Reklama

Německý lidový luxus bude ještě lidovější. VW Phideon přišel o koně i o chrom

Měně jak 200 koní dostane nepřímý nástupce Volkswagenu Phaeton. K mání by tak mohl být za méně než milion korun, s Evropou se ale nejspíš dál nepočítá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Německý lidový luxus bude ještě lidovější. VW Phideon přišel o koně i o chrom

21.2.2018 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

Měně jak 200 koní dostane nepřímý nástupce Volkswagenu Phaeton. K mání by tak mohl být za méně než milion korun, s Evropou se ale nejspíš dál nepočítá.

Volkswagen Phideon byl jednou z největších a také nejpřekvapivějších novinek předloňského autosalonu v Ženevě. Na výstaviště Palexpo navíc dorazil s třílitrovým šestiválcem, což jen málokdo čekal od značky, která snižovala objem pohonných jednotek na všech frontách. Vzápětí však vyšlo najevo, že Phideon míří navzdory místu své premiéry pouze do Číny. Nadšení tak záhy vystřídal smutek, tedy alespoň ze strany evropských zákazníků.

Ti čínští si ale rozhodně nestěžují, navíc jejich počet se neustále navyšuje. Jen letos v lednu se totiž pro Phideon rozhodlo 2 407 lidí, což oproti prvnímu měsíci loňského roku představuje nárůst o více než tisíc procent. Je přitom více než jisté, že registrace budou stoupat i nadále, neboť Volkswagen chystá již třetí motorizaci. Kromě zmiňovaného šestiválce totiž Phideon nabídne se slabším čtyřválcem.

Jde přitom o tutéž jednotku, jaká již německou limuzínu pohání od zahájení prodeje. Ovšem v případě varianty 380TSI byl dvoulitrový agregát naladěn na 224 koní a 350 Nm točivého momentu. V případě méně výkonné verze 330TSI lze ovšem počítat pouze s 186 koňmi a 320 Nm. Stoprocentně se tak změní dynamika i spotřeba, obojí však zatím zůstává tajemstvím. To samé pak ostatně platí také o ceně.

Veškeré parametry lze ovšem odhadnout na základě dat, které jsou spojeny s verzí 380TSI. Ta akceleruje na stovku za 9,1 sekundy a maximálně zvládne 240 km/h. Průměrně si pak řekne o 7 litrů na sto kilometrů. V případě odladěného dvoulitru, který bude taktéž disponovat pouze pohonem předních kol, lze tak očekávat zhruba desetisekundovou akceleraci a nejvyšší rychlost okolo 220 km/h.

Ceny dosud startovaly na sumě 349 tisíc yuanů (cca 1 123 300 Kč), což je poměrně vysoká suma i na vůz této velikosti (délka 5 074 mm, šířka 1 893 mm, výška 1 489 mm, rozvor 3009 mm). Na druhou stranu je ovšem Phideon levnější než o chlup kratší a užší Audi A6, které je již navíc zastaralé, byť platformu MLB určenou pro podélnou zástavbu motorů používá taktéž.

V novém provedení by přitom vůz mohl stát v přepočtu méně než milion korun, k dispozici totiž bude mít kromě nižšího výkonu i nižší výbavu. Zvenčí tak dorazí méně chromu, uvnitř se pozmění hlavně multimédia a velikost centrálního displeje. Kožené čalounění nebo třízónová klimatizace však budou standardem i nadále. Luxus tak zůstane luxusem, jen bude ještě lidovějším.

Německý lidový luxus bude ještě lidovější. VW Phideon přišel o koně i o chrom - 1 - VW Phideon 330 TSI 2018 prvni foto 01Německý lidový luxus bude ještě lidovější. VW Phideon přišel o koně i o chrom - 2 - VW Phideon 330 TSI 2018 prvni foto 02Německý lidový luxus bude ještě lidovější. VW Phideon přišel o koně i o chrom - 3 - VW Phideon 330 TSI 2018 prvni foto 03Německý lidový luxus bude ještě lidovější. VW Phideon přišel o koně i o chrom - 4 - VW Phideon 330 TSI 2018 prvni foto 04Německý lidový luxus bude ještě lidovější. VW Phideon přišel o koně i o chrom - 5 - VW Phideon 330 TSI 2018 prvni foto 05
VW Phideon bude nyní k mání levněji, v rámci verze 330TSI dostal méně koní i nižší výbavu

Zdroj: Autohome China

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše