Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vybrali nejlepší auto roku, po SUV vypadly i všechny obyčejnější vozy
30.10.2019 | Petr Prokopec
Loňským autem roku v Německu se stal Jaguar I-Pace, tedy dost drahý a na trhu pramálo žádaný elektromobil. Ani letos nevyhrál obyčejný vůz, alespoň na trhu je zatím podle všeho úspěšný.
Představte si, že by do soutěže krásy nastoupil Brad Pitt či jakýkoliv jiný idol dívčích srdcí, a spolu s ním čtveřice sice zajímavých, nicméně v této společnosti jen stěží oslňujících konkurentů. Koho byste v takové chvíli tipovali na vítěze, zvláště když porota je složena především z fanoušků hollywoodské celebrity? Pokud kohokoliv jiného než někdejšího nejvíc sexy muže planety, možná byste si měli sjednat schůzku s docentem Chocholouškem.
Proč takový úvod? Stojí za ním výsledky Německého auta roku (German Car Of The Year neboli GCOTY) 2020. Letošní ročník zcela nepřekvapivě vyhrálo Porsche Taycan, které šlo do souboje s BMW řady 3, Mazdou 3, Opelem Corsa a Peugeotem 208. Tím nechceme nikterak shazovat kvality těchto aut, ostatně v úvodní parafrázi jsme naznačili, že jde v každém případě o vůz, který stojí za zvážení. Ovšem Porsche hraje zcela odlišnou ligu.
„Taycan nás více než čím jiným zaujal svým designem, stejně jako jízdní dynamikou,“ uvedl na adresu vítěze člen poroty Jen Meiners. Zároveň dodal, že stejně jako loni, kdy vyhrál elektrický Jaguar I-Pace, hrála stěžejní roli při rozhodování „ekologie a udržitelnost“. V těchto ohledech Porsche momentálně exceluje, konkurovat mu tak nemůže ani BMW, Opel a Peugeot, jež elektrifikované verze svých kandidátů nabízí, natož pak benzínovo-dieselová Mazda.
Němci bohužel již neuvádí konkrétní bodové hodnocení, samotné pořadí však oznámeno bylo. Na druhém místě tedy skončilo BMW, které je následováno třetí Mazdou. Jak je tedy patrné, japonská novinka dokázala zaujmout i bez nutné elektrifikace pod kapotou, jakkoliv oceňovaná pohonná jednotka SkyActiv-X je ve své podstatě mild-hybridem. Na dvojici z koncernu PSA pak zůstaly poslední příčky, přičemž Peugeot si zabral čtvrtou a na Opel zůstala pátá.
Anketu GCOTY nepřekvapivě vyhrálo Porsche Taycan...
...za nímž následovalo BMW řady 3...
Zdroj: GCOTY
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera