Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyvinuli revoluční řízení spalování benzinů, spotřebou překoná dnešní diesely
11.2.2019 | Mirek Mazal
Motory spalující fosilní paliva jsou dnes mnohými považovány za odepsané, ne každý ale jede na této lodi. Německá firma podporovaná ex-šéfem Porsche může jejich efektivitu posunout o tolik dál, že i elektromobily budou mít problém.
Kvůli neustálému zpřísňování zejména evropských pravidel musí výrobci vymýšlet další a další způsoby, kterými by snížili spotřebu automobilů. Nejčastější reakci je instalace elektrických soustav, neboť elektřinu považuje Evropská unie a vzduch a přičítá ji nulovou spotřebu. Že to situaci mění spíše na papíře než kdekoli jinde, nemusíme dodávat, jsou tu ale ještě tací, kteří se pokouší spotřebu motorů snížit i ve skutečném světě, trebaže s podporou EU počítat nemohou.
Mezi takové patří i německá forma Micro Wave Ignition AG (MWI), o které jste nejspíše nikdy neslyšeli. To samé bude platit i o jejích zakladatelích, Arminu Gallatzovi a jeho bratru Volkerovi, velmi pravděpodobně ale budete znát největšího současného investora firmy. Jde o bývalého generálního ředitele společnosti Porsche Wendelina Wiedekinga - trochu kontroverzní osobu, která na jednu stranu nakopla Porsche k růstu až do současné velikosti, na tu druhou ale firmu málem pohřbila kvůli svým extrémním ambicím. Nyní znovu ukazuje svou atraktivnější tvář a do popředí zájmu tlačí možná revoluční vynález.
MWI totiž stojí za řešením, které má snížit spotřebu současných benzinových motorů až o 30 procent a jejich emise dokonce až o 80 procent - v obou případech by tak překonaly diesely. Podstatou jsou pulzní mikrovlny, které mají zapalovat palivo ve válcích místo klasických zapalovacích svíček. Lepší spotřeba a emise by měly být výsledkem snížené teploty při spalovacím procesu uvnitř každého válce. Další přidaná hodnota spočívá v jednoduché instalaci do současné architektury motorů, není tedy třeba žádných zásadních změn.
Firma sídlí ve městečku Empfingen asi hodinu cesty od Stuttgartu, ale nápad už zaujal bohaté podporovatele z celého světa, kteří mohou posunout realizaci zařízení rovnou do nedalekého centra automobilového dění. Hlavním investorem je v tuto chvíli bývalý generální šéf Porsche, který k chystané novince uvedl: „Jsem přesvědčen, že MWI je radikální inovací s obrovským tržním potenciálem.“ A nelze ho brát na lehkou váhu - třebaže je dnes ve svých 66 letech v penzi, v automobilovém světě už dokázal mnohé.
Wiedeking spolu s další skupinou menších investorů vlastní přibližně 20 procent MWI, nadějný projekt ale hledá další partnery na mezinárodní úrovni, aby mohl přejít do fáze náročného testování. Zatím probíhají rozhovory s výrobci z Jižní Koreje a Číny - pokud se podaří zaujmout opravdu velkou rybu, byla by to pro další život spalovacích motorů velká šance.
O fungování samotného systému vám zatím nemůžeme prozradit více, své know-how drží MWI pod pokličkou. Podstatou je ale opravdu úplné nahrazení zapalovacích svíček u zážehových motorů, které umožní efektivnější spalování směsi, ve které půjde použít menší množství paliva. Ani diesely ale nejsou zcela mimo hru, i u nich připadá v úvahu optimalizace spalovacího procesu s pomocí pulzních vln, třebaže takový posun v efektivitě jako u benzinů u nich očekávat nelze. Na další detaily si musíme počkat, vzhledem k současné pozornosti věnované MWI díky Wiedekingovu jménu to zřejmě nebude trvat dlouho.
Firma Micro Wave Ignition chce novou technologií změnit způsob spalování paliva ve válcích. Použitím pulzních mikrovln namísto svíček má dojít k výraznému snížení spotřeby a emisí zejména u benzinových motorů, které by tak snadno překonaly i ty dieselové (ilustrační foto)
Zdroj: Automobilwoche
Další zajímavé články:
Bleskovky
- Elon Musk veřejně pochválil starou Ladu, a to ani nemusela být na elektřinu
před 8 hodinami - Servis zákaznici zničil auto při zkušební jízdě, přesto ji donutil zaplatit za opravu
včera - Skrytá kamera natočila dopravní policisty, jak si rozdělují úplatky, teď jdou do vězení
14.2.2019 - Nejlevnější SUV Škody natočeno v běžném provozu, teď teprve ukazuje svou velikost
14.2.2019 - Německá policie bojuje proti pachatelům moderních přestupků nečekaně moderně
13.2.2019

Nejčtenější články
- Kliky dveří nového Porsche 911 fungují dost svérázným způsobem
19.1.2019 - 75letý penzista popírá předsudky, jedno z nejostřejších BMW si užívá i v bahně
19.1.2019 - Prezidentovi Ukrajiny asi nestačil vládní Mercedes, pořídil si „vesmírnou loď”
19.1.2019 - Co dělat, abyste auto nastartovali i v tuhé zimě? A jak případně rychle oživit baterii?
19.1.2019 - Tatra 613 K: Ve vzácné verzi se mohla svézt jen elita mezi papaláši
20.1.2019 - Rusové začali vyrábět pancéřovaný buldozer, na stavbách ho vážně nečekejte
20.1.2019 - Asi nejošklivější svatební auto udělá z velkého dne teprve nezapomenutelný zážitek
20.1.2019 - Rino Sasaki je prý nejkrásnější řidičkou kamionu, ještě před pár léty učila tanec
20.1.2019 - Doba neomezené rychlosti na německých dálnicích se asi neodvratně chýlí ke konci
20.1.2019 - U čerpací stanice záhadně explodovalo Audi s továrním pohonem na plyn
20.1.2019
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 23:35 - mattonecz
- Koupě ojetého auta ( do 50 000 km ) do 500 000 23:12 - Rageweawer
- Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86 22:07 - jarka
- Další zajímavá autovidea 21:30 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 20:58 - mmira
- Co právě teď posloucháte? 19:17 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 17:48 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 17:12 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 17:12 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 15:51 - Stepan
Autobazar
VW Golf 1.4 TSI
r.v. 2009
190 000,- KčŠkoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2016
245 000,- KčŠkoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2016
230 000,- KčRenault Megane 1.6 16V
r.v. 2009
140 000,- KčŠkoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2018
290 000,- KčHyundai Santa Fe 2.2 CRDi
r.v. 2015
600 000,- KčMazda 6 2.2 CD
r.v. 2013
350 000,- KčŠkoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2017
270 000,- Kč