Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba

Nepřeplňované motory jsou už dnes na trhu naprostou raritou a že by velká automobilka nějaký dostala na trh za tři roky, se zdá být utopií. Jenže Audi se o to snaží a myslí to smrtelně vážně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba

28.6.2019 | Petr Prokopec

Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nepřeplňované motory jsou už dnes na trhu naprostou raritou a že by velká automobilka nějaký dostala na trh za tři roky, se zdá být utopií. Jenže Audi se o to snaží a myslí to smrtelně vážně.

O smrti spalovacích motorů se mluví od rána do večera. Stále více automobilek sice říká, že s úplným přepřáhnutím na elektřinu to nebude tak horké, nicméně pozvolný přechod je zřejmě nevyhnutelný. Stále přísnější emisní limity nás v prvé chvíli hodlají zcela připravit o objemné atmosférické jednotky, kterých je již nyní jako šafránu. Do budoucna to samozřejmě bude ještě horší, o to obdivuhodnější je krok Audi. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž přemýšlí, kterak by při životě udržela desetiválec modelu R8.

„V10 je ikona, je to unikát v rámci segmentu,“ uvedl na adresu pohonné jednotky Oliver Hoffmann, šéf divize Audi Sport. Zároveň dodal, že zákazníci tento agregát milují. A právě proto by jej značka ráda zachovala i pro příští generaci. To ovšem ve světle zmiňovaných přísnějších emisních limitů vůbec nebude snadné. „Bojujeme za desetiválec, ale v současné době je otázkou, zda půjdeme cestou spalovacích motorů či elektrifikace. Víceméně je to o tom, který motor bude nejvhodnější.“

Výhodou Audi je, že tutéž pohonnou jednotku užívá také Lamborghini, a to se již opakovaně v médiích zavázalo k jejímu dalšímu užívání. Nicméně velmi pravděpodobně u toho bude hybridizace. To možná není pro někoho zrovna dobrá zpráva, nicméně pokud Italové nevyužijí tuto kombinaci, pak stoprocentně půjdou cestou osmiválcového twin-turba. R8 by ovšem vyrazila zcela jiným směrem, v případě supersportu Audi by ke slovu přišla úplná elektrifikace.

Je tak hned několik možností, jak se celá situace může vyvinout. Asi nejpravděpodobnější je, že desetiválec se dočká elektrické podpory, což vylepší jeho emisní stopu, a následně zamíří pod kapotu příštího Audi R8 i nástupce modelu Huracán.

„Velmi úzce spolupracujeme s lidmi ze Sant'Agaty. Jediným způsobem, jak vyvinout takové vozy, je sdílení nákladů na vývoj a jasně nastavená strategie týkající se platformy. Současné Lamborghini Huracán a R8 architekturu sdílejí, a to nám pomáhá - spolu s Lambem, Porsche a dalšími sportovními značkami koncernu - sdílet náklady na vývoj,“ uvedl dále Hoffmann. Jak ale celá situace dopadne, zjistíme nejpozději v roce 2022.

Ještě letos, velmi pravděpodobně na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, má být představena ostrá verze současného Audi R8. Ta bude inspirována závodním speciálem, stejně jako řada dalších limitovaných edic. Dle Hoffmanna je ale více než co jiného vyřešit hlavně problémy spojené s bezpečnostní chodců, vůči kterým nebudou přídavné aerodynamické prvky zrovna přátelské.


Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 1 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 01Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 2 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 02Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 3 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 03Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 4 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 04Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 5 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 05Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 6 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 06Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 7 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 07Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 8 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 08Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 9 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 09Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 10 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 10Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 11 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 11Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 12 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 12Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 13 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 13Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 14 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 14Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba - 15 - Audi R8 Decennium 2019 prvni sada 15
Audi R8 má s atmosférickým desetiválcem počítat i ve třetí generaci. Než se jí ale dočkáme, dorazí řada speciálních edic stávajícího provedení

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše