Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc

O Němcích se říká, že jsou precizní. Když se ale díváte, jak vyrábí „hloupou” plaketku na Porsche, musíte mít pocit, že si z nás už jen dělají legraci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc

18.8.2017 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

O Němcích se říká, že jsou precizní. Když se ale díváte, jak vyrábí „hloupou” plaketku na Porsche, musíte mít pocit, že si z nás už jen dělají legraci.

Nové Porsche 911 Turbo S Exclusive je vrcholem nabídky civilních modelů. Bude jich vyrobeno 500 a přestože to automobilka zatím nekomentovala, všechna jistě brzy budou mít svého budoucího pána. Za 5,64 milionu korun zákazníci dostali vůbec poprvé v historii tohoto modelu pod pravou nohu více než 600 koní, standardně jich Turbo S nabízí „jen“ 580.

O pohon vozu se stará 3,8litrový přeplňovaný šestiválec, který prošel lehčím tuningem. Nyní tak dává k dobru 607 koní a 750 Nm točivého momentu, což srazilo čas potřebný ke sprintu na stovku na 2,9 sekundy. Nejvyšší rychlost pro změnu narostla na 330 km/h. Již to jsou samy o sobě podstatné důvody, proč si tento derivát označení „Exclusive“ zaslouží. Automobilka ale zašla do krajních mezí v každém detailu.

Za zmínku stojí už jen pouhé znaky Exclusive Manufaktur, které vůz zdobí a jejichž výroba připomíná spíše nějakou manufakturu na švýcarské chronografy. Nejprve je do nich vyražen zmíněný nápis, než dojde k několika kolům broušení a leštění. Poté je znak naskenován a zkontrolován v počítači, zda někde nedošlo k chybě. Teprve následně je použita glazura, která až na vyražená písmena zalije celý povrch.

Zatímco ovšem ony znaky jsou spíše důvodem k údivu, další unikátní prvek vozu již oceníte i za volantem. Porsche 911 Turbo S Exclusive může být osazeno karbonovými koly, jež značka vyvinula a vyrobila pod vlastní střechou. Z toho důvodu byl v Zuffenhausenu postaven největší tkací stroj na světě, který má v průměru devět metrů a jenž má na svědomí vše kromě středu kola.

Neznamená to ovšem, že by střed kola byl zcela z jiného materiálu. Porsche zde pouze užilo karbonovou látku doplněnou ocelí sloužící k uchycení kola k nápravě. U zbytku ráfku je užit karbon tkaný, přičemž na jedno kolo je třeba 18 kilometrů uhlíkového vlákna. Z toho je následně upleteno na 8 metrů čtverečních „látky“, jež je dále rozkouskována na více než 200 dílů.

Dalším krokem je vytvarování jednotlivých částí a jejich seskládání do požadovaného tvaru. Poté již následuje zalití pryskyřicí a zapečené, které proběhne dokonce hned dvakrát. Po důkladném vychlazení je dovnitř vpasován zmíněný střed kola spolu s centrální maticí, ve finále pak značka hotový ráfek ještě potáhne čirým lakem kvůli dodatečné odolnosti i vylepšení vzhledu.

Dá se samozřejmě předpokládat, že Porsche tuto novinku nevyhradí jen vrcholné verzi 911 Turbo S, ale že ji časem zpřístupní i zbytku nabídky - tedy alespoň té sportovní. Je ovšem třeba se připravit na nemalý výdaj, neboť sada 20palcových kol vychází v Německu na 15 232 Eur (cca 397 300 Kč) včetně německé DPH. Za to bez problémů dostanete celou Octavii v základu.

Dá se navíc předpokládat, že na českém trhu budou karbonové ráfky o trochu dražší (už kvůli vyšší DPH), na konkrétní cenu je však třeba vyčkat. Hmotnost celé sady vůči litým ráfkům poklesla o 8,5 kilogramu. Znamená to tedy, že se neodpružená hmotnost snížila o 20 procent, zatímco tuhost kol o 20 % vzrostla. Jestli to ale stojí za necelého půl milionu korun...

Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 1 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 01Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 2 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 02Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 3 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 03Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 4 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 04Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 5 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 05Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 6 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 06Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 7 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 07Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 8 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 08Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 9 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 09Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 10 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 10Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 11 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 11Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 12 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 12Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 13 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 13Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 14 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 14Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 15 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 15Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 16 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 16Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 17 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 17Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 18 - Porsche 911 Turbo S Exclusive plaketka kola 18
Výroba pouhé plaketky na model 911 Turbo S Exclusive je bizarně komplikovaný proces

Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 19 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 01Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 20 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 02Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 21 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 03Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 22 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 04Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 23 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 05Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 24 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 06Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 25 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 07Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 26 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 08Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 27 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 09Němci musí být šílení. Plaketku na 911 vyrábí jak hodinky, nabízí kola za 400 tisíc - 28 - Porsche 911 Turbo S Exclusive 2017 karbonova kola 10
911 Turbo S Exclusive dostane jako první Porsche karbonová kola. Ta jsou za příplatek, velmi pravděpodobně pak zamíří i za ostatními modely

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše