Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyvíjí revoluční řízení spalování benzinů, spotřebou překoná dnešní diesely
4.1.2020 | Mirek Mazal
Motory spalující fosilní paliva jsou dnes mnohými považovány za odepsané, ne každý ale jede na této lodi. Německá firma podporovaná ex-šéfem Porsche může jejich efektivitu posunout dál.
Kvůli neustálému zpřísňování zejména evropských pravidel musí výrobci vymýšlet další a další způsoby, kterými by snížili spotřebu automobilů. Nejčastější reakci je instalace částečně nebo úplně elektrického pohonu, neboť elektřinu považuje Evropská unie za vzduch a přičítá ji nulovou spotřebu. Že to situaci mění spíše na papíře než kdekoli jinde, nemusíme dodávat, jsou tu ale ještě tací, kteří se pokouší spotřebu motorů snížit i ve skutečném světě, třebaže s větší podporou EU počítat nemohou.
Mezi takové patří i německá forma Micro Wave Ignition AG (MWI), o které jste nejspíše nikdy neslyšeli. To samé bude platit i o jejích zakladatelích, Arminu Gallatzovi a jeho bratru Volkerovi, velmi pravděpodobně ale budete znát největšího současného investora firmy. Jde o bývalého generálního ředitele společnosti Porsche Wendelina Wiedekinga - trochu kontroverzní osobu, která na jednu stranu nakopla Porsche k růstu až do současné velikosti, na tu druhou ale firmu málem pohřbila kvůli svým extrémním ambicím. Nyní znovu ukazuje svou atraktivnější tvář a do popředí zájmu tlačí možná revoluční vynález.
MWI totiž stojí za řešením, které má snížit spotřebu současných benzinových motorů až o 30 procent a jejich emise dokonce až o 80 procent - v obou případech by tak překonaly diesely. Podstatou jsou pulzní mikrovlny, které mají zapalovat palivo ve válcích místo klasických zapalovacích svíček. Lepší spotřeba a emise by měly být výsledkem snížené teploty při spalovacím procesu uvnitř každého válce. Další přidaná hodnota spočívá v jednoduché instalaci do současné architektury motorů, není tedy třeba žádných zásadních změn.
Firma sídlí ve městečku Empfingen asi hodinu cesty od Stuttgartu, ale nápad už zaujal bohaté podporovatele z celého světa, kteří mohou posunout realizaci zařízení rovnou do nedalekého centra automobilového dění. Hlavním investorem je v tuto chvíli bývalý generální šéf Porsche, který k chystané novince uvedl: „Jsem přesvědčen, že MWI je radikální inovací s obrovským tržním potenciálem.“ A nelze ho brát na lehkou váhu - třebaže je dnes ve svých 67 letech v penzi, v automobilovém světě už dokázal mnohé.
Wiedeking spolu s další skupinou menších investorů vlastní přibližně 20 procent MWI, nadějný projekt ale hledá další partnery na mezinárodní úrovni, aby mohl přejít do fáze náročného testování. Zatím probíhají rozhovory s výrobci z Jižní Koreje a Číny - pokud se podaří zaujmout opravdu velkou rybu, byla by to pro další život spalovacích motorů velká šance.
O fungování samotného systému vám zatím nemůžeme prozradit více, své know-how drží MWI pod pokličkou. Podstatou je ale opravdu úplné nahrazení zapalovacích svíček u zážehových motorů, které umožní efektivnější spalování směsi, ve které půjde použít menší množství paliva. Ani diesely ale nejsou zcela mimo hru, i u nich připadá v úvahu optimalizace spalovacího procesu s pomocí pulzních vln, třebaže takový posun v efektivitě jako u benzinů u nich očekávat nelze. Na další detaily si musíme počkat.






Firma Micro Wave Ignition chce novou technologií změnit způsob spalování paliva ve válcích. Použitím pulzních mikrovln namísto svíček má dojít k výraznému snížení spotřeby a emisí zejména u benzinových motorů, které by tak snadno překonaly i ty dieselové (ilustrační foto)
Zdroj: MWI
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 9 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 11 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
