Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vybrali nejlepší auta všech tříd, Škodu překonaly jen dvě automobilky
18.4.2019 | Petr Prokopec
U našich západních sousedů je obvyklá favorizace domácích značek, v anketě Auto Bildu ale nebodovaly jen ty. Na pódium vystoupala i Škoda, mnohá dílčí vítězství získala také Dacia.
Názory mezi odbornou a laickou veřejností se často velmi liší. A jakkoliv novinářské testy mají svou váhu, neboť jsou do nich promítnuty zkušenosti s daleko širším okruhem aut, ve výsledku jsou to vždy zákazníci, kteří si určité auto koupí nebo nekoupí a musí s ním léta žít. Během takové doby jistě nejlépe poznají jeho přednosti i nedostatky, pokud tedy nějaké má. Proto německý Auto Bild před osmi lety spustil anketu, ve které čtenáři magazínu odpovídají na 95 otázek. To jim letos zabralo v průměru 36 minut, přičemž výsledkem je žebříček nejlepších značek z ryze zákaznického pohledu napříč všemi myslitelnými třídami.
Němci oněch 95 dotazů rozdělili mezi tři kategorie, jež mají stěžejní podíl na uživatelské spokojenosti. Máme tu tedy kvalitu, design a poměr mezi cenou a výkonem, jímž není myšleno jeho výkon, ale prakticky vše, čím vás daný vůz může zahrnout. Žebříčků je pak hned několik, současně byl zvolen jak celkový vítěz, tak lídři v jednotlivých segmentech. Kromě toho byla vybrána rovněž nejlepší automobilka v každé ze tří výše zmíněných kategorií.
Vítězem celé ankety se stalo Audi, jehož přednosti v oblasti kvality, designu a množství muziky za utracené peníze dosáhly v průměru na 55,2 procenta ze sta možných. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku za sebou přitom nechala hned trojici koncernových sourozenců, neboť druhé je Porsche (54,6 %), třetí Škoda (52,3 %) a čtvrtý Volkswagen (51,8 %). Značky mimo VW Group startují až pátým místem, přičemž první ze zbytku světa je Mazda (50,1 %).
Dá se samozřejmě předpokládat, že roli v tomto žebříčku hraje i národní cítění, o to cennější je ale úspěch Škody. Snad ještě zajímavější je ale skutečnost, že mladoboleslavská automobilka se na celkové pódium vyšvihla zejména díky vyrovnaným, byť ne špičkovým výkonům napříč všemi segmenty, ve kterých figuruje. Vítězství má totiž na kontě pouze jedno, a sice s modelem Superb.
V tomto kontextu je třeba poukázat na úspěchy Dacie, která boduje hlavně poměrem ceny a užitné hodnoty. Dokonce natolik, že v dané kategorii byla vyhlášena za celkového vítěze. Škodu má za patami, což může i překvapit, neboť produkty mladoboleslavské automobilky již dávno nelze nazvat levnými. Český výrobce navíc překonal i trojici Korejců, pro které dříve tato kategorie bývala taktéž prioritou. Je tak zjevné, proč prodeje Dacie rostou - stále nemá přímou konkurenci.
Po stránce kvalitativní se opětovně musíme vrátit k Audi, které v této oblasti získává kladné body již dlouhá léta, a to především díky špičkovým interiérům. Němci ve svém snažení nepolevili ani v dnešní uspěchané době, díky čemuž nakonec ovládli polovinu segmentů. Vítězství má ale lehce hořký nádech, neboť ve třídě nejvyšší - tedy té luxusní - bylo Audi A8 překonáno Mercedesem třídy S. Třícípé hvězdě ale ve výsledku patří až třetí příčka, před ni se dokázalo probojovat ještě Porsche.
Přesunout se můžeme k designu, tedy oblasti spojené s nemalými překvapeními. Dalo se dopředu očekávat, že na čele budou Italové, koneckonců stylizace je jejich vůbec nejsilnější stránkou. Ovšem málokdo by asi tipnul, že vítězem se stane pomalu neviditelná značka Abarth, která navíc ve výsledku není až tak úplně samostatnou automobilkou, ale spíše dvorní tuningovou divizí Fiatu. Němcům však škorpión učaroval, možná i proto, že nepostává na každém rohu.
Úspěch Abarthu pak korunuje třetím místem Alfa Romeo, tedy značka, již bychom na čele čekali spíše. Zvláště když na kontě má tři dílčí vítězství, zatímco příbuzný dosáhl pouze dvou. I ta ale stačila na ovládnutí první příčky, zatímco Alfa se musela sklonit i před Porsche. Doufejme tedy, že výsledky této ankety se nedostaly k Jeremymu Clarksonovi, který je velkým zastáncem italské a ještě větším odpůrcem německé značky, jejíž designéry tituluje jako nejlínější v oboru.
Konkrétní výsledky ankety od prvního do desátého místa napříč veškerými obchodními třídami naleznete níže, stejně jako náhled na první desítku ve všech třech kategoriích. Tím ale ještě nekončíme, Němci se dále v průzkumu zaměřili na spokojenost zákazníků se servisy. Na čelo pelotonu zamířilo Volvo, které loni trůnilo na třetí příčce. Tu letos bere Subaru, mezi tyto dvě automobilky se pak vklínil loňský vítěz v podobě Mercedesu.
S ohledem na dobu, ve které žijeme, by nejspíše bylo bláhové domnívat se, že speciální pozornost nebude věnována alternativním druhům pohonu. A stejně tak nepřekvapí i vítězové jednotlivých kategorií, neboť Toyota vládne hybridnímu a plug-in hybridnímu segmentu, zatímco Tesla je lídrem na poli elektromobility. Působivý je přitom její náskok před konkurencí, druhé BMW na ni totiž ztrácí takřka 40 %. A třeba Toyota je na tom s elektrifikací čtyřikrát hůře.
Tím jsme ale již na konci, zmínit můžeme snad jen doprovodný žebříček zaměřený třeba na vnímání daných značek v oblasti motorsportu, kde zejména díky dominanci ve Formuli 1 vítězí Mercedes. Porsche je pro změnu etalonem v oblasti sportovních aut, Tesla vévodí těm ekologickým. Opravdovým překvapením je ale vítězství Volkswagenu v oblasti spotřeby, ke kterému se značka tentokráte dostala již bez podvodného softwaru. Tedy alespoň v to doufáme.
Výsledky v kategorii minivozů
Výsledky v kategorii malých vozů
Výsledky v kategorii nižší střední třídy
Výsledky v kategorii střední třídy
Výsledky v kategorii vyšší střední třídy
Výsledky v kategorii luxusní třídy
Výsledky v kategorii sportovních vozů
Výsledky v kategorii kabriolety do 50 000 Eur
Výsledky v kategorii kabriolety nad 50 000 Eur
Výsledky v kategorii malá SUV
Výsledky v kategorii střední SUV
Výsledky v kategorii velká SUV
Výsledky v kategorii kompaktní MPV
Výsledky v kategorii velká MPV
Výsledky v kategorii kvality
Výsledky v kategorii designu
Výsledky v kategorii poměru ceny a užitné hodnoty
Výsledky v kategorii hodnocení servisu
Výsledky v kategorii elektromobility
Němci vybírali nejlepší značky napříč segmenty i celkově. Na první místo poslalil Audi...
Překvapením je třetí příčka, kterou obsadila Škoda
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera