Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci se pokouší o zázrak, ještě v roce 2022 chtějí začít prodávat motor bez turba
28.6.2019 | Petr Prokopec
Nepřeplňované motory jsou už dnes na trhu naprostou raritou a že by velká automobilka nějaký dostala na trh za tři roky, se zdá být utopií. Jenže Audi se o to snaží a myslí to smrtelně vážně.
O smrti spalovacích motorů se mluví od rána do večera. Stále více automobilek sice říká, že s úplným přepřáhnutím na elektřinu to nebude tak horké, nicméně pozvolný přechod je zřejmě nevyhnutelný. Stále přísnější emisní limity nás v prvé chvíli hodlají zcela připravit o objemné atmosférické jednotky, kterých je již nyní jako šafránu. Do budoucna to samozřejmě bude ještě horší, o to obdivuhodnější je krok Audi. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž přemýšlí, kterak by při životě udržela desetiválec modelu R8.
„V10 je ikona, je to unikát v rámci segmentu,“ uvedl na adresu pohonné jednotky Oliver Hoffmann, šéf divize Audi Sport. Zároveň dodal, že zákazníci tento agregát milují. A právě proto by jej značka ráda zachovala i pro příští generaci. To ovšem ve světle zmiňovaných přísnějších emisních limitů vůbec nebude snadné. „Bojujeme za desetiválec, ale v současné době je otázkou, zda půjdeme cestou spalovacích motorů či elektrifikace. Víceméně je to o tom, který motor bude nejvhodnější.“
Výhodou Audi je, že tutéž pohonnou jednotku užívá také Lamborghini, a to se již opakovaně v médiích zavázalo k jejímu dalšímu užívání. Nicméně velmi pravděpodobně u toho bude hybridizace. To možná není pro někoho zrovna dobrá zpráva, nicméně pokud Italové nevyužijí tuto kombinaci, pak stoprocentně půjdou cestou osmiválcového twin-turba. R8 by ovšem vyrazila zcela jiným směrem, v případě supersportu Audi by ke slovu přišla úplná elektrifikace.
Je tak hned několik možností, jak se celá situace může vyvinout. Asi nejpravděpodobnější je, že desetiválec se dočká elektrické podpory, což vylepší jeho emisní stopu, a následně zamíří pod kapotu příštího Audi R8 i nástupce modelu Huracán.
„Velmi úzce spolupracujeme s lidmi ze Sant'Agaty. Jediným způsobem, jak vyvinout takové vozy, je sdílení nákladů na vývoj a jasně nastavená strategie týkající se platformy. Současné Lamborghini Huracán a R8 architekturu sdílejí, a to nám pomáhá - spolu s Lambem, Porsche a dalšími sportovními značkami koncernu - sdílet náklady na vývoj,“ uvedl dále Hoffmann. Jak ale celá situace dopadne, zjistíme nejpozději v roce 2022.
Ještě letos, velmi pravděpodobně na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, má být představena ostrá verze současného Audi R8. Ta bude inspirována závodním speciálem, stejně jako řada dalších limitovaných edic. Dle Hoffmanna je ale více než co jiného vyřešit hlavně problémy spojené s bezpečnostní chodců, vůči kterým nebudou přídavné aerodynamické prvky zrovna přátelské.














Audi R8 má s atmosférickým desetiválcem počítat i ve třetí generaci. Než se jí ale dočkáme, dorazí řada speciálních edic stávajícího provedení
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 11 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
