Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci po fiasku staršího najeli s novějším SUV Kie 100 tisíc km a rozebrali ho na díly
26.1.2020 | Petr Prokopec
Po dlouhodobém testu třetí generace korejského SUV Němci její koupi nedoporučovali, mluvili hlavně o špatné spojce a tlumičích. U nového je to jinak.
Čtvrtá generace Kie Sportage přišla na trh v roce 2015, a přestože vůči svému předchůdci neučinila takový skok jako generace třetí, stále šlo o nemalý posun, zvláště po stránce designové. Německý Auto Bild je ovšem toho názoru, že nahoru šla opravdu razantním způsobem hlavně kvalita. Když totiž naši kolegové usedli za volant třetí generace a najeli s ní 100 tisíc kilometrů, stěžovali si po konci dlouhodobého testu mimo jiné na odrovnanou spojku a tlumiče. Nyní však po stejné zatěžkávací zkoušce s nástupcem mluví o velkém pokroku, který se u Kie odehrál.
Než se však dostaneme k finálnímu verdiktu blíže, je třeba zamířit na startovní čáru. Ta byla narýsována v dubnu 2017, kdy si německý magazín převzal Sportage s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 185 koní, výbavou GT Line a řadou dalších příplatků. Díky nim se cena na Slovensku vyráběného SUV vyšplhala nad milion korun, o láci tedy již nemůže být řeč. Němci nicméně uvádí, že vaše investice se do puntíku vyplatí. Platí to hlavně o doplňkových chlazených sedadlech, které v horkých letních měsících výrazně pomáhaly klimatizaci.
Zajímavé přitom je, že Auto Bild si během testu dlouhého 103 166 kilometrů několikrát prohodil SUV se sesterskou publikací Auto Test za spřízněné Hyundai Tucson. Na klimatizovaná sedadla přitom chvála pršela pokaždé, jiné to již bylo v případě hnacího ústrojí. Kia se totiž spárování dieselu s manuálem, který neruinoval jeho potenciál tak, jako automat Hyundai. Pokud ovšem zrovna v tomto ohledu dáte na doporučení, čeká vás cesta do Německa, neboť na českém trhu není manuál v kombinaci s nejsilnějším dieselem bůhvíproč k mání.
Zpět však testu a postřehům souvisejícím s Hyundai. Tucson totiž prohrává také v případě podvozku, neboť jakkoliv byly oba vozy osazeny 19palcovými litými koly, ohleduplnější k pozadí cestujících je Sportage. Neznamená to ovšem, že by na podvozek nemířila jediná výtka. Použití ráfků takové velikosti se totiž projevilo na výraznějším přenosu hlavně ostrých nerovností do kabiny. Mimo to je třeba zvýšené opatrnosti zejména při parkování u obrubníků, jinak čelíte nemalému účtu za opravu.
Pochvaly se nedočkal ani malý úhel otevírání dveří, který činí potíže hlavně vyšším řidičům, stejně jako otravné pípání, které vůz vydává při jejich nezavření, i když nemáte ani nastartovaný motor, jen klíček zasunete do zdířky pod volantem. Dále Němci zmiňují, relativně rychle se odporoučely brzdové kotouče, nicméně na druhou stranu se Sportage chlubí lepší a hlavně kratší decelerací než německá či japonská konkurence. V terénu pak auto sice nedominuje, to se ale ani nečekalo, tohle je silniční druh.
Kde naopak jsou vyzdvihována pozitiva, to je především motorový prostor. Kia v tomto ohledu nevyhrává jen vůči svému automatickému sourozenci, ale je rovněž kultivovanější než mnoho německých aut. Má také preciznější řízení a velmi malý průměr otáčení. Ač s ní tedy nebudete konkurovat takovému Land Roveru Discovery, život ve městech s ní bude oproti britskému SUV daleko snesitelnější. Zvláště když přední nárazník odolává obrubníkům.
Rozebrání auta na díly tentokrát neodhalilo žádné nadměrné opotřebení - nejen spojka a tlumiče, ale i zbytek techniky vydržel najetou porci kilometrů ve stavu, kdy slibuje s běžnou údržbou další najeté statisíce kilometrů bez velkých problémů. Suma sumárum se tedy nemůžeme divit, že Sportage získala 4 a půl hvězdičky z pěti možných, to je skutečně špičkový výsledek.









Nová Kia Sportage je dle dlouhodobého testu německého magazínu Auto Bild prakticky bezchybná, problémy jsou spíše uživatelského rázu, odolnost vozu proti opotřebení je na vysoké úrovni
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď už s VW dokonce jezdí, ač je to miliardář
dnesNadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak pojede MotoGP s Pramac Yamahou 15:00
- Salač si vyzkoušel nový povrch Masarykova okruhu 11:38
- Co nového v prostřední kubatuře včera 20:44
- Změny u Yamahy ve WorldSBK a WorldSSP včera 17:54
- Těžké zranění Lucy Mariniho včera 12:00
Nejnovější články
BMW prodělává kvůli americkým clům 250 milionů Kč denně, jednání s Trumpem tak vzalo do vlastních rukou
před 6 hodinamiNěkdejší japonské Ferrari pro chudé už není pro chudé, nejlepší verze s minimálními nájezdy dnes stojí desítky milionů
před 7 hodinamiTak kde jsou ty nové Volhy, které měly v Rusku nahradit Škody? Rok po odhalení plejády nových modelů se neděje nic
před 9 hodinamiVW se chce zachránit s pomocí svého nejprodávanějšího produktu, do obchodů ho teď hrne ve velkém jako hotovku
před 10 hodinamiFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 05.30. 20:29 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.30. 20:22 - řidičBOB
- Rychlodotazy 05.30. 13:57 - delphin
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.30. 13:14 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.30. 12:25 - Brus
- Politický koutek 05.29. 13:49 - jerry
- BMW Divize 05.29. 13:32 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 05.28. 20:53 - M.Z.