Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyvinuli geniální systém, který sám vysvobodí zapadlé auto. Podívejte se
8.8.2018 | Petr Prokopec
Pokud jste si s auty už něco užili, jistě víte, jak nepříjemné je zapadnout třeba do hlubšího sněhu. Vysvobodit se není snadné, nový Mercedes GLE to zvládne sám, geniálně jednoduše.
Po třech letech od přejmenování Mercedesu třídy M na GLE přichází vhodná doba i na novou generaci. Němci ji hodlají oficiálně odhalit během následujících týdnů. Dorazí pod interním označením W167, přičemž se stávajícím provedením má mít společné jen zhruba dva nebo tři šrouby, vše ostatní má být zcela nové.
Nové GLE bude působit daleko robustněji, na délku narostlo o 80 milimetrů. Tentýž posun měl nastat také v rámci rozvoru a videa opravdu ukazují, že nejde o žádného drobka. Podobu s předchůdcem ale nezapře. Stále má stejné zalomení zadního sloupku, jen doprovozené hladšími liniemi. Očekávat tedy můžeme nízký koeficient odporu vzduchu, což pro změnu logicky povede ke snížení spotřeby. Jízdní dynamika by se oproti tomu měla dočkat zlepšení.
Na konkrétní data bude třeba vyčkat, ostatně momentálně je motorový prostor z velké části zahalen rouškou tajemství. S jistotou tedy víme pouze tolik, že dorazí provedení GLE 450, které spáruje řadový třílitrový šestiválec s elektromotorem. Standardem pro tuto verzi bude devítistupňový automat a pohon všech kol, který má umožnit přenos až 100 procent výkonu na dozadu, respektive 65 % dopředu.
Právě na jízdu mimo zpevněný asfalt se měl Mercedes při vývoji zaměřit především, neboť technický ředitel značky Rüdiger Rutz přiznal, že stávají GLE nemůže nikterak soupeřit s Range Roverem. To ale Němci chtěli změnit, za příplatek hodlají zákazníkům nabídnout i redukci. V rámci paketu Off-Road Plus dorazí i možnost zvýšení světlé výšky o 50 mm, laděn byl i systém Active Body Control.
Co je v tuto chvíli nejzajímavější a co Mercedes rovnou ukázal i v akci, nové GLE dostane speciální systém, který zabraňuje jeho zapadnutí do závějí, bahna, dun a dalších podobných nástrah. Systém je to geniálně jednoduchý - vůz v takovém případě zřejmě po vydání pokynu tlačítkem automaticky využije aktivní podvozek k rozhoupání synchronizovaném se záběry kol. Efekt je ve výsledku velmi podobného, jako když zkoušíte vyjet z takové šlamastyky opakovaným mírným popojížděním vpřed a vzad. Obvykle se podobného výsledku dá dosáhnout jen u aut s manuální převodovkou, u automatů to ale moc nejde. Takto i GLE jistě s povinným automatem dá šanci kolům se „chytit” na trochu jiném povrchu a z pasti se dostat, jak můžete vidět na videu.
Tím nám dostupné informace končí, v krátkosti tak již jen nahlédneme do interiéru. Ten nám sice žádné video neukazuje, k dispozici ale máme oficiální ilustrace. Na nich je jasně patrná dvojice digitálních displejů, která se začíná stávat poznávacím znamením značky. Dotyková technologie pak nahradí většinu tlačítek, což ovšem zrovna v terénu asi příliš praktické nebude.
To jsme ale skutečně již na konci, pročež jen dodáme, že prodej bude zahájen ještě před koncem letošního roku. V těch následujících pak dorazí hlavně výkonnější varianty, a sice hybridní GLE 53 a osmiválcová GLE 63. Kromě toho nebude chybět ani kupé, které sice ubere na kapacitě zavazadelníku, ovšem mělo by mít daleko stylovější a sportovnější záď.


Nový Mercedes GLE se ukázal jen s částečnou kamufláží...


...s níž předvedl v akci svou novou techniku






Kabinu nám odhalily oficiální ilustrace
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
před 11 hodinami
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
Ojetá italská kráska láká už po pár letech nízkými cenami. Je to pořád normální auto s plejádou motorů, také je to ale pořád Ital
před 8 hodinami
Tohle unikátní Lambo je jediný skutečný předchůdce Urusu. Postavit si ho nechal sultán a jezdil s ním šéf BMW a VW, potom se zatoulalo
před 10 hodinami
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
před 11 hodinami
Kanaďané kašlou na snahu tamní vlády nařídit elektrická auta. Nekupují je skoro vůbec a ani se na to nechystají
včera
Lada začala prodávat Nivu s novým silnějším motorem, z českého pohledu je pořád za babku
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 12.02. 23:11 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 12.02. 22:20 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 12.02. 22:14 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 12.02. 14:43 - řidičBOB
- BMW Divize 12.02. 14:40 - pavproch
- IT poradna 12.02. 13:33 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.02. 11:17 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.02. 08:48 - Předseda
