Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci stvořili české auto snů. Má 680 koní a zavazadelník pro 470 litrů nákladu
25.8.2018 | Petr Prokopec
Kdo říká, že sportovní auto nemůže být praktické? Němci se snaží dokázat opak a byť je Audi PB18 jen konceptem, míří k sériovému vozu snažícímu se spojit právě tyto protichůdné vlastnosti.
Není žádným tajemstvím, že druhá generace Audi R8 je zároveň i tou poslední. Německá automobilka ovšem již naznačila, že supersportovní segment nehodlá opustit, pouze vyrukuje s odlišným nářadím. Bylo přitom velmi pravděpodobné, že u toho bude elektřina, neboť značka se čtyřmi kruhy hodlá být výrazným konkurentem Tesly. Na exkluzivní přehlídce Concours d'Elegance v americkém Pebble Beach pak naznačila, co bychom do budoucna mohli očekávat.
Pod názvem PB18 e-tron se zde ukázal futuristicky stylizovaný supersport, který zpředu působí dojmem kupé. Ovšem ve skutečnosti jde o hatchback, což je velmi zajímavé řešení - mohlo by jít o velmi praktický, každodenní sporťák, což by k image Audi a tradici jeho R8 dobře sedělo. Kromě sportovnosti tedy lze pomýšlet také na nemalou praktičnost, neboť pod rozměrné zadní víko se vejde 470 litrů nákladu, kvantum srovnatelné s kombíky ne zase tak dávné minulosti. V centru dění tady přesto má být vždy řidič, což se Audi snaží zdůraznit i tím, že vůz neosadilo žádnou formou autonomního řízení.
PB18 pohání tři elektromotory, z nichž první roztáčí 204 koňmi přední nápravu. Zbývající dvojice má vždy na starosti jedno zadní kolo a dohromady produkuje dalších 612 koní. Jelikož výkonové špičky se navzájem nepřekrývají, nemělo by nás překvapit, že soustava celkově nabízí „jen“ 680 koní a 830 Nm. Nicméně Audi dodává, že výkon půjde krátkodobě navýšit na působivějších 775 koní - sprint na stovku tak zabere jen 2 sekundy.
V případě akumulátorů Audi použilo články s tuhým elektrolytem, jež jsou chlazeny vodou. Kapacita 95 kWh by měla vystačit na dojezd 500 kilometrů vypočítaném na základě nového měřicího cyklu WLTP. Baterie jsou kompatibilní s 800voltovými dobíjecími stanicemi, lze je tak do plna nabít už za 15 minut. Kromě toho je vůz uzpůsoben také pro indukční dobíjení.
O maximální efektivitu supersportu se stará také sofistikovaný brzdný systém, v jehož případě jsou kotouče a třmeny užívány pouze ve chvílích, kdy řidič zatlačí opravdu výrazně na pedál. Za normální situace jsou ke zpomalování využívány elektromotory, které tak zajišťují mnohem účinnější rekuperaci energie. Oněch 500 km tak může být i realistický odhad.
Snad více než exteriérem či technikou ale novinka zapůsobila kabinou, která je plně variabilní a naplňuje tvrzení automobilky, že vše je opravdu zaměřeno pouze na řidiče. Pokud tedy sedí ve voze sám, přesune se volant i sedalo doprostřed vozu. V té chvíli přitom více než ocení rozšířenou virtuální realitu, která na čelním skle zobrazuje data o silnici před vozem včetně ideální jízdní stopy na okruhu.
Lze rovněž dodat, že PB18 užívá vpředu zavěšení typu push-rod či magnetické adaptivní tlumiče ve všech rozích. Aktivní je pak i zadní rozložitelné křídlo či difuzor. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby produkční varianta stanovila rekordy na mnoha okruzích. Než k tomu ale dojde, bude třeba se obrnit trpělivostí - vůz je zatím konceptem a byť otevřeně míří k produkčnímu vozu, v této dekádě do série určitě nezamíří.



































Koncepční Audi PB18 e-tron se plně zaměřuje na řidiče, na druhé straně je ale nadmíru praktické. Je to ideál svého druhu
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
