Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nepřidá se Škoda? Ford našel lék na zle přijatý facelift, vrcholná verze mu unikla
18.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dokážete si představit, že by Škoda Octavia ve verzi RS 230 nedostala facelift s dvojitými světlomety? Fordu Mustang se přesně tohle přihodilo.
Český automobilový éter žil v posledních měsících máločím tak intenzivně, jako kontroverzním faceliftem Škody Octavia. Každý na něj má svůj názor a nemá smysl pitvat, jestli se zrovna nám nebo vám líbí, faktem je, že se k němu asi dvě třetiny lidí staví negativně. Vášně časem pominuly, Octavie 2017 dnes už vídáme na silnicích a protože je to pořád velmi dobré auto, dost pravděpodobně si inovované provedení koupí i řada těch, kterým se vizuálně zrovna nelíbí.
Nic to ale nemění na tom, že za povedený tento facelift označí asi jen málokdo a občas se nás ptáte, jestli na to Škoda hodlá nějak reagovat, například zkrácením životního cyklu nebo další modernizací. Nemáme o tom zprávy a dost o tom pochybujeme, příklady ze světa ale ukazují, že těm, kteří kontroverzně pojatou modernizaci auta neadorují, alespoň částečně vyjít vstříc lze.
Řeč je o nedávném faceliftu Fordu Mustang šesté generace, jehož nově pojaté přední partie připomínají předkus. Také v jeho případě bylo přijetí novinek spíše negativní, když zejména první fotky (jaká to podobnost...) Mustangu pro rok 2018 novinku neukazovaly jako zrovna pohledné auto. Jistě znovu záleží na individuálních preferencích, pokud ale patříte mezi odpůrce faceliftu Mustangu, máme pro vás dobrou zprávu - verze GT350 a GT350R zůstanou i po modernizaci pro modelový rok 2018 u původní přídě.
Největšími novinkami, které tyto dvě verze čekají, jsou tři nové laky a dva balíčky příplatkové výbavy, toť vše. Ony laky jsou oranžová Fury, modrá Kona a šedá Lead Foot, balíčky se zvou Electronics a Convenience. „Electronics Package” přidá nejnovější infotainment s hlasově ovládanou navigací a audiosystémem s devíti reproduktory.
„Convenience Package” znamená elektricky nastavitelná sedadla s vyhříváním a chlazením místo původních manuálních sedaček Recaro. Tušíte správně, zejména tenhle druhý paket přidává hmotnost; Ford chce dost možná cílit na ty zájemce o ostrý Mustang, kteří nejsou ochotni obětovat komfort.
Pro všechny ostatní zůstává vše při starém - příď se nemění, 5,2 V8 Voodoo se nemění, také naladění podvozku zůstává stejné. Standardní výbava nadále obsahuje chladiče oleje v motoru, převodovce i diferenciálu; ty byly původně za příplatek, ale po problémech některých majitelů s přehříváním je Ford do kusů modelového roku 2017 začal montovat standardně.
Hovořilo se o přídavku dvouspojkové převodovky ke stávajícímu šestistupňovému manuálu, či dokonce jeho nahrazením, ale podle nových informací se něčeho takového nemusíme bát minimálně do modelových let 2019 nebo 2020. Stejně tak není na stole náhrada řidičských GT350 svalnatou GT500 minimálně po stejnou dobu.
Je skutečně svérázné, že se Ford k něčemu takovému uchýlil - nebývá obvyklé faceliftovat model a některým jeho verzím nechat původní vzhled, zvláště jde-li o technicky specifické provedení. Motivaci neznáme a nedokážeme tedy ani říci, zda jde či nejde o reakci na nevlídné přijetí modernizace, kterou by takto automobilka nenadělovala dalším variantám. Na každý pád je to podobné, jako by Škoda nyní po boku čtyřoké Octavie dále prodávala verzi RS 230 s původním vzhledem. I to by bylo zvláštní, máme ale pocit, že některým by to nevadilo...




























Tohle jsou sice starší fotky Shelby GT350, ale ten pro rok 2018 bude vypadat totožně. Tedy, nekoupíte-li si jednu ze tří nových barev, jejichž obrázky však zatím k dispozici nemáme
Je to stejné, jako by Škoda dále prodávala takto vypadající Octavii RS230...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejčtenější články
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas