Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyvinuli geniální systém, který sám vysvobodí zapadlé auto. Podívejte se
8.8.2018 | Petr Prokopec
Pokud jste si s auty už něco užili, jistě víte, jak nepříjemné je zapadnout třeba do hlubšího sněhu. Vysvobodit se není snadné, nový Mercedes GLE to zvládne sám, geniálně jednoduše.
Po třech letech od přejmenování Mercedesu třídy M na GLE přichází vhodná doba i na novou generaci. Němci ji hodlají oficiálně odhalit během následujících týdnů. Dorazí pod interním označením W167, přičemž se stávajícím provedením má mít společné jen zhruba dva nebo tři šrouby, vše ostatní má být zcela nové.
Nové GLE bude působit daleko robustněji, na délku narostlo o 80 milimetrů. Tentýž posun měl nastat také v rámci rozvoru a videa opravdu ukazují, že nejde o žádného drobka. Podobu s předchůdcem ale nezapře. Stále má stejné zalomení zadního sloupku, jen doprovozené hladšími liniemi. Očekávat tedy můžeme nízký koeficient odporu vzduchu, což pro změnu logicky povede ke snížení spotřeby. Jízdní dynamika by se oproti tomu měla dočkat zlepšení.
Na konkrétní data bude třeba vyčkat, ostatně momentálně je motorový prostor z velké části zahalen rouškou tajemství. S jistotou tedy víme pouze tolik, že dorazí provedení GLE 450, které spáruje řadový třílitrový šestiválec s elektromotorem. Standardem pro tuto verzi bude devítistupňový automat a pohon všech kol, který má umožnit přenos až 100 procent výkonu na dozadu, respektive 65 % dopředu.
Právě na jízdu mimo zpevněný asfalt se měl Mercedes při vývoji zaměřit především, neboť technický ředitel značky Rüdiger Rutz přiznal, že stávají GLE nemůže nikterak soupeřit s Range Roverem. To ale Němci chtěli změnit, za příplatek hodlají zákazníkům nabídnout i redukci. V rámci paketu Off-Road Plus dorazí i možnost zvýšení světlé výšky o 50 mm, laděn byl i systém Active Body Control.
Co je v tuto chvíli nejzajímavější a co Mercedes rovnou ukázal i v akci, nové GLE dostane speciální systém, který zabraňuje jeho zapadnutí do závějí, bahna, dun a dalších podobných nástrah. Systém je to geniálně jednoduchý - vůz v takovém případě zřejmě po vydání pokynu tlačítkem automaticky využije aktivní podvozek k rozhoupání synchronizovaném se záběry kol. Efekt je ve výsledku velmi podobného, jako když zkoušíte vyjet z takové šlamastyky opakovaným mírným popojížděním vpřed a vzad. Obvykle se podobného výsledku dá dosáhnout jen u aut s manuální převodovkou, u automatů to ale moc nejde. Takto i GLE jistě s povinným automatem dá šanci kolům se „chytit” na trochu jiném povrchu a z pasti se dostat, jak můžete vidět na videu.
Tím nám dostupné informace končí, v krátkosti tak již jen nahlédneme do interiéru. Ten nám sice žádné video neukazuje, k dispozici ale máme oficiální ilustrace. Na nich je jasně patrná dvojice digitálních displejů, která se začíná stávat poznávacím znamením značky. Dotyková technologie pak nahradí většinu tlačítek, což ovšem zrovna v terénu asi příliš praktické nebude.
To jsme ale skutečně již na konci, pročež jen dodáme, že prodej bude zahájen ještě před koncem letošního roku. V těch následujících pak dorazí hlavně výkonnější varianty, a sice hybridní GLE 53 a osmiválcová GLE 63. Kromě toho nebude chybět ani kupé, které sice ubere na kapacitě zavazadelníku, ovšem mělo by mít daleko stylovější a sportovnější záď.
Nový Mercedes GLE se ukázal jen s částečnou kamufláží...
...s níž předvedl v akci svou novou techniku
Kabinu nám odhalily oficiální ilustrace
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz