový tah, protože změřený čas v podstatě nic neříká a ID R má jen pramálo společného se sériovou produkcí. Červený monopost je jen reklamní poutač uvádějící příchod nového segmentu elektrických aut z řady ID. V Číně se to Volkswagenu jisté vyplatí, jen loni tam prodal 3,11 milionu aut a na příští rok plánuje invazi vlastních elektromobilů.
Nebylo jiné volby než Nebeské brány, protože Pikes Peak Asiaty nezajímá, Nordschleife znají zprostředkovaně a šanghajský mezinárodní okruh nemá šanci konkurovat krásné přírodě. Zatáčkovitá stezka Big Gate Road je turistickým centrem hrdé velmoci, z toho důvodu si ji Němci vybrali.
Na místě se zástupci VW ukázali už koncem loňského roku, aby sesbírali co nejvíc potřebných dat sloužících k nastavení ID R. Auto bylo potřeba co nejlépe přizpůsobit profilu tratě a nadmořské výšce. Mezi přiznané modifikace před ostrým pokusem patřilo například zvýšení účinku posilovače řízení nebo montáž velkého křídla a dlouhého spliteru pod předním nárazníkem. Největší překážkou se jevil nekvalitní povrch z betonových desek spojených dohromady. Hrboly ubíraly trakci kol při brzdění i zrychlování. „V Pikes Peak mohl Romain vjet do zatáčky mnohem rychleji, protože byly otevřenější, ale zde prudké brzdění vyžadovalo odlišný přístup,“ přiblížil Sven Smeets z VW náročnost ladění všech aspektů.
Nakonec byl důvod k oslavě, když se po opakovaných jízdách elektromobil dostal nejblíže strmým útesům a betonovým blokům lemujícím členitou silnici. „Rozhodně jsem nečekal, že pojedu tak rychle,“ okomentoval autor rekordu svůj bleskový výjezd až ke schodům pod Nebeskou bránou. Podívejte se níže sami, jak mu to šlo.












Volkswagen se chystal co možná nejrychleji zdolat horu Tianmen s 99 zatáčkami












Velezkušený Romain Dumas dostal ID R na vrchol za sedm a půl minuty
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 11 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
